Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologia informacyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: AK-0F-TEI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologia informacyjna
Jednostka: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Grupy: Obowiązkowe dla 1 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 1 sem. (LO) logopedii, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 1 sem. (LO) logopedii, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 1 sem. (PS) praca socjalna, (3-l) niestacj. I st.
Obowiązkowe dla 1 sem. (PS) praca socjalna, (3-l) stacj. I st.
Obowiązkowe dla 1 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag.
Obowiązkowe dla 1 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag.
Obowiązkowe dla 1 sem. (PY) psychologia, (5-l) jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 1 sem. (PY) psychologia, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 2 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 2 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Obowiązkowe dla 2 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 2 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. SC, (3-l) stacj. I st.
Obowiązkowe dla I r. (PY) psychologia, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Wprowadzenie do technologii informacyjnej. Edytor tekstów: tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych, tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in., tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych, tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią. Arkusz kalkulacyjny: wprowadzanie i formatowanie danych, tworzenie formuł, projektowanie i formatowanie wykresów, obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych. Program do tworzenia publikacji: wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych. Prezentacja multimedialna: podstawowe pojęcia i operacje, tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji. Internet: korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/ka zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu bezpieczeństwa pracy w sieci Internet, ochrony własności intelektualnej i praw autorskich.

Posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji.

Umiejętności

Student/ka korzysta z zaawansowanych metod wyszukiwania informacji w sieci Internet, tworzy i przetwarza informacje w programach biurowych i aplikacjach internetowych.

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT).

Korzysta w stopniu zaawansowanym z pakietu biurowego.

Projektuje autorskie narzędzia badawcze właściwe dla wybranego kierunku studiów.

Wykorzystuje pakiet biurowy do opracowania i prezentacji wyników badań empirycznych.

Kompetencje społeczne

Student/ka szanuje cudzą własność intelektualną.

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie TI.

Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w zakresie technologii informacyjnej.

Ma świadomość korzyści i zagrożeń związanych z pracą w sieci Internet.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Marlena Hlebowicz, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Ze względu na pandemię koronawirusa zajęcia odbywają się zdalnie w trybie synchronicznym. Część zajęć odbywa się w formie prezentacji studentom materiału, po czym następuje praca własna nad zadanym zagadnieniem, które jest uploadowane na Teams i oceniane, a następnie omawiane przez wykładowcę na najbliższych zajęciach.

Szczegółowe informacje (w szczególności dotyczące edukacji zdalnej) dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Anna Makaruk, Monika Rebizant, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.);

- tworzenie formularzy drukowanych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- tworzenie formularzy elektronicznych;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym.

Kształcenie zdalne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z planem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams.

Szczegółowe informacje (w tym linki do zespołów) dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 30;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 10;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 10;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 10.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Katarzyna Korbecka
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi

spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy

zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Ze względu na pandemię koronawirusa zajęcia odbywają się zdalnie w trybie synchronicznym.

Szczegółowe informacje (w szczególności dotyczące edukacji zdalnej) dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia:

- 30 h lub 15 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Sergo Kuruliszwili, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.);

- tworzenie formularzy drukowanych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- tworzenie formularzy elektronicznych;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym.

Kształcenie zdalne przebiega w czasie rzeczywistym zgodnie z planem zajęć oraz z zasadami podziału studentów na grupy zajęciowe, z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams.

Szczegółowe informacje (w tym linki do zespołów) dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Katarzyna Korbecka, Anna Makaruk, Maria Trzcińska-Król
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Anna Makaruk, Monika Rebizant, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 10 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Krzysztof Lewandowski, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 10 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 15.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum, Katarzyna Korbecka
Prowadzący grup: Alicja Baum, Anna Makaruk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 15.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Balcerowicz, Dominika Bardzińska, Mariusz Fila, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Prowadzący grup: Beata Balcerowicz, Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Angelika Drwęcka, Mariusz Fila, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy zawodowej pedagoga/psychologa/socjologa/pracownika socjalnego oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 10 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Justyna Bluszcz, Angelika Drwęcka, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 15 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 15 h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Angelika Drwęcka, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sandro Kuruliszwili, Sergo Kuruliszwili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów.

3. Arkusz kalkulacyjny.

4. Program do tworzenia publikacji.

5. Prezentacja multimedialna.

6. Internet w pracy nauczyciela oraz bezpieczeństwo w sieci.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 15;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 15.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum, Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.);

- tworzenie formularzy drukowanych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- tworzenie formularzy elektronicznych;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 51.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Katarzyna Korbecka
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Natalia Grodnicka - Graj, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Krzysztof Lewandowski, Miłosz Romaniuk, Sebastian Szczitinin, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 15 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 15 h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Natalia Grodnicka - Graj, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Marta Maksim, Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 15 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 15 h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk
Prowadzący grup: Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Iwona Lewandowska, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.);

- tworzenie formularzy drukowanych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- tworzenie formularzy elektronicznych;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 51.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Angelika Drwęcka, Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Marta Maksim, Agata Mrowiec-Bogumił
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.);

- tworzenie formularzy drukowanych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- tworzenie formularzy elektronicznych;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 51.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum, Katarzyna Korbecka
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Justyna Bluszcz, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Krzysztof Lewandowski, Monika Rebizant, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla grup prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. warsztaty/laboratoria:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę (kolokwium):

- 15 h

3. Przygotowanie prac, prezentacji:

- 15 h

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum, Katarzyna Korbecka, Miłosz Romaniuk
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Marta Maksim, Agata Mrowiec-Bogumił, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, testy,

- ocena projektów,

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- obiekty graficzne (tabele, wykresy, grafika i in.);

- tworzenie formularzy drukowanych;

- tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią.

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych;

- tworzenie formuł i wykorzystanie z funkcji;

- projektowanie i formatowanie wykresów;

- obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych.

4. Program do tworzenia publikacji:

- wybór szablonu do publikacji;

- praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje;

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji.

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

- tworzenie formularzy elektronicznych;

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich;

- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących.

https://support.microsoft.com/pl-pl/office/przewodniki-szybki-start-dla-pakietu-office-25f909da-3e76-443d-94f4-6cdf7dedc51e

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Kowalczyk, G. (2010). Word 2010. Ćwiczenia praktyczne Gliwice: Wyd. Helion.

Masłowski, K. (2010). Excel 2010 PL. Ilustrowany przewodnik, Gliwice: Wyd. Helion.

Murray, K. (2010). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Gliwice: Wyd. Helion.

Pikoń, K. (2011). ABC internetu. Wydanie VII, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska, A. (2010). ABC PowerPoint 2010 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Wróblewski, P. (2013). MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

Szczegółowe informacje dla poszczególnych grup zajęciowych prowadzący zamieszczają w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty/Informacje o grupie.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- liczba godzin kontaktowych - 15;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 12;

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 12;

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 12.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 51.

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król
Prowadzący grup: Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-5 (2024-07-29)