Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Projekt badawczy - 2 20-2F-PB2
Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Projekt badawczy - 2 20-2F-PB2
Zajęcia Semestr zimowy 2019/2020 (2019Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 13:30 - 15:05
sala 3310/3311
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Matysiak, Marta Zahorska-Bugaj
Literatura:

David Silverman. (2008). Interpretacja badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Graham Gibbs. (2011). Analizowanie danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Earl Babbie. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Fabiś, A., Wawrzyniak, J., Chabior, A. (2019) (red.). Ludzka starość. Wybrane zagadnienia z gerontologii społecznej. Kraków: Impuls.

Broda-Wysocki, P., Dylus, A., Pawlