Filozofia z elementami logiki [AK-0F-FEL]
Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 15
Przedmiot: | Filozofia z elementami logiki [AK-0F-FEL] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 15 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Wioletta Dziarnowska | ||||||||||||||||
Literatura: |
Nagel. T.; Co to wszystko znaczy? Bardzo krótkie wprowadzenie do filozofii; W-wa: PWN; 2009 Stanosz, B.; Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; W-wa: PWN; 2004 Stanosz, B.; Ćwiczenia z logiki; W-wa: PWN; 2003 Tatarkiewicz, Wł.; Historia filozofii t.1-3; W-wa: PWN; 1990 Fragmenty wybranych dzieł źródłowych |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Co to jest filozofia? Specyfika filozoficznego formułowania i rozwiązywania problemów 2. Wczesnoprzyrodniczy racjonalizm grecki i grecki racjonalizm humanistyczny– analiza tekstów filozoficznych i dyskusja wybranych zagadnień. 3. Refleksja nad wybranymi problemami średniowiecznej myśli filozoficznej – stosunek Boga do stworzenia, relacja duszy i ciała, rozumu i objawienia. 4. Analiza wybranych zagadnień filozofii nowożytnej: kartezjański system filozoficzny i kantowski krytycyzm transcendentalny 5. Dyskusja wokól wybranych zagadnień filozofii współczesnej: egzystencjalizm, personalizm, fenomenologia. 6. Podstawowe aporie współczesnej filozofii umysłu i neurofilozofii – świadomość, cudze umysły, moralność. 7. Wprowadzenie w wybrane zagadnienia logiki: ćwiczenia w zakresie elementów rachunku zdań. 8. Wprowadzenie w wybrane zagadnienia logiki: ćwiczenia w zakresie elementów rachunku kwantyfikatorów. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Dyskusja moderowana, praca w parach, grupach 2. Miniprelekcja z prezentacjami najważniejszych treści w Power point (do użytku słuchaczy) 3. Prezentacja filmowa - fragmenty wykładów światowej sławy myślicieli i badaczy w odniesieniu do dyskutowanych kwestii 4. Zastosowanie metod coachingowych i pobudzania kreatywnego myślenia. 5. Zastosowanie elementów design thinking |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: 1. Weryfikacja testowa przygotowania do kolejnych zajęć, systematycznego i aktywnego udziału słuchaczy w ćwiczeniach. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa I DZEP 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.