Filozofia z elementami logiki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | AK-0F-FEL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Filozofia z elementami logiki |
Jednostka: | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. (LO) logopedii, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. (LO) logopedii, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 1 sem. (PS) praca socjalna, (3-l) stacj. I st. Obowiązkowe dla 1 sem. (PY) psychologia, (5-l) jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 1 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. SC, (3-l) stacj. I st. Obowiązkowe dla 2 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 4 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 7 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag. Obowiązkowe dla I r. (PY) psychologia, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Przeglądowa prezentacja zachodniej myśli filozoficznej (wybór): presokratycy, grecka sofistyka, filozofia Sokratesa, Platona i Arystotelesa. Szkoły hellenistyczne (Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm). Średniowieczna myśl chrześcijańska (m.in.: św. Augustyn, św. Tomasz). Filozofia nowożytna (m.in.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, I. Kant, W.G. Hegel). Filozofia współczesna (m.in.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre). Wybrane zagadnienia logiki m.in.: prawda logiczna. Podział zdań oraz związki między nimi. Logiczne problemy języka naturalnego. Tautologiczność zdań. Ustalenie wniosku wynikającego z przesłanek. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/ka rozumie istotę współczesnych problemów filozoficznych i logicznych oraz zna sposoby ich uzasadniania. Rozumie w zaawansowanym stopniu znaczenie poszczególnych idei filozoficznych i aksjomatów logicznych i zna ich uzasadnienie w odniesieniu do współczesnych przemian społecznych. Posiada wiedzę na temat współczesnych osiągnięć w zakresie filozofii i logiki. Zna i rozumie złożone zależności między poszczególnymi zagadnieniami filozoficznymi i logicznymi a współczesnymi problemami społecznymi. Umiejętności Student/ka potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę filozoficzną i logiczną, aby formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy społeczne. Potrafi komunikować się za pomocą filozoficznej i logicznej terminologii oraz wykorzystywać je w debacie. Potrafi prezentować i oceniać inne stanowiska filozoficzne oraz krytycznie je uzasadniać. Potrafi samodzielnie kształtować i planować własny rozwój poprzez wskazanie istotnych idei i wartości. Kompetencje społeczne Student/ka jest przygotowany/a do krytycznej refleksji nad własnym światopoglądem, poglądami filozoficznymi i koncepcjami logicznymi. Jest przygotowany/a do realizowania fundamentalnych idei filozoficznych i koncepcji logicznych w życiu społecznym i publicznym oraz ich merytorycznego uzasadniania. Jest przygotowany/a do krytycznej refleksji poznawanych treści filozoficznych i logicznych oraz ich oceny wobec aktualnych problemów społecznych. Jest przygotowany/-a do merytorycznej oceny i odpowiedzialnego realizowania zadań wynikających z aktualnie wykonywanego zawodu i pełnionej funkcji społecznej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
WT CW
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
ŚR CW
CW
CZ WYK
WYK
CW
PT CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Anna Drabarek, Wioletta Dziarnowska, Jarosław Janowski, Mateusz Radzki, Wiktor Wolman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia na grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych dla 7 grup wykładowych i 32 grup ćwiczeniowych. Zaś dla studiów niestacjonarnych prowadzony jest dla 5 grup wykładowych oraz 11 grup ćwiczeniowych. Ponadto prowadzony jest przez 5 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, W. Tatarkiewicz, Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych Literatura dodatkowa: Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006,Fragmenty wybranych dzieł źródłowych Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych |
|
Uwagi: |
Zajęcia dydaktyczne (wykłady, ćwiczenia) odbywają się zgodnie z planem przedstawionym przez Biuro Planowania Kształcenia w aplikacji MS Teams. Link do zajęć znajduje się w odpowiedniej grupie zajęciowej. Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
CW
WYK
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
