Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka edukacji przyrodniczej 10-1S-MPR3
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metodyka edukacji przyrodniczej 10-1S-MPR3
Zajęcia Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 (2019Ln) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3429/3430
Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3429/3430
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Bożena Żach
Literatura:

www. altereko.pl.

www. monitorujemyodpady.pl

www. odzyskujemy.pl

https://biocen.edu.pl/wp-content/uploads/2018/08/budowanie-drzewa-filogenetycznego-scenariusz-volvox.pdf

https://www.eduscience.pl/bundles/edusciencemain/images/articles/thumbnails/porosty1.png

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_porost%C3%B3w_obj%C4%99tych_ochron%C4%85_prawn%C4%85_w_Polsce_(przed_2014_r.)

https://www.wwf.pl/aktualnosci/katastrofalne-skutki-zmiany-klimatu-nastapia-szybciej-niz-prognozowano

https://przerobmy.pl/

http://obserwatorium.miasta.pl/drzewa-zielony-kapital-miast-ile-sa-warte/

Zakres tematów:

Ekoquest - metoda edukacji skupiająca się wokół zagadnień ekologicznych, przyrodniczych

( różnorodność biologiczna, zrównoważony rozwój, zmiany klimatyczne ), sprzyja propagowaniu pozytywnych zachowań wobec przyrody.

Monitoring drzew – dlaczego drzewa są takie ważne. ( fenologia drzewa )

Stosowanie terminologii biologicznej - budowanie drzewa filogenetycznego

Przerób-my- Jak wiele odpadów nadaje się do ponownego użycia. Co dzieje się z tymi, które nie nadają się do recyklingu. Prezentacja pokazująca skalę zanieczyszczenia odpadami na Ziemi, co się z nimi dzieje po wyrzuceniu, jaka część z nich może być ponownie wykorzystana

Wybranie alternatyw dla najbardziej uciążliwych dla środowiska naturalnego produktów.

Botaniczna skóra Ziemi - zdjęcia porostów ,strefy porostowe, struktura scenariusza zajęć

Przyrodniczych.

Dokarmianie ptaków - powiązania ptaków z ich naturalnym środowiskiem, zachęcanie do pogłębiania wiedzy o ptakach i ich życiu, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

Wzorce biologiczne - prezentacja zdjęć organizmów - źródeł innowacji. Pobudzenie refleksji „ co jeśli muszę coś stworzyć, zastanowię się jak rozwiązałaby to przyroda”, projektowanie produktów w oparciu o poznane wzorce biologiczne

Monioring drzew-dlaczego drzwa są takie ważne. Fenologia drzewa

Metody dydaktyczne:

pokaz multimedialny z wykorzystaniem schematów i zdjęć: Quest, Monitoring drzew, Przerób-my, Botaniczna skóra ziemi, Dokarmianie ptaków, Wzorce biologiczne, monitoring drzew

karty pracy

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczam:

Karta pracy 1 budowanie drzewa filogenetycznego.

Karty pracy 2– Struktura scenariusza zajęć przyrodniczych, Botaniczna skóra Ziemi

Karta pracy 3- Określ stopień zanieczyszczenia miast.

Karta pracy4 - Mapa myśli Ptaki

Karta pracy 5 –Budowa pióra

Karta pracy 5 - Krukowate ( wrona , gawron, kawka., kruk )

Karta pracy 7– Ptaki i ich przysmaki

Karta pracy 8 - Monitoring drzew

Ekoquest na ocenę całościową przedmiotu

Ekoquest – praca projektowa osadzona w realiach miejsca, regionu wybranego przez studenta

Uwagi:

GR. ĆWICZENIOWA II ZZ/PE-EDW

Materiały dydaktyczne dostosowane są przeprowadzenia zajęć zdalnie.

Ekoquest – prezentacja multimedialna wykonana przez studenta

Informacje o formie zaliczenia, rodzaje zadań do wykonania na zaliczenie przedmiotu studenci otrzymali na maila.

studenci w mailach i załącznikach uzyskują szczegółowe rozpisane informacje na grupy, i indywidualne, co należy wykonać w ramach zadania.

Linki do źródeł są w części szczegółowej - ćwiczenia grupa. Każdy ze studentów uzyskał informacje o datach przesłania zadań na zaliczenie.

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.