Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologia informacyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: AK-0F-TEI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologia informacyjna
Jednostka: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Grupy: Obowiązkowe dla 1 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 1 sem. (LO) logopedii, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 1 sem. (LO) logopedii, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 1 sem. (PS) praca socjalna, (3-l) niestacj. I st.
Obowiązkowe dla 1 sem. (PS) praca socjalna, (3-l) stacj. I st.
Obowiązkowe dla 1 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag.
Obowiązkowe dla 1 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag.
Obowiązkowe dla 1 sem. (PY) psychologia, (5-l) jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 1 sem. (PY) psychologia, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 1 sem. FT, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 2 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 2 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 2 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 2 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. SC, (3-l) stacj. I st.
Obowiązkowe dla I r. (PY) psychologia, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Wprowadzenie do technologii informacyjnej. Edytor tekstów: tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych, tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in., tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych, tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. Arkusz kalkulacyjny: wprowadzanie i formatowanie danych, tworzenie formuł, projektowanie i formatowanie wykresów, obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. Program do tworzenia publikacji: wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych. Prezentacja multimedialna: podstawowe pojęcia i operacje, tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. Internet: korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/ka zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu bezpieczeństwa pracy w sieci Internet, ochrony własności intelektualnej i praw autorskich.

Posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji.

Umiejętności

Student/ka korzysta z zaawansowanych metod wyszukiwania informacji w sieci Internet, tworzy i przetwarza informacje w programach biurowych i aplikacjach internetowych.

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT).

Korzysta w stopniu zaawansowanym z pakietu biurowego.

Projektuje autorskie narzędzia badawcze właściwe dla wybranego kierunku studiów.

Wykorzystuje pakiet biurowy do opracowania i prezentacji wyników badań empirycznych.

Kompetencje społeczne

Student/ka szanuje cudzą własność intelektualną.

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie TI.

Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w zakresie technologii informacyjnej.

Ma świadomość korzyści i zagrożeń związanych z pracą w sieci Internet.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Maria Trzcińska-Król
Prowadzący grup: Alicja Baum, Marlena Hlebowicz, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Anna Makaruk, Monika Rebizant, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test

- ocena projektów

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Marlena Hlebowicz, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Monika Rebizant, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

Wszyscy prowadzący realizują treści programowe zgodnie z sylabusem przedmiotu:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH NR 1, 3, 16, 18 (PROWADZĄCA DR MONIKA REBIZANT)

Przesłanie informacji na adres mailowy grupy studentów (przez USOSmail) o zapoznaniu się z konkretnymi kursami e-learningowymi (instrukcje, zadania do wykonania) na platformie edukacyjnej APS. Przesłanie wykonanych przez studentów zadań na adres mailowy prowadzącej.

INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH NR 2, 4, 15, 17 (PROWADZĄCA DR ALICJA BAUM)

Zajęcia w trybie zdalnym realizowane w oparciu o autorskie instrukcje przesyłane pocztą elektroniczną APS oraz zamieszczane w zespołach w aplikacji MS Teams.

Kontakt do prowadzącej alicjabaum@aps.edu.pl oraz przez aplikację MS Teams.

INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH NR 20, 22 (PROWADZĄCA DR MAŁGORZATA JABŁONOWSKA)

Przesłanie grupie studentów na adres grupy z USOS materiałów (instrukcji) do samodzielnej realizacji. Konsultacje w aplikacji MS Teams.

INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH NR 10, 12, 14 (PROWADZĄCA DR MARIA TRZCIŃSKA-KRÓL)

Zajęcia w trybie zdalnym realizowane w oparciu o autorskie instrukcje przesyłane pocztą elektroniczną APS.

Kontakt do prowadzącej maria@aps.edu.pl

INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH NR 9, 11, 13 (PROWADZĄCA MGR KATARZYNA KORBECKA)

Zajęcia zdalne realizowane za pomocą instrukcji do programów należących do grupy Office – kontakt z grupami za pomocą USOSweb lub MS Teams.

INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH NR 6, 8 (PROWADZĄCA MGR MARLENA HLEBOWICZ)

Komunikacja i współpraca w trybie zdalnym realizowane w zespołach w aplikacji Microsoft Teams. Instrukcje zadań indywidualnych udostępniane w formie plików. Grupowe spotkania online w godzinach zajęć.

INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH NR 5, 7 (PROWADZĄCY DR MIŁOSZ ROMANIUK)

Ze względu na pandemię koronawirusa część zajęć

odbywa się zdalnie. Studenci otrzymują prezentację z zakresem materiału

oraz ćwiczenia do wykonania, które odsyłają mailem do sprawdzenia.

INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH NR 19, 21 (PROWADZĄCY DR SERGO KURULISZWILI)

Tematy realizowane w trybie zdalnym, w okresie zawieszenia spotkań metodami tradycyjnymi, są publikowane w przestrzeni klas wirtualnych oraz na stronie przedmiotu sergo.pl - zakładka przedmioty - technologia informacyjna ćwiczenie.

Każdy student otrzymał kod do swojej klasy. W przypadku problemów natury technicznej proszę o kontakt na adres sergo@aps.edu.pl

Metody dydaktyczne - prowadzone zdalnie w trybie asynchronicznym zajęcia oparte o treści tekstowe, audio/wideo, interaktywne, zadania do wykonania indywidualnego oraz zadania grupowe. W niektórych sytuacjach mogą pojawić się sesje on-line w trybie synchronicznym.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

Uwagi:

Formy realizacji:

- zajęcia tradycyjne,

- edukacja zdalna.

