Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 11
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Maksymilian Pawłowski | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Jamrożek, B i Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Wydawnictwo Empi. Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wydawnictwo APS. Literatura uzupełniająca: Kuś, G. (2012). Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa. Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP. Okoń, Z. (2004). "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog. Stewart, J. (2014). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: PWN. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
- Wstęp do zajęć. Integracja grupy, zapoznanie z członkami grupy oraz przedstawienie siebie - swoich zainteresowań, upodobań. Elementy autoprezentacji. - Poznanie zasad tworzenia kontraktu grupowego. Sformułowanie kontraktu grupowego. Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach. - Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. Typowe błędy komunikacyjne. Mocne i słabe strony własnych kompetencji komunikacyjnych. Komunikat "Ja". - Analiza i praca własna nad sposobami komunikowania się. Kształtowanie autorefleksji oraz uważności na siebie i innego człowieka. - Kontakt z grupą oraz z drugim człowiekiem online - zalety i ograniczenia. Wypracowanie efektywnych sposobów komunikowania się online oraz nauki zdalnej. - Podsumowanie zajęć, ewaluacja zajęć. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład prowadzącego - dyskusja dydaktyczna - burza mózgów - praca w parach/grupach - praca indywidualna |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - aktywność podczas zajęć - wykonywanie ćwiczeń indywidualnych i grupowych |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. warsztatowa I ZM/PY -1b Forma komunikacji ze studentami: poczta elektroniczna w domenie APS (mp59993@aps.edu.pl; indywidualne adresy mailowe uczestników zajęć), zespół w Teams (ogłoszenia, czat). Proszę dołączyć do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa8c228dc6576497582161642deca4408%40thread.tacv2/conversations?groupId=0a86eeea-975f-4e25-a04c-44f0d0457dd7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.