Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium z języka migowego - 1 [PC-2S-KJM1] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konwersatorium z języka migowego - 1 [PC-2S-KJM1]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:40 - 13:15
sala 3413
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Elwira Haszcz-Wardziak
Literatura:

1. Świdziński M. (red), 2003r., "Studia nad kompetencją językową i komunikacją niesłyszących", wyd. UW.

2. Hendzel J.K., 1992r., "Słownik polskiego języka miganego", wyd. Pojezierze.

3. Szczepankowski B., 1994r., "Podstawy języka migowego", wyd. WSiP.

4. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 1", wyd. WSiP.

5. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 2", wyd. WSiP.

6. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 3", wyd. WSiP.

7. Romanowska P., Rzeźniczak D., Garncarek M., 2011r., "Migaj migiem Polski Język Migowy dla początkujących", wyd. studiokoloru.

8. Szczepankowski B., Koncewicz D., 2012r., "Język migowy w terapii", wyd. Wydawnictwo naukowe WSP w Łodzi.

Zakres tematów:

Wprowadzenie słów migowych zgodnie z podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej

Gramatyka twarzy – tworzenie zdań migowych (twierdzących, przeczących i pytających) z użyciem ekspresji twarzy.

Gramatyka przestrzenna – utrwalenie czasowników kierunkowych

Użycie czasu – wyjaśnienie linii czasu Demonstracja dialogów migowych. Tworzenie opowiadań własnych i na podstawie tekstu (z całego materiału).

Metody dydaktyczne:

- Ćwiczenia : praktyczne ćwiczenie zdobywanych umiejętności posługiwania się Polskim Językiem Migowym.

- Praca zdalna:komunikacja w języku migowym przy użyciu aplikacji Messenger, MS TEAMS, tłumaczenie prostych zdań, zwrotów z języka polskiego na PJM i odwrotnie,udostępnianie studentom prezentacji dotyczących PJM, śledzenie bieżących stron internetowych służących do nauki języka migowego i udostępnianie ich studentom, wysyłanie studentom filmów i nagrań własnych związanych z PJM

Metody i kryteria oceniania:

- Weryfikacja zastosowanej wiedzy w praktyce poprzez spontaniczną rozmowę w PJM, kolokwium praktyczne- weryfikacja opanowanego słownictwa

- Kontrola i sprawdzanie zadanych zadań.

- Aktywność na zajęciach,

- Ocena pracy w podgrupach w trakcie zajęć oraz ocena pracy domowej i forum dyskusyjny na platformie e-learningowej.

- Ocena z kolokwium.

- Egzamin indywidualny - konwersacja w PJM

- Praca zdalna- kontrola i sprawdzanie zadanych zadań przez kontakt poczta APS, MS TEAMS

Uwagi:

gr ćwiczeniowa I DUPC-STP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)