Wszyscy studenci proszeni są o odblokowanie dostępu do kont pocztowych APS - link do informacji http://www.aps.edu.pl/aktualno%C5%9Bci/jak-odblokowa%C4%87-dost%C4%99p-do-konta-e-mail/

Szczegółowe informacje (w szczególności dotyczące edukacji zdalnej) dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Korbecka
Prowadzący grup: Marlena Hlebowicz, Katarzyna Korbecka, Monika Rebizant
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test

- ocena projektów

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Sergo Kuruliszwili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

Wszyscy prowadzący realizują treści programowe zgodnie z sylabusem przedmiotu:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH NR 1, 3 (PROWADZĄCA DR ALICJA BAUM)

Zajęcia w trybie zdalnym realizowane w oparciu o autorskie instrukcje przesyłane pocztą elektroniczną APS oraz zamieszczane w zespołach w aplikacji MS Teams.

Kontakt do prowadzącej alicjabaum@aps.edu.pl lub przez aplikację MS Teams.

INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH NR 2, 4, 6 (PROWADZĄCA DR MAŁGORZATA JABŁONOWSKA)

Przesłanie grupie studentów na adres grupy z USOS materiałów (instrukcji) do samodzielnej realizacji. Konsultacje w aplikacji MS Teams.

INFORMACJE DLA GRUPY ZAJĘCIOWEJ NR 5 (PROWADZĄCY DR SERGO KURULISZWILI)

Tematy realizowane w trybie zdalnym, w okresie zawieszenia spotkań metodami tradycyjnymi, są publikowane w przestrzeni klas wirtualnych oraz na stronie przedmiotu sergo.pl - zakładka przedmioty - technologia informacyjna ćwiczenie.

Każdy student otrzymał kod do swojej klasy. W przypadku problemów natury technicznej proszę o kontakt na adres sergo@aps.edu.pl

Metody dydaktyczne - prowadzone zdalnie w trybie asynchronicznym zajęcia oparte o treści tekstowe, audio/wideo, interaktywne, zadania do wykonania indywidualnego oraz zadania grupowe. W niektórych sytuacjach mogą pojawić się sesje on-line w trybie synchronicznym.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

Uwagi:

Formy realizacji:

- zajęcia tradycyjne,

- edukacja zdalna.

Wszyscy studenci proszeni są o odblokowanie dostępu do kont pocztowych APS - link do informacji http://www.aps.edu.pl/aktualno%C5%9Bci/jak-odblokowa%C4%87-dost%C4%99p-do-konta-e-mail/

Szczegółowe informacje (w szczególności dotyczące edukacji zdalnej) dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia:

- 15 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 15 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 15 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 15 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Marlena Hlebowicz, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Ze względu na pandemię koronawirusa zajęcia odbywają się zdalnie w trybie synchronicznym. Część zajęć odbywa się w formie prezentacji studentom materiału, po czym następuje praca własna nad zadanym zagadnieniem, które jest uploadowane na Teams i oceniane, a następnie omawiane przez wykładowcę na najbliższych zajęciach.

Szczegółowe informacje (w szczególności dotyczące edukacji zdalnej) dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Anna Makaruk, Monika Rebizant, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.);

- tworzenie formularzy drukowanych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- tworzenie formularzy elektronicznych;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym.

Kształcenie zdalne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z planem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams.

Szczegółowe informacje (w tym linki do zespołów) dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 30;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 10;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 10;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 10.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Katarzyna Korbecka
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi

spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy

zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Ze względu na pandemię koronawirusa zajęcia odbywają się zdalnie w trybie synchronicznym.

Szczegółowe informacje (w szczególności dotyczące edukacji zdalnej) dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia:

- 30 h lub 15 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Sergo Kuruliszwili, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.);

- tworzenie formularzy drukowanych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- tworzenie formularzy elektronicznych;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym.

Kształcenie zdalne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z planem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams.

Szczegółowe informacje (w tym linki do zespołów) dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Katarzyna Korbecka, Anna Makaruk, Maria Trzcińska-Król
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Anna Makaruk, Monika Rebizant, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 10 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Krzysztof Lewandowski, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 10 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 15.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum, Katarzyna Korbecka
Prowadzący grup: Alicja Baum, Anna Makaruk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 15.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Balcerowicz, Dominika Bardzińska, Mariusz Fila, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Prowadzący grup: Beata Balcerowicz, Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Angelika Drwęcka, Mariusz Fila, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy zawodowej pedagoga/psychologa/socjologa/pracownika socjalnego oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 10 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Justyna Bluszcz, Angelika Drwęcka, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 15 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 15 h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Angelika Drwęcka, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sandro Kuruliszwili, Sergo Kuruliszwili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 15.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum, Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.);

- tworzenie formularzy drukowanych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- tworzenie formularzy elektronicznych;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 51.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Katarzyna Korbecka
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Natalia Grodnicka, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Krzysztof Lewandowski, Miłosz Romaniuk, Sebastian Szczitinin, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 15 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 15 h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Natalia Grodnicka, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Marta Maksim, Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 15 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 15 h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk
Prowadzący grup: Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Iwona Lewandowska, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.);

- tworzenie formularzy drukowanych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- tworzenie formularzy elektronicznych;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 51.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Angelika Drwęcka, Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Marta Maksim, Agata Mrowiec-Bogumił
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.);

- tworzenie formularzy drukowanych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- tworzenie formularzy elektronicznych;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 51.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)