WYK
N CW
CW
WYK
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Anna Drabarek, Wioletta Dziarnowska, Jarosław Janowski, Wiktor Wolman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia na grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych dla 7 grup wykładowych i 32 grup ćwiczeniowych. Zaś dla studiów niestacjonarnych prowadzony jest dla 5 grup wykładowych oraz 11 grup ćwiczeniowych. Ponadto prowadzony jest przez 5 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, W. Tatarkiewicz, Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych Literatura dodatkowa: Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006,Fragmenty wybranych dzieł źródłowych Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych |
|
Uwagi: |
Zajęcia dydaktyczne (wykłady, ćwiczenia) odbywają się zgodnie z planem przedstawionym przez Biuro Planowania Kształcenia w aplikacji MS Teams. Link do zajęć znajduje się w odpowiedniej grupie zajęciowej. Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
WYK
CW
WT CW
WYK
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
WYK
ŚR CZ WYK
CW
CW
CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Anna Drabarek, Wioletta Dziarnowska, Jarosław Janowski, Mateusz Radzki, Wiktor Wolman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych dla 8 grup wykładowych i 35 grup ćwiczeniowych. Zaś dla studiów niestacjonarnych prowadzony jest dla 5 grup wykładowych oraz 11 grup ćwiczeniowych. Ponadto prowadzony jest przez 5 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
SO CW
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
WYK
WYK
N CW
WYK
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
WYK
CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Anna Drabarek, Wioletta Dziarnowska, Jarosław Janowski, Mateusz Radzki, Wiktor Wolman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych dla 8 grup wykładowych i 35 grup ćwiczeniowych. Zaś dla studiów niestacjonarnych prowadzony jest dla 5 grup wykładowych oraz 11 grup ćwiczeniowych. Ponadto prowadzony jest przez 5 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Z uwagi na pandemię oraz aktualne wytyczne sanitarne zajęcia mają charakter hybrydowy. Uczestnictwo w zajęciach poprzez MS Teams odbywa się zgodnie z planem zajęć. Warunkiem koniecznym uczestniczenia w zajęciach zdalnych jest posiadanie sprawnego mikrofonu oraz kamery internetowej. Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
WYK
WYK
CW
CW
WYK
CW
CW
WT CW
WYK
CW
CW
WYK
CW
ŚR WYK
CW
CW
WYK
WYK
CW
CW
CZ CW
CW
PT CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Anna Drabarek, Wioletta Dziarnowska, Jarosław Janowski, Mateusz Radzki, Wiktor Wolman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych dla 10 grup wykładowych i 30 grup ćwiczeniowych. Zaś dla studiów niestacjonarnych prowadzony jest dla 2 grup wykładowych oraz 4 grup ćwiczeniowych. Ponadto prowadzony jest przez 5 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Jarosław Janowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych dla 10 grup wykładowych i 30 grup ćwiczeniowych. Zaś dla studiów niestacjonarnych prowadzony jest dla 2 grup wykładowych oraz 4 grup ćwiczeniowych. Ponadto prowadzony jest przez 5 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
CW
CW
CW
WYK
CW
N CW
WYK
CW
CW
WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Mateusz Radzki, Wiktor Wolman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych dla 10 grup wykładowych i 30 grup ćwiczeniowych. Zaś dla studiów niestacjonarnych prowadzony jest dla 2 grup wykładowych oraz 4 grup ćwiczeniowych. Ponadto prowadzony jest przez 5 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
CW
WYK
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
WT WYK
WYK
CW
WYK
CW
CW
ŚR WYK
CW
CW
CW
CZ CW
CW
PT WYK
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Anna Drabarek, Wioletta Dziarnowska, Jarosław Janowski, Justyna Melonowska, Mateusz Radzki, Wiktor Wolman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych dla 10 grup wykładowych i 30 grup ćwiczeniowych. Zaś dla studiów niestacjonarnych prowadzony jest dla 2 grup wykładowych oraz 4 grup ćwiczeniowych. Ponadto prowadzony jest przez 5 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WYK
CW
WT CW
CW
ŚR CZ CW
PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Mateusz Radzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych dla 10 grup wykładowych i 30 grup ćwiczeniowych. Zaś dla studiów niestacjonarnych prowadzony jest dla 2 grup wykładowych oraz 4 grup ćwiczeniowych. Ponadto prowadzony jest przez 5 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Anna Drabarek, Justyna Melonowska, Wiktor Wolman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych dla 10 grup wykładowych i 30 grup ćwiczeniowych. Zaś dla studiów niestacjonarnych prowadzony jest dla 2 grup wykładowych oraz 4 grup ćwiczeniowych. Ponadto prowadzony jest przez 5 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych dla 10 grup wykładowych i 30 grup ćwiczeniowych. Zaś dla studiów niestacjonarnych prowadzony jest dla 2 grup wykładowych oraz 4 grup ćwiczeniowych. Ponadto prowadzony jest przez 5 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
WYK
CW
WYK
WYK
CW
CW
WT CW
CW
CW
CW
ŚR WYK
WYK
CW
CW
CZ CW
CW
WYK
CW
PT CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Anna Drabarek, Wioletta Dziarnowska, Jarosław Janowski, Justyna Melonowska, Mateusz Radzki, Wiktor Wolman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych i studiach niestacjonarnych dla wszystkich kierunków studiów. Ponadto prowadzony jest przez 6 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Wioletta Dziarnowska, Mateusz Radzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych i studiach niestacjonarnych dla wszystkich kierunków studiów. Ponadto prowadzony jest przez 6 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 45 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 15 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 15h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Wolman | |
Prowadzący grup: | Mateusz Radzki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie: pozytywnej oceny na egzaminie oraz uzyskania zaliczenia w grupie ćwiczeniowej Przedmiot „filozofia z elementami logiki” jest przedmiotem ogólnouczelnianym prowadzonym na studiach stacjonarnych i studiach niestacjonarnych dla wszystkich kierunków studiów. Ponadto prowadzony jest przez 6 pracowników dydaktycznych. Dlatego szczegółowe sposoby i metody sprawdzania efektów uczenia zostały opisane przy poszczególnych grupach dydaktycznych. Sposoby pomiaru efektów uczenia się: Wiedza - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Umiejętności - Ocena na podstawie egzaminu i zaliczenia Kompetencje społeczne - Ocena wypowiedzi ustnej |
|
Pełny opis: |
1. Wybrane koncepcje filozoficzne w starożytności, np.: presokratycy, , Sokrates, Platon, Arystoteles, Stoicyzm, Epikureizm, Sceptycyzm, 2. Wybrane koncepcje filozoficzne w średniowieczu, np.: Plotyn, św. Augustyn, św. Tomasz, 3.Wybrane koncepcje filozoficzne w nowożytności, np.: F. Bacon, Kartezjusz, B. Spinoza, B. Pascal, D. Hume, J. Lock, I. Kant, W.G. Hegel, 4. Wybrane koncepcje filozoficzne we współczesności, np.: S. Kierkegaard, A. Schopenhauer, F. Nietzsche, E. Husserl, K. Marks, J. P. Sartre, 5. Prezentacja wybranych koncepcji filozoficznych m. in.: fenomenologia, personalizm, hermeneutyka, kognitywistka, filozofia analityczna, 6. Wybrane zagadnienia logiki semantycznej m.in: teoria nazw, teoria zdań, teoria pytań, teoria definicji, teoria relacji 7. Wybrane zagadnienia logiki formalnej m. in.: tautologiczność, sylogistyka, wynikanie logiczne |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 2003, Miś, A., Filozofia współczesna. Główne nurty; Warszawa 2006, Stanosz, B., Wprowadzenie do logiki formalnej. Podręcznik dla humanistów; Warszawa 2004, Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. I-III (wybrane fragmenty), Warszawa 1993 Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. Literatura dodatkowa: Bremer I., Wprowadzenie do logiki, Kraków 2006, Kuderowicz, Z., Filozofia nowożytnej Europy; Warszawa; 1989, Malinowski G., Logika ogólna, Wyd. II, Łódź 2008, Fragmenty wybranych dzieł źródłowych, Teksty i artykuły zgodne z poruszaną problematyką na zajęciach dydaktycznych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykład: prezentacja multimedialna, wystąpienie Ćwiczenia: referat, dyskusja, praca nad tekstem Nakład pracy studenta: 1. Udział w wykładach i ćwiczeniach: - 27 h 2. Opracowanie przedstawionych na zajęciach treści - 15 h 3. Zapoznanie się z wybraną literaturą filozoficzną - 30 h 4. Przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia - 18h Sumarycznie: 90h Student realizuje 90 godzin pracy, co odpowiada 3 punktom ECTS. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.