Narzędzia diagnozy psychologicznej człowieka dorosłego [20-3F-NDC1]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Narzędzia diagnozy psychologicznej człowieka dorosłego [20-3F-NDC1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każda środa, 8:00 - 9:35
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Barbara Ratajska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Fragmenty podręczników do poszczególnych narzędzi: Brzozowski, P., Drwal, R. Ł. (1995) Eysenck, S., Eysenck, H.J, Barrett, B. Kwestionariusz Osobowości Eysencka EPQ-R Siuta, J. (2006)P. T. Costa Jr, R. R. McCrae. Inwentarz Osobowości NEO-PI-R Cyniak-Cieciura, M., Zawadzki, B., Strelau, J. (2016). Formalna Charakterystyka Zachowania - Kwestionariusz Temperamentu: wersja zrewidowana. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP, wybrane fragmenty. Jaworowska, A., Matczak, A. (2008) Rotter, J.B., Lah, M.I., Rafferty J. E. Test Niedokończonych Zdań Rottera RISB Murray, H. (1987)Test Apercepcji Tematycznej TAT Martowska, K. (2012). ACL lista przymiotnikowa. Podręcznik . Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP, wybrane fragmenty. Matczak, A., Jaworowska, A., Ciechanowicz, A., Zalewska, E., Stańczak, J. (2006). Wielowymiarowy Kwestionariusz Preferencji WKP Bellack, Hersen (2010). Diagnoza behawioralna. Podręcznik. Warszawa: ME-KOM. Egan, G. (2002). Kompetentne pomaganie. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwa. Drat – Ruszczak, K. Drążkowska – Zielińska E. (red.) (2005). Podręcznik pomagania. Warszawa: Academica wydawnictwo SWPS. Stemplewska – Żakowicz, K. (2009). Diagnoza. GWP |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do indywidualnej diagnozy osobowości człowieka dorosłego. 2. Kontekst biologiczny i środowiskowy zróżnicowania osobowości. 3. Dyspozycyjna perspektywa diagnozy osobowości. 4. Podejście intrapsychiczne do osobowości. 5. Podejście personologiczne do osobowości. 6. Podejście humanistyczne i egzystencjalne do osobowości człowieka. 7. Wywiad jako wszechstronne narzędzie w diagnozie osobowości 8. Podstawy prowadzenia wywiadu ukierunkowanego |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Założeniem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi technikami diagnozy osobowości i stworzenie warunków do opanowania umiejętności refleksyjnego korzystania z technik tego typu. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywny udział w ćwiczeniach Bycie w grupie zadaniowej i realizacja zadania (6 pkt) Terminowe wykonanie prac domowych i ćwiczeń w czasie zajęć (2x4 pkt) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DMPY-SPS 1 link do zoom https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af69c5afd59b74549879a1f01772008a4%40thread.tacv2/conversations?groupId=aa31b95b-8417-4b82-8b86-00fe3a4105fa&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.