Narzędzia diagnozy psychologicznej człowieka dorosłego [20-3F-NDC1]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Narzędzia diagnozy psychologicznej człowieka dorosłego [20-3F-NDC1] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Adrian Kabat | ||||||||||||
Literatura: |
Podręczniki do przerabianych narzędzi diagnozy |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Omówienie zasad kontraktu z osobą badaną. Wprowadzenie dotyczące swobodnej obserwacji. Podstawy jakościowej interpretacji TNZ Rottera (wskazówki dla zespołu zadaniowego). Podejście intrapsychiczne do osobowości. Omówienie przygotowanych przez studentów obserwacji swobodnych. Techniki projekcyjne, ich słabe i mocne strony. Omówienie przykładowych obserwacji swobodnych. Analiza arkuszy TNZ Rottera. Kontekst biologiczny i środowiskowy zróżnicowania osobowości. Zapoznanie się z kwestionariuszem FCZ –KT(R). Analiza arkuszy FZC-KT(R) Dyspozycyjna perspektywa diagnozy osobowości. Zapoznanie się z kwestionariuszem NEO-PI-R. Analiza arkuszy NEO-PI-R. Podejście personologiczne do osobowości. Zapoznanie się z kwestionariuszem ACL (lista przymiotnikowa) Analiza arkuszy ACL (lista przymiotnikowa) Podejście humanistyczne i egzystencjalne do osobowości człowieka. Zapoznanie się z kwestionariuszem WKP. Analiza arkuszy WKP Wywiad jako wszechstronne narzędzie w diagnozie osobowości. Obserwacja, aktywne słuchanie, techniki zbierania interesujących nas informacji. Czego możemy dowiedzieć się z wywiadu? Podstawy prowadzenia wywiadu ukierunkowanego. Radzenie sobie z oporem i inne zjawiska występujące w kontakcie. Dlaczego wywiad jest trudnym narzędziem diagnostycznym? Podsumowanie treści omówionych na zajęciach. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia odbywają się synchronicznie. Ponadto studenci wykonują zadania w małych grupach z wykorzystaniem materiałów uzyskanych od prowadzącego. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywny udział w ćwiczeniach Bycie w grupie zadaniowej i realizacja zadania (6 pkt) Terminowe wykonanie prac domowych i ćwiczeń w czasie zajęć (4 pkt) |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa III ZM/PY -WIK Forma komunikacji między prowadzącym a studentami: poczta elektroniczna w domenie APS (akSD8@aps.edu.pl; indywidualne adresy mailowe uczestników zajęć), zespół w Teams (ogłoszenia, czat). Link do grupy : https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a837d070de385433a8bd36559432854eb%40thread.tacv2/conversations?groupId=cbb5796c-03b0-4d06-9d0c-c949f25d0199&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.