Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 10
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 [2020Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | ||||||||||||
Literatura: |
• Gast L., Bailey M. (2014), Doskonalenie komunikacji w pracy socjalnej, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich • Siudem A. (2008), Prawidłowa komunikacja – ważny aspekt pracy socjalnej, w: Poradnik dla pracowników socjalnych, Zamość: Miejskie Centrum Pomocy Rodzinie • Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa • Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki • Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Komunikowanie: definiowanie pojęć i modele komunikowania Cele, funkcje i rodzaje komunikowania interpersonalnego Specyfika komunikacji interpersonalnej, bariery komunikacyjne Zasady komunikowania się z wybranymi grupami społecznymi (m.in seniorami, osobami z niepełnosprawnościami, ofiarami przemocy etc.) Komunikowanie w sytuacji konfliktu Asertywność komunikowania się Autoprezentacja. Podsumowanie zajęć |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia ułatwiające prawidłowe kontakty interpersonalne; prezentacja multimedialna; debata oksfordzka, praca w grupach |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach, aktywność na zajęciach, wykonywanie zaplanowanych ćwiczeń |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. warsztatowa I ZM/PY -3a https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a58772170625346c280eb919c7cae9110%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=5baa0d00-2338-473f-8096-b1af6a1ed338&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.