Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych [20-3S-DPO] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych [20-3S-DPO]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Iwona Omelańczuk
Literatura:

• Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Wydawnictwo: Scholar

• Stemplewska-Żakowicz, K. (2011). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

• podręczniki do testów psychologicznych

• www.sciencedirect.com

• www.springer.com

• Plos one

• Ebsco

Zakres tematów:

1) wybrane narzędzia do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dzieci w wieku 0-3 lat

2) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dzieci w wieku 0-3 lat

3) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze poznawczy

4) tworzenie narzędzi/prób do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze poznawczym

5) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze emocjonalnym

6) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze emocjonalnym

7) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze społecznym

8) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze społecznym

9) wyniki badań nad własnymi narzędziami do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych

Metody dydaktyczne:

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna

- filmy edukacyjne

- rozmowa kierowana

UMIEJĘTNOŚCI:

- projekt grupowy

- działania praktyczne

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- metody aktywizujące i problemowe

3 ECTS

nakład pracy studenta:

liczba godzin kontaktowych – 30 h

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 20h

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 30h

Metody i kryteria oceniania:

- przegląd standaryzowanych narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych

- przegląd narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dostępnych w języku polskim (bez standaryzacji)

- przegląd narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych niedostępnych w języku polskim (min 3 narzędzia do każdego z obszarów tj. poznawczego, emocjonalnego i społecznego)

- stworzenie własnych narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych

Z każdej części można dostać po 5 punktów.

5 – 19-20 ptk

4,5 – 17-18 ptk

4 – 15-16 ptk

3,5 – 13 – 14 ptk

3 – 11-12 ptk

Uwagi:

IV DMPY /różnice/

Wszystkie informacje dotyczące konkretnych zadań oraz harmonogramu prac dostępne są w sylabusie Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych kod przedmiotu: 20-3S-DPO1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)