Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dziecko i sztuka [IP-2F-DSZ] Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dziecko i sztuka [IP-2F-DSZ]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 9:50 - 13:15
sala 3412
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Literatura:

Dziecko i poezja w kontekście wczesnej edukacji pod red. Chęcińskiej U. Szczecin 2016

Lewandowska-Tarasiuk E. Kulturowy zwrot teorii jako nowe podejście do tekstów kultury w :zeszyty Naukowe nr 4 Polski Uniwersytet Na Obczyźnie w Londynie nr 4 Londyn 2016

Ligęza W. Co dzieci wiedzą o twórczości i tworzeniu? Kraków 2017

Smuszkiewicz A. Literatura dla dzieci Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych Poznań 2016

Sztuka i wychowanie red. nauk. Pankowska K. Warszawa 2010

Wierzbicki P. Jak słuchać muzyki Kraków2016

Zalewska –Pawlak M. Sztuka i wychowanie w XXI wieku. W poszukiwaniu zagubionej teorii sztuki życia i sztuki w wychowaniu Łódź 2017

Zakres tematów:

Zakres tematyczny:

• Dziecko jako tematyczny obiekt sztuki, dziecko jako twórca sztuki i dziecko jako odbiorca sztuki – przykłady, analizy tekstów kultury

• Teoria wychowania estetycznego w XXI wieku

• Analizy wybranych tekstów literackich, muzycznych kompozycji, fragmentów sztuki plastycznej, grafiki, sztuki w Internecie i jej dziecięcych twórców i odbiorców

• Sztuka SłOWA i dziecięcy synkretyzm sztuk

• Artystyczna kreatywność dziecka, jego wyobraźnia i twórcze próby artystyczne

• Twórczość- ekspresja artystyczna i pozaartystyczna –autokreacja

Metody dydaktyczne:

• Interpretacje różnorodnych tekstów kultury: wybranych fragmentów poezji, różnorodnych narracji literackich XX i XXI wieku, polskich i obcych; muzyki, malarstwa , kinematografii, sztuki w Internecie

• Podejmowanie artystycznych i pozaartystycznych prób twórczości własnej

• Kreowanie interpretacyjnych dyskursów

• Pisanie esejów, których autorzy podejmować będą problematykę dziecka i sztuki w różnorodnych kontekstach kulturowych i pedagogicznych

• Tworzenie scenariuszy zajęć dydaktycznych

Metody i kryteria oceniania:

• Aktywność interpretacyjna wyrażana w formach :

udziału w dyskursach o sztuce w kontekstach pedagogicznych

tworzeniu scenariuszy zajęć dydaktycznych,

podejmowaniu tematyki związanej z różnorodnymi formami wychowania estetycznego w autorskich esejach.

Uwagi:

gr warsztatowa I DUIP

Zajęcia prowadzone zdalnie poprzez aplikacje Teams, zgodnie z planem zajęć lub w umówionych ze studentami terminach:

• Przygotowywanie prezentacji w Power-Poincie: tekstów literackich, fragmentów różnorodnych tekstów kultury

• Przesyłanie studentom merytorycznych interpretacji wybranych zagadnień związanych z różnorodnymi wątkami sztuki i wychowania, łączących bogactwo wychowania estetycznego w jego współczesnych kontekstach społecznych i uniwersalnych

• Tworzenie autorskich scenariuszy różnorodnych zajęć związanych ze światem dziecka i sztuką, poszukiwanie nowych rozwiązań metodycznych, tworzenie autorskich esejów i pomysłotwórczych konceptów - jako podstawa zaliczenia.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)