Psychologia rozwoju człowieka [PY-5F-PRC]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia rozwoju człowieka [PY-5F-PRC] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Omelańczuk | ||||||||||||
Literatura: |
1) okres prenatalny • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 6, str 147-170) vs Schaffer, D.R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 3, str. 119-159) 2) okres noworodkowy, niemowlęcy i proniemowlęcy • Brzezińska, A.I. (2019). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 4, str. 67-93) • Schaffer, D.R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 6 str. 235-247) • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 7, str 172-200) 3) średnie i późne dzieciństwo • Frith, U., (2008). Autyzm. wyjaśnienie tajemnicy. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (r 5 str. 105-127) • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 8, str 202-259) 4) adolescencja • Schaffer, D.R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (rozdział 6, str. 257-265; rozdział 13, str. 558-568) • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 10, str 259-287) 5) wczesna dorosłość • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 11, str 287-312) 6) średnia dorosłość • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 12, str 312-326) 7) późna dorosłość • Trempała, J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (rozdział 13, str 326-347) |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1) Rozwój człowieka w okresie prenatalnym i noworodkowym 2) Rozwój człowieka w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym 3) Rozwój człowieka w okresie średniego i późnego dzieciństwa 4) Rozwój człowieka w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości 5) Rozwój człowieka w okresie średniej i późnej dorosłości |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- e-learning - praca z tekstem - prezentacja multimedialna - filmy edukacyjne - metody problemowe - metody projektowe |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
wykonywanie zadań w trakcie zajęć przygotowanie projektu grupowego |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa II ZM/PY 2 NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15h Przygotowanie się do zajęć - 30h Przygotowanie się do zaliczenia - 15h WIEDZA: - wykład konwersatoryjny - prezentacja multimedialna UMIEJĘTNOŚCI: - gra dydaktyczna - projekt grupowy - działania praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3fc4b4d03fda4347965221cb78d5d066%40thread.tacv2/conversations?groupId=139d06b1-b32c-4427-a61a-d7786b9c6798&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.