Narzędzia diagnozy psychologicznej człowieka dorosłego 20-3F-NDC1
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Narzędzia diagnozy psychologicznej człowieka dorosłego 20-3F-NDC1 | |||||||||||||
Zajęcia |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021 (2020Ln)
(zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||
![]() |
Terminy i miejsca: |
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | |||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||
Prowadzący: | Kamila Dobrenko | |||||||||||||
Literatura: |
Podręczniki do przerabianych narzędzi diagnozy |
|||||||||||||
Zakres tematów: |
Omówienie zasad kontraktu z osobą badaną. Wprowadzenie dotyczące swobodnej obserwacji. Podstawy jakościowej interpretacji TNZ Rottera (wskazówki dla zespołu zadaniowego). Podejście intrapsychiczne do osobowości. Omówienie przygotowanych przez studentów obserwacji swobodnych. Techniki projekcyjne, ich słabe i mocne strony. Omówienie przykładowych obserwacji swobodnych. Analiza arkuszy TNZ Rottera. Kontekst biologiczny i środowiskowy zróżnicowania osobowości. Zapoznanie się z kwestionariuszem FCZ –KT(R). Analiza arkuszy FZC-KT(R) Dyspozycyjna perspektywa diagnozy osobowości. Zapoznanie się z kwestionariuszem NEO-PI-R. Analiza arkuszy NEO-PI-R. Podejście personologiczne do osobowości. Zapoznanie się z kwestionariuszem ACL (lista przymiotnikowa) Analiza arkuszy ACL (lista przymiotnikowa) Podejście humanistyczne i egzystencjalne do osobowości człowieka. Zapoznanie się z kwestionariuszem WKP. Analiza arkuszy WKP Wywiad jako wszechstronne narzędzie w diagnozie osobowości. Obserwacja, aktywne słuchanie, techniki zbierania interesujących nas informacji. Czego możemy dowiedzieć się z wywiadu? Podstawy prowadzenia wywiadu ukierunkowanego. Radzenie sobie z oporem i inne zjawiska występujące w kontakcie. Dlaczego wywiad jest trudnym narzędziem diagnostycznym? Podsumowanie treści omówionych na zajęciach. |
|||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia odbywają się synchronicznie. Ponadto studenci wykonują zadania w małych grupach z wykorzystaniem materiałów uzyskanych od prowadzącego. |
|||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywny udział w ćwiczeniach Bycie w grupie zadaniowej i realizacja zadania (6 pkt) Terminowe wykonanie prac domowych i ćwiczeń w czasie zajęć (4 pkt) LINK do ZESPOŁU w TEAMs ćwiczenia z Narzędzi diagnozy dla studentów niestacjonarnych gr 1 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af3e997053c7d49848a956f4342ace797%40thread.tacv2/conversations?groupId=dc03988f-61d1-4c15-8d04-b81c4039cc96&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
|||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa III ZM/PY -PKL1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.