Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych [20-3S-DPO1] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych [20-3S-DPO1]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:20 - 16:55
sala 1073/1074
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Iwona Omelańczuk
Literatura:

• Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Wydawnictwo: Scholar

• Stemplewska-Żakowicz, K. (2011). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

• podręczniki do testów psychologicznych

• www.sciencedirect.com

• www.springer.com

• Plos one

• Ebsco

Zakres tematów:

1) zadania i potrzeby rozwojowe na różnych etapach życia - zaprezentowany 20.02.2020

2) wybrane narzędzia do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dzieci w wieku 0-3 lat - zaprezentowany 27.02.2020

3) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dzieci w wieku 0-3 lat - zaprezentowany 5.03.2020

ZDALNA KONTYNUACJA ĆWICZEŃ - systematyczne udostępnianie autorskich prezentacji i materiałów, które stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) i podlegają ochronie prawnej. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Niedozwolone jest korzystanie z niniejszych materiałów (w tym w szczególności ich dalsza publikacja i udostępnianie) bez zgody autora poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów określonego przepisami ustawy. Studenci, doktoranci i pracownicy APS są w szczególności uprawnieni do korzystania z pojedynczych egzemplarzy utworu w zakresie własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym.

Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem, harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektroniczne (podany przez studentów adres grupowy), a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK

4) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze poznawczy (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci) - prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 12.03.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych)

5) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze poznawczy (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość) – prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane mailowo prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 19.03.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych)

6) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze poznawczym (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci) - prezentacja projektów grupowych (terminy ustalone wcześniej podczas zajęć stacjonarnych). Zadanie dla studentów: przygotowanie własnych narzędzi badawczych. Studenci przesłali projekty na adres mailowy prowadzącego w dniu 26.03.2020. Informacje zwrotne z komentarzami autorskimi prowadzącego przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych.

7) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze poznawczym (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość) – prezentacja projektów grupowych (terminy ustalone wcześniej podczas zajęć stacjonarnych). Zadanie dla studentów: przygotowanie własnych narzędzi badawczych. Studenci przesłali projekty na adres mailowy prowadzącego w dniu 16.04.2020 (9.04.2020 godziny rektorskie). Informacje zwrotne z komentarzami autorskimi prowadzącego przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych.

8) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze emocjonalnym (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci) - prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 23.04.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych)

9) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze emocjonalnym (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość) - prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 30.04.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych)

10) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze emocjonalnym (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci) - prezentacja projektów grupowych (terminy ustalone wcześniej podczas zajęć stacjonarnych). Zadanie dla studentów: przygotowanie własnych narzędzi badawczych. Studenci przesłali projekty na adres mailowy prowadzącego w dniu 07.05.2020 . Informacje zwrotne z komentarzami autorskimi prowadzącego przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych.

11) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze emocjonalnym (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość)- prezentacja projektów grupowych (terminy ustalone wcześniej podczas zajęć stacjonarnych). Zadanie dla studentów: przygotowanie własnych narzędzi badawczych. Studenci przesłali projekty na adres mailowy prowadzącego w dniu 14.05.2020 . Informacje zwrotne z komentarzami autorskimi prowadzącego przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych.

12) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze społecznym (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci) - prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 21.05.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych)

13) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze społecznym (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość) - prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 28.05.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych

14) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze społecznym (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci)

15) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze społecznym (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość)

Metody dydaktyczne:

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna

- filmy edukacyjne

- rozmowa kierowana

UMIEJĘTNOŚCI:

- projekt grupowy

- działania praktyczne

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- metody aktywizujące i problemowe

Metody i kryteria oceniania:

projekt przygotowany w grupach

-przegląd standaryzowanych narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowycho każdego z obszarów tj. poznawczego, emocjonalnego i społecznego

- przegląd narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dostępnych w języku polskim (bez standaryzacji) o każdego z obszarów tj. poznawczego, emocjonalnego i społecznego

- przegląd narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych niedostępnych w języku polskim (min 3 narzędzia do każdego z obszarów tj. poznawczego, emocjonalnego i społecznego)

- stworzenie własnych narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych z 2 spośród 3 obszarów, tj poznawczego, emocjonalnego i społecznego

Z każdej części można dostać po 5 punktów.

5 – 19-20 ptk

4,5 – 17-18 ptk

4 – 15-16 ptk

3,5 – 13 – 14 ptk

3 – 11-12 ptk

Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem, harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektroniczne (podany przez studentów adres grupowy), a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK

Uwagi:

Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem oraz zagadnień do samodzielnego opracowania. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektronicznej, a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK

3 ECTS

nakład pracy studenta:

liczba godzin kontaktowych – 30 h

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 20h

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 30h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)