Technologia informacyjna [AK-0F-TEI]
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 8
Przedmiot: | Technologia informacyjna [AK-0F-TEI] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Marlena Hlebowicz |
Literatura: |
Skrypty "Forms_samouczek" i "Zadania w Teams_samouczek" przygotowane przez prowadzącą Instruktaż filmowy "instruktaż Word" przygotowany przez prowadzącą (udostępnione w zakładce Pliki w Teams) |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. Logowanie się do uczelnianych kont Office 365. Wprowadzenie do edytora tekstów: omówienie zakładki "Narzędzia główne". 18.02.2020 2. Edytor tekstów: wstawianie wykresów i równań, grafik i smart artów. 25.02.2020 3. Edytor tekstów: wstawianie i edytowanie tabel. 4. Edytor tekstów: tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych. Praca pod kątem przygotowywania kart pracy w edytorze tekstu. 3.03.2020 Zdalna kontynuacja zajęć – udostępnianie materiałów, które stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) i podlegają ochronie prawnej. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Niedozwolone jest korzystanie z niniejszych materiałów (w tym w szczególności ich dalsza publikacja i udostępnianie) bez zgody autora poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów określonego przepisami ustawy. Studenci, doktoranci i pracownicy APS w szczególności uprawnieni są do korzystania z pojedynczych egzemplarzy utworu w zakresie własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym. 5. Formularze elektroniczne: kroki do tworzenia formularzy w aplikacji Forms - zapoznanie ze skryptem udostępnionym przez prowadzącą. 24.03.2020 6. Formularze elektroniczne: tworzenie formularzy elektronicznych w aplikacji Forms. Samodzielne przygotowywanie ankiety na podstawie przedstawionych wymagań technicznych. Konsultacje z prowadzącą na chacie w Teams w godzinach zajęć wg planu. 31.03.2020 7. Prezentacja multimedialna: podstawowe pojęcia i operacje, porady dot. tworzenia nowoczesnych prezentacji w programie Power Point z wykorzystaniem narzędzia "projektant". Zajęcia w formie synchronicznej w formie webinarium. 7.04.2020 8. Prezentacja multimedialna: tworzenie własnej, twórczej prezentacji na wybrany temat. Praca indywidualna studentów. Konsultacje z prowadzącą na chacie w Teams w godzinach zajęć wg planu. 21.04.2020 9. Edytor tekstu: tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. Instruktaż formatowania dł. dok. w formie filmu przygotowany przez prowadzącą. Konsultacje online w przypadku problemów z formatowaniem. 28.04.2020 10. Arkusz kalkulacyjny: wprowadzanie i formatowanie danych, formaty i podstawowe działania. Zajęcia w formie synchronicznej - spotkanie online w Teams. 5.05.2020 11. Arkusz kalkulacyjny: tworzenie formuł i wykorzystanie funkcji. Zajęcia w formie synchronicznej - spotkanie online w Teams. 12.05.2020 12. Arkusz kalkulacyjny: projektowanie i formatowanie wykresów. Zajęcia w formie synchronicznej - spotkanie online w Teams. 19.05.2020 13. Arkusz kalkulacyjny: obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. Zajęcia w formie synchronicznej - spotkanie online w Teams. 26.05.2020 14. Arkusz kalkulacyjny: zaliczenie. Udostępnienie plików z pracą zaliczeniową w aplikacji Teams. 2.06.2020 15. Program do tworzenia publikacji: wybór szablonu do publikacji; praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych. 9.06.2020 |
Metody dydaktyczne: |
Wykłady w trybie synchronicznym – wideokonferencje, spotkania online (nagrania dostępne dla studentów) Indywidualna praca zdalna nad zagadnieniami udostępnionymi w formie samouczków lub instruktażu filmowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: 1. Projekt formularza w Forms 2. Projekt prezentacji multimedialnej w Power Point 3. Dokument długi sformatowany według wytycznych w Word 4. Wykonanie obliczeń i obróbki danych w arkuszu zaliczeniowym Excel Wszystkie efekty pracy studenta w formie plików udostępniane są dla prowadzącej za pośrednictwem narzędzia Zadania w Teams, w którym dokonywana jest ocena i udzielana informacja zwrotna o projektach. |
Uwagi: |
gr warsztatowa I DMPC 4B Praca zdalna w Teams. Zajęcia prowadzone w sposób synchroniczny (czat, audio-wideospotkania) i asynchroniczny (ogłoszenia w aplikacji Teams). Terminy zajęć synchronicznych w formie audio-wideospotkań zgodne z planem ustalonym na początku semestru. Opisy zadań, harmonogram ich realizacji i udostępnianie materiałów umieszczone są w zakładkach "Ogłoszenia", "Zadania", "Kalendarz". |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.