Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Konwersatorium z języka migowego - 1 PC-2S-KJM1
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Konwersatorium z języka migowego - 1 PC-2S-KJM1
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 11:40 - 13:15
sala 3413
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Elwira Haszcz-Wardziak
Literatura:

1. Świdziński M. (red), 2003r., "Studia nad kompetencją językową i komunikacją niesłyszących", wyd. UW.

2. Hendzel J.K., 1992r., "Słownik polskiego języka miganego", wyd. Pojezierze.

3. Szczepankowski B., 1994r., "Podstawy języka migowego", wyd. WSiP.

4. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 1", wyd. WSiP.

5. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 2", wyd. WSiP.

6. Pietrzak W., 1992r., "Język migowy w szkole 3", wyd. WSiP.

7. Romanowska P., Rzeźniczak D., Garncarek M., 2011r., "Migaj migiem Polski Język Migowy dla początkujących", wyd. studiokoloru.

8. Szczepankowski B., Koncewicz D., 2012r., "Język migowy w terapii", wyd. Wydawnictwo naukowe WSP w Łodzi.

Zakres tematów:

Wprowadzenie słów migowych zgodnie z podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej

Gramatyka twarzy – tworzenie zdań migowych (twierdzących, przeczących i pytających) z użyciem ekspresji twarzy.

Gramatyka przestrzenna – utrwalenie czasowników kierunkowych

Użycie czasu – wyjaśnienie linii czasu Demonstracja dialogów migowych. Tworzenie opowiadań własnych i na podstawie tekstu (z całego materiału).

Metody dydaktyczne:

- Ćwiczenia : praktyczne ćwiczenie zdobywanych umiejętności posługiwania się Polskim Językiem Migowym.

- Praca zdalna:komunikacja w języku migowym przy użyciu aplikacji Messenger, MS TEAMS, tłumaczenie prostych zdań, zwrotów z języka polskiego na PJM i odwrotnie,udostępnianie studentom prezentacji dotyczących PJM, śledzenie bieżących stron internetowych służących do nauki języka migowego i udostępnianie ich studentom, wysyłanie studentom filmów i nagrań własnych związanych z PJM

Metody i kryteria oceniania:

- Weryfikacja zastosowanej wiedzy w praktyce poprzez spontaniczną rozmowę w PJM, kolokwium praktyczne- weryfikacja opanowanego słownictwa

- Kontrola i sprawdzanie zadanych zadań.

- Aktywność na zajęciach,

- Ocena pracy w podgrupach w trakcie zajęć oraz ocena pracy domowej i forum dyskusyjny na platformie e-learningowej.

- Ocena z kolokwium.

- Egzamin indywidualny - konwersacja w PJM

- Praca zdalna- kontrola i sprawdzanie zadanych zadań przez kontakt poczta APS, MS TEAMS

Uwagi:

gr ćwiczeniowa I DUPC-STP

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.