Metodyka edukacji przyrodniczej [10-1S-MPR3]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka edukacji przyrodniczej [10-1S-MPR3] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3429/3430 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3429/3430 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Bożena Żach | ||||||||||||||||||
Literatura: |
www. altereko.pl. www. monitorujemyodpady.pl www. odzyskujemy.pl https://biocen.edu.pl/wp-content/uploads/2018/08/budowanie-drzewa-filogenetycznego-scenariusz-volvox.pdf https://www.eduscience.pl/bundles/edusciencemain/images/articles/thumbnails/porosty1.png https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_porost%C3%B3w_obj%C4%99tych_ochron%C4%85_prawn%C4%85_w_Polsce_(przed_2014_r.) https://www.wwf.pl/aktualnosci/katastrofalne-skutki-zmiany-klimatu-nastapia-szybciej-niz-prognozowano https://przerobmy.pl/ http://obserwatorium.miasta.pl/drzewa-zielony-kapital-miast-ile-sa-warte/ |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Ekoquest - metoda edukacji skupiająca się wokół zagadnień ekologicznych, przyrodniczych ( różnorodność biologiczna, zrównoważony rozwój, zmiany klimatyczne ), sprzyja propagowaniu pozytywnych zachowań wobec przyrody. Monitoring drzew – dlaczego drzewa są takie ważne. ( fenologia drzewa ) Stosowanie terminologii biologicznej - budowanie drzewa filogenetycznego Przerób-my- Jak wiele odpadów nadaje się do ponownego użycia. Co dzieje się z tymi, które nie nadają się do recyklingu. Prezentacja pokazująca skalę zanieczyszczenia odpadami na Ziemi, co się z nimi dzieje po wyrzuceniu, jaka część z nich może być ponownie wykorzystana Wybranie alternatyw dla najbardziej uciążliwych dla środowiska naturalnego produktów. Botaniczna skóra Ziemi - zdjęcia porostów ,strefy porostowe, struktura scenariusza zajęć Przyrodniczych. Dokarmianie ptaków - powiązania ptaków z ich naturalnym środowiskiem, zachęcanie do pogłębiania wiedzy o ptakach i ich życiu, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. Wzorce biologiczne - prezentacja zdjęć organizmów - źródeł innowacji. Pobudzenie refleksji „ co jeśli muszę coś stworzyć, zastanowię się jak rozwiązałaby to przyroda”, projektowanie produktów w oparciu o poznane wzorce biologiczne Monioring drzew-dlaczego drzwa są takie ważne. Fenologia drzewa |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
pokaz multimedialny z wykorzystaniem schematów i zdjęć: Quest, Monitoring drzew, Przerób-my, Botaniczna skóra ziemi, Dokarmianie ptaków, Wzorce biologiczne, monitoring drzew karty pracy |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczam: Karta pracy 1 budowanie drzewa filogenetycznego. Karty pracy 2– Struktura scenariusza zajęć przyrodniczych, Botaniczna skóra Ziemi Karta pracy 3- Określ stopień zanieczyszczenia miast. Karta pracy4 - Mapa myśli Ptaki Karta pracy 5 –Budowa pióra Karta pracy 5 - Krukowate ( wrona , gawron, kawka., kruk ) Karta pracy 7– Ptaki i ich przysmaki Karta pracy 8 - Monitoring drzew Ekoquest na ocenę całościową przedmiotu Ekoquest – praca projektowa osadzona w realiach miejsca, regionu wybranego przez studenta |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA II ZZ/PE-EDW Materiały dydaktyczne dostosowane są przeprowadzenia zajęć zdalnie. Ekoquest – prezentacja multimedialna wykonana przez studenta Informacje o formie zaliczenia, rodzaje zadań do wykonania na zaliczenie przedmiotu studenci otrzymali na maila. studenci w mailach i załącznikach uzyskują szczegółowe rozpisane informacje na grupy, i indywidualne, co należy wykonać w ramach zadania. Linki do źródeł są w części szczegółowej - ćwiczenia grupa. Każdy ze studentów uzyskał informacje o datach przesłania zadań na zaliczenie. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.