Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Dziecko i sztuka IP-2F-DSZ
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Dziecko i sztuka IP-2F-DSZ
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Laboratorium/warsztaty (LAB), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy piątek, 9:50 - 13:15
sala 3412
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Literatura:

Dziecko i poezja w kontekście wczesnej edukacji pod red. Chęcińskiej U. Szczecin 2016

Lewandowska-Tarasiuk E. Kulturowy zwrot teorii jako nowe podejście do tekstów kultury w :zeszyty Naukowe nr 4 Polski Uniwersytet Na Obczyźnie w Londynie nr 4 Londyn 2016

Ligęza W. Co dzieci wiedzą o twórczości i tworzeniu? Kraków 2017

Smuszkiewicz A. Literatura dla dzieci Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych Poznań 2016

Sztuka i wychowanie red. nauk. Pankowska K. Warszawa 2010

Wierzbicki P. Jak słuchać muzyki Kraków2016

Zalewska –Pawlak M. Sztuka i wychowanie w XXI wieku. W poszukiwaniu zagubionej teorii sztuki życia i sztuki w wychowaniu Łódź 2017

Zakres tematów:

Zakres tematyczny:

• Dziecko jako tematyczny obiekt sztuki, dziecko jako twórca sztuki i dziecko jako odbiorca sztuki – przykłady, analizy tekstów kultury

• Teoria wychowania estetycznego w XXI wieku

• Analizy wybranych tekstów literackich, muzycznych kompozycji, fragmentów sztuki plastycznej, grafiki, sztuki w Internecie i jej dziecięcych twórców i odbiorców

• Sztuka SłOWA i dziecięcy synkretyzm sztuk

• Artystyczna kreatywność dziecka, jego wyobraźnia i twórcze próby artystyczne

• Twórczość- ekspresja artystyczna i pozaartystyczna –autokreacja

Metody dydaktyczne:

• Interpretacje różnorodnych tekstów kultury: wybranych fragmentów poezji, różnorodnych narracji literackich XX i XXI wieku, polskich i obcych; muzyki, malarstwa , kinematografii, sztuki w Internecie

• Podejmowanie artystycznych i pozaartystycznych prób twórczości własnej

• Kreowanie interpretacyjnych dyskursów

• Pisanie esejów, których autorzy podejmować będą problematykę dziecka i sztuki w różnorodnych kontekstach kulturowych i pedagogicznych

• Tworzenie scenariuszy zajęć dydaktycznych

Metody i kryteria oceniania:

• Aktywność interpretacyjna wyrażana w formach :

udziału w dyskursach o sztuce w kontekstach pedagogicznych

tworzeniu scenariuszy zajęć dydaktycznych,

podejmowaniu tematyki związanej z różnorodnymi formami wychowania estetycznego w autorskich esejach.

Uwagi:

gr warsztatowa I DUIP

Zajęcia prowadzone zdalnie poprzez aplikacje Teams, zgodnie z planem zajęć lub w umówionych ze studentami terminach:

• Przygotowywanie prezentacji w Power-Poincie: tekstów literackich, fragmentów różnorodnych tekstów kultury

• Przesyłanie studentom merytorycznych interpretacji wybranych zagadnień związanych z różnorodnymi wątkami sztuki i wychowania, łączących bogactwo wychowania estetycznego w jego współczesnych kontekstach społecznych i uniwersalnych

• Tworzenie autorskich scenariuszy różnorodnych zajęć związanych ze światem dziecka i sztuką, poszukiwanie nowych rozwiązań metodycznych, tworzenie autorskich esejów i pomysłotwórczych konceptów - jako podstawa zaliczenia.

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.