Projekt badawczy - 2 [20-2F-PB2]
Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Projekt badawczy - 2 [20-2F-PB2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Matysiak, Marta Zahorska-Bugaj | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
David Silverman. (2008). Interpretacja badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Graham Gibbs. (2011). Analizowanie danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Earl Babbie. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Fabiś, A., Wawrzyniak, J., Chabior, A. (2019) (red.). Ludzka starość. Wybrane zagadnienia z gerontologii społecznej. Kraków: Impuls. Broda-Wysocki, P., Dylus, A., Pawlus, M. (2016) (red.). Dyskryminacja seniorów w Polsce: diagnoza i przeciwdziałanie. Warszawa: Wydawnictwo UKSW. Sawiński, Z. (2017). Płeć, merytokracja a zmiana systemowa. W: Kiersztyn, A., Życzyńska-Ciołek, D., Słomczyński, K., (red.). Rozwarstwienie społeczne. Zasoby, szanse, bariery. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN. M. Zahorska (2011),Polski „boom” edukacyjny i jego następstwa, [w:] Polska po 20 latach wolności, Warszawa, wyd. UW. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Omówienie realizacji badań w terenie (omówienie programu zajęć i zasad zaliczenia, doświadczenia z pobytu w terenie, podsumowanie realizacji badania w Wołominie). Przygotowanie do analizy zebranego materiału jakościowego (streszczenia przeprowadzonych wywiadów, sprawozdanie z realizacji projektu badawczego w poprzednich grupach – INSPIRACJE, powrót do pytań badawczych i scenariuszy, wprowadzenie do analizy danych jakościowych, identyfikacja wątków tematycznych, podział na grupy i organizacja pracy). Kolejne rundy prezentacji wyników przeprowadzonej analizy jakościowej - dyskusja nad rezultatami analizy, interpretacją danych oraz sposobem prezentacji uzyskanych wyników. Prezentacje i dyskusje dotyczące teorii oraz istniejących badań nad wyzwaniami demograficznego starzenia się, jakości życia osób starszych oraz ich aktywności społecznej i zawodowej. Prezentacje i dyskusje dotyczące teorii oraz istniejących badań nad skutkami reform edukacji przeprowadzanych w różnych krajach. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca w zespołach badawczych: - analiza zebranego materiału; - opracowanie zadanego wątku w formie raportu z badania; - opracowanie zadanego wątku w formie prezentacji konferencyjnej. Praca z książką, praca z tekstem (analiza tekstów transkrypcji), burza mózgów, dyskusja |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia na ocenę: - frekwencja, - udział w dyskusjach, - sporządzenie raportu końcowego z badania, - prezentowanie bieżących informacji dotyczących miasta i gminy Wołomin, - przygotowanie referatu (praca w grupie) - sporządzenie prezentacji na konferencję. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa III DZ/SC-SKP |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.