Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych [20-3S-DPO1]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych [20-3S-DPO1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Iwona Omelańczuk |
Literatura: |
• Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Wydawnictwo: Scholar • Stemplewska-Żakowicz, K. (2011). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne • podręczniki do testów psychologicznych • www.sciencedirect.com • www.springer.com • Plos one • Ebsco |
Zakres tematów: |
1) zadania i potrzeby rozwojowe na różnych etapach życia - zaprezentowany 20.02.2020 2) wybrane narzędzia do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dzieci w wieku 0-3 lat - zaprezentowany 27.02.2020 3) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dzieci w wieku 0-3 lat - zaprezentowany 5.03.2020 ZDALNA KONTYNUACJA ĆWICZEŃ - systematyczne udostępnianie autorskich prezentacji i materiałów, które stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) i podlegają ochronie prawnej. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Niedozwolone jest korzystanie z niniejszych materiałów (w tym w szczególności ich dalsza publikacja i udostępnianie) bez zgody autora poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów określonego przepisami ustawy. Studenci, doktoranci i pracownicy APS są w szczególności uprawnieni do korzystania z pojedynczych egzemplarzy utworu w zakresie własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym. Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem, harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektroniczne (podany przez studentów adres grupowy), a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK 4) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze poznawczy (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci) - prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 12.03.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych) 5) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze poznawczy (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość) – prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane mailowo prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 19.03.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych) 6) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze poznawczym (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci) - prezentacja projektów grupowych (terminy ustalone wcześniej podczas zajęć stacjonarnych). Zadanie dla studentów: przygotowanie własnych narzędzi badawczych. Studenci przesłali projekty na adres mailowy prowadzącego w dniu 26.03.2020. Informacje zwrotne z komentarzami autorskimi prowadzącego przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych. 7) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze poznawczym (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość) – prezentacja projektów grupowych (terminy ustalone wcześniej podczas zajęć stacjonarnych). Zadanie dla studentów: przygotowanie własnych narzędzi badawczych. Studenci przesłali projekty na adres mailowy prowadzącego w dniu 16.04.2020 (9.04.2020 godziny rektorskie). Informacje zwrotne z komentarzami autorskimi prowadzącego przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych. 8) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze emocjonalnym (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci) - prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 23.04.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych) 9) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze emocjonalnym (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość) - prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 30.04.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych) 10) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze emocjonalnym (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci) - prezentacja projektów grupowych (terminy ustalone wcześniej podczas zajęć stacjonarnych). Zadanie dla studentów: przygotowanie własnych narzędzi badawczych. Studenci przesłali projekty na adres mailowy prowadzącego w dniu 07.05.2020 . Informacje zwrotne z komentarzami autorskimi prowadzącego przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych. 11) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze emocjonalnym (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość)- prezentacja projektów grupowych (terminy ustalone wcześniej podczas zajęć stacjonarnych). Zadanie dla studentów: przygotowanie własnych narzędzi badawczych. Studenci przesłali projekty na adres mailowy prowadzącego w dniu 14.05.2020 . Informacje zwrotne z komentarzami autorskimi prowadzącego przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych. 12) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze społecznym (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci) - prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 21.05.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych) 13) narzędzia do diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych w obszarze społecznym (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość) - prezentacje studenckie z komentarzami autorskimi i odnośnikami do ogólnodostępnych, odpowiednich do tematu materiałów internetowych zgodnie z harmonogramem ustalonym wcześniej podczas zajęć stacjonarnych. Otrzymane prezentacje przesyłane elektronicznie w dniu 28.05.2020 na adres mailowy grupy studentów wraz z komentarzami autorskimi. Uzupełnieniem ćwiczeń są artykuły naukowe dotyczące poszczególnych narzędzi badawczych wybranych przez grupy projektowe (artykuły przesyłane na adres mailowy poszczególnych grup projektowych 14) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze społecznym (dzieci w wieku 3-6 lat; wczesny wiek szkolny, adolescenci) 15) tworzenie narzędzi/prób wykonaniowych do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych w obszarze społecznym (wczesna dorosłość, średnia dorosłość, późna dorosłość) |
Metody dydaktyczne: |
WIEDZA: - prezentacja multimedialna - filmy edukacyjne - rozmowa kierowana UMIEJĘTNOŚCI: - projekt grupowy - działania praktyczne - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - metody aktywizujące i problemowe |
Metody i kryteria oceniania: |
projekt przygotowany w grupach -przegląd standaryzowanych narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowycho każdego z obszarów tj. poznawczego, emocjonalnego i społecznego - przegląd narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych dostępnych w języku polskim (bez standaryzacji) o każdego z obszarów tj. poznawczego, emocjonalnego i społecznego - przegląd narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych niedostępnych w języku polskim (min 3 narzędzia do każdego z obszarów tj. poznawczego, emocjonalnego i społecznego) - stworzenie własnych narzędzi do diagnozy zadań i potrzeb rozwojowych z 2 spośród 3 obszarów, tj poznawczego, emocjonalnego i społecznego Z każdej części można dostać po 5 punktów. 5 – 19-20 ptk 4,5 – 17-18 ptk 4 – 15-16 ptk 3,5 – 13 – 14 ptk 3 – 11-12 ptk Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem, harmonogram zadań, instrukcje oraz materiały do zadań udostępniane są za pośrednictwem poczty elektronicznej. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektroniczne (podany przez studentów adres grupowy), a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK |
Uwagi: |
Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji tematów w Power Point z komentarzem oraz zagadnień do samodzielnego opracowania. Konsultacje indywidualne i zespołowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kontakt ze studentami za pośrednictwem poczty elektronicznej, a nie za pośrednictwem platformy MSTeams. Forma komunikacji wynika z prośby i decyzji grupy IV DMPY-WIK 3 ECTS nakład pracy studenta: liczba godzin kontaktowych – 30 h liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 20h liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 30h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.