Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych [20-3S-DPO]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych [20-3S-DPO] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Iwona Omelańczuk |
Literatura: |
• Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Wydawnictwo: Scholar • Stemplewska-Żakowicz, K. (2011). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne • podręczniki do testów psychologicznych • www.sciencedirect.com • www.springer.com • Plos one • Ebsco |
Zakres tematów: |
1) wybrane narzędzia do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dzieci w wieku 0-3 lat 2) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dzieci w wieku 0-3 lat 3) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze poznawczy 4) tworzenie narzędzi/prób do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze poznawczym 5) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze emocjonalnym 6) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze emocjonalnym 7) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze społecznym 8) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze społecznym 9) wyniki badań nad własnymi narzędziami do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych |
Metody dydaktyczne: |
WIEDZA: - prezentacja multimedialna - filmy edukacyjne - rozmowa kierowana UMIEJĘTNOŚCI: - projekt grupowy - działania praktyczne - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - metody aktywizujące i problemowe 3 ECTS nakład pracy studenta: liczba godzin kontaktowych – 30 h liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 20h liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 30h |
Metody i kryteria oceniania: |
- przegląd standaryzowanych narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych - przegląd narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dostępnych w języku polskim (bez standaryzacji) - przegląd narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych niedostępnych w języku polskim (min 3 narzędzia do każdego z obszarów tj. poznawczego, emocjonalnego i społecznego) - stworzenie własnych narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych Z każdej części można dostać po 5 punktów. 5 – 19-20 ptk 4,5 – 17-18 ptk 4 – 15-16 ptk 3,5 – 13 – 14 ptk 3 – 11-12 ptk |
Uwagi: |
IV DMPY /różnice/ Wszystkie informacje dotyczące konkretnych zadań oraz harmonogramu prac dostępne są w sylabusie Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych kod przedmiotu: 20-3S-DPO1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.