Budowanie bliskich relacji [20-3S-BBR]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Budowanie bliskich relacji [20-3S-BBR] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana) |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Gawrych | ||||||||||
Literatura: |
Literatura: artykuły i rozdziały systematycznie umieszczane w Teams do poszczególnych tematów zajęć |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rożne typy więzi emocjonalnych, związków i relacji interpersonalnych. 2. Znaczenie przywiązania w ciągu życia. Wymiary i style przywiązania. Miłość a przywiązanie. 3. Geneza bliskich związków. Teorie i strategie doboru partnerów. 4. Psychologia miłości. Rodzaje związków miłosnych. 5. Fazy rozwoju związku miłosnego. Rola intymności w miłości. 6. Uwarunkowania jakości związku małżeńskiego i partnerskiego. 7. Uwarunkowania satysfakcji i uzyskiwania dobrostanu w związkach interpersonalnych. 8.Komunikacja i konflikty w diadzie. Gry małżeńskie. 9. Cykl życia rodziny a kryzysy indywidualne i małżeńskie. 10. Budowanie właściwych relacji interpersonalnych w rodzinie. Interwencje. 11. Problemy rodziny i małżeństwa (konflikty, kryzysy, rola choroby i niepełnosprawności, rozwód jako sytuacja kryzysowa w życiu rodziny, specyficzne problemy rodziców i dzieci w rodzinach zrekonstruowanych, problemy psychologiczne samotnego rodzicielstwa, rodzina z dzieckiem o zaburzonym rozwoju). 12. Współczesne badania bliskich i intymnych relacji interpersonalnych. 13-15. Prezentacja projektów. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- mini wykład poglądowy, - dyskusja, - praca w grupach, - ćwiczenia projektowe, - prezentacje, - studium przypadku |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega: Jakość wykonanych zadań Terminowe wykonywanie zadań Przesłanie pracy zaliczeniowej w terminie Forma zaliczenia: praca zaliczeniowa Warunki zaliczenia: obecność na zajęciach, aktywny udział w ćwiczeniach, praca zaliczeniowa Dopuszczalna liczba nieobecności na ćwiczeniach - 1 |
||||||||||
Uwagi: |
gr. warsztatowa V ZM/PY-SPS Zajęcia prowadzone w formie online- Teams zgodnie z harmonogramem. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aa5723330a04f419a95c2d4b4233b7e2f%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=595574b7-dcd8-4a60-9637-09d358580cf4&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.