Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | AK-0F-TEI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna |
Jednostka: | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. (LO) logopedii, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. (LO) logopedii, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. (PS) praca socjalna, (3-l) niestacj. I st. Obowiązkowe dla 1 sem. (PS) praca socjalna, (3-l) stacj. I st. Obowiązkowe dla 1 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag. Obowiązkowe dla 1 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag. Obowiązkowe dla 1 sem. (PY) psychologia, (5-l) jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 1 sem. (PY) psychologia, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 2 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 2 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 2 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 3 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 3 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 3 sem. SC, (3-l) stacj. I st. Obowiązkowe dla I r. (PY) psychologia, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Wprowadzenie do technologii informacyjnej. Edytor tekstów: tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych, tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in., tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych, tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. Arkusz kalkulacyjny: wprowadzanie i formatowanie danych, tworzenie formuł, projektowanie i formatowanie wykresów, obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. Program do tworzenia publikacji: wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych. Prezentacja multimedialna: podstawowe pojęcia i operacje, tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. Internet: korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/ka zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu bezpieczeństwa pracy w sieci Internet, ochrony własności intelektualnej i praw autorskich. Posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji. Umiejętności Student/ka korzysta z zaawansowanych metod wyszukiwania informacji w sieci Internet, tworzy i przetwarza informacje w programach biurowych i aplikacjach internetowych. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT). Korzysta w stopniu zaawansowanym z pakietu biurowego. Projektuje autorskie narzędzia badawcze właściwe dla wybranego kierunku studiów. Wykorzystuje pakiet biurowy do opracowania i prezentacji wyników badań empirycznych. Kompetencje społeczne Student/ka szanuje cudzą własność intelektualną. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie TI. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w zakresie technologii informacyjnej. Ma świadomość korzyści i zagrożeń związanych z pracą w sieci Internet. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
WT LAB
ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
CZ LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Marlena Hlebowicz, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów. 3. Arkusz kalkulacyjny. 4. Program do tworzenia publikacji. 5. Prezentacja multimedialna. 6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci. SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Ze względu na pandemię koronawirusa zajęcia odbywają się zdalnie w trybie synchronicznym. Część zajęć odbywa się w formie prezentacji studentom materiału, po czym następuje praca własna nad zadanym zagadnieniem, które jest uploadowane na Teams i oceniane, a następnie omawiane przez wykładowcę na najbliższych zajęciach. Szczegółowe informacje (w szczególności dotyczące edukacji zdalnej) dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
WT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR CZ PT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Anna Makaruk, Monika Rebizant, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.); - tworzenie formularzy drukowanych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - tworzenie formularzy elektronicznych; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym. Kształcenie zdalne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z planem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. Szczegółowe informacje (w tym linki do zespołów) dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 30; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 10; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 10; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 10. Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska, Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów. 3. Arkusz kalkulacyjny. 4. Program do tworzenia publikacji. 5. Prezentacja multimedialna. 6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci. SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Ze względu na pandemię koronawirusa zajęcia odbywają się zdalnie w trybie synchronicznym. Szczegółowe informacje (w szczególności dotyczące edukacji zdalnej) dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h lub 15 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Sergo Kuruliszwili, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.); - tworzenie formularzy drukowanych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - tworzenie formularzy elektronicznych; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym. Kształcenie zdalne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z planem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. Szczegółowe informacje (w tym linki do zespołów) dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
CZ LAB
LAB
LAB
LAB
PT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Katarzyna Korbecka, Anna Makaruk, Maria Trzcińska-Król | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Anna Makaruk, Monika Rebizant, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów. 3. Arkusz kalkulacyjny. 4. Program do tworzenia publikacji. 5. Prezentacja multimedialna. 6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci. SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium): - 10 h 3. Przygotowanie prac, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR CZ LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Krzysztof Lewandowski, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów. 3. Arkusz kalkulacyjny. 4. Program do tworzenia publikacji. 5. Prezentacja multimedialna. 6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci. SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium): - 10 h 3. Przygotowanie prac, prezentacji: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów. 3. Arkusz kalkulacyjny. 4. Program do tworzenia publikacji. 5. Prezentacja multimedialna. 6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci. SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 15. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum, Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Anna Makaruk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów. 3. Arkusz kalkulacyjny. 4. Program do tworzenia publikacji. 5. Prezentacja multimedialna. 6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci. SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 15. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
WT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
CZ LAB
LAB
PT LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Balcerowicz, Dominika Bardzińska, Mariusz Fila, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Beata Balcerowicz, Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Angelika Drwęcka, Mariusz Fila, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów. 3. Arkusz kalkulacyjny. 4. Program do tworzenia publikacji. 5. Prezentacja multimedialna. 6. Internet w pracy zawodowej pedagoga/psychologa/socjologa/pracownika socjalnego oraz bezpieczeństwo w sieci. SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium): - 10 h 3. Przygotowanie prac, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Justyna Bluszcz, Angelika Drwęcka, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium): - 15 h 3. Przygotowanie prac, prezentacji: - 15 h Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Angelika Drwęcka, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sandro Kuruliszwili, Sergo Kuruliszwili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów. 3. Arkusz kalkulacyjny. 4. Program do tworzenia publikacji. 5. Prezentacja multimedialna. 6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci. SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 15. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum, Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.); - tworzenie formularzy drukowanych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - tworzenie formularzy elektronicznych; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12. Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 51. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
WT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
CZ LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
PT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Natalia Grodnicka - Graj, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Krzysztof Lewandowski, Miłosz Romaniuk, Sebastian Szczitinin, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium): - 15 h 3. Przygotowanie prac, prezentacji: - 15 h Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
WT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
CZ PT LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Natalia Grodnicka - Graj, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Marta Maksim, Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium): - 15 h 3. Przygotowanie prac, prezentacji: - 15 h Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Iwona Lewandowska, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.); - tworzenie formularzy drukowanych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - tworzenie formularzy elektronicznych; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12. Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 51. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Angelika Drwęcka, Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Marta Maksim, Agata Mrowiec-Bogumił | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.); - tworzenie formularzy drukowanych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - tworzenie formularzy elektronicznych; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12. Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 51. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
WT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
CZ LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
PT LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum, Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Justyna Bluszcz, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Krzysztof Lewandowski, Monika Rebizant, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych; - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.; - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium): - 15 h 3. Przygotowanie prac, prezentacji: - 15 h Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum, Katarzyna Korbecka, Miłosz Romaniuk | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Marta Maksim, Agata Mrowiec-Bogumił, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, testy, - ocena projektów, - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.); - tworzenie formularzy drukowanych; - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji; - projektowanie i formatowanie wykresów; - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. 4. Program do tworzenia publikacji: - wybór szablonu do publikacji; - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych; 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje; - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej; - tworzenie formularzy elektronicznych; - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion. Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion. Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion. Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion. |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTA: - liczba godzin kontaktowych - 15; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12; - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12; - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12. Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 51. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król | |
Prowadzący grup: | Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.