Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 20-3S-DPO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student, który zaliczył przedmiot potrafi:

definiować pojęcia związane z procesem diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych na różnych etapach życia człowieka;

wskazać metody diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych charakterystyczne dla podejścia psychodynamicznego;

Umiejętności

Student, który zaliczył przedmiot posiada umiejętność:

stosowania wybranych metod diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych;

interpretowania zjawisk związanych z rozwojem osobowości człowieka na podstawie wyników zastosowanych metod diagnostycznych;

sporządzenia pisemnego sprawozdania z opisem stanu zaspokojenia potrzeb i poziomu realizacji zadań rozwojowych danej osoby na podstawie wyników zastosowanych metod diagnostycznych;

Kompetencje społeczne

Student, który zaliczył przedmiot:

ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz potrzeby jej poszerzania;

ma świadomość znaczenia wiedzy o rozwoju człowieka i możliwościach wspierania rozwoju osobowości dla procesu prawidłowej adaptacji psychicznej;

Sposób pomiaru

Ocena poziomu wykonywania zadań w małych, 2-3 osobowych grupach;

Ocena pisemnego sprawozdania z przeprowadzonej, z użyciem wybranych metod, diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych;

Ocena werbalnego i niewerbalnego zachowania studenta podczas zajęć;

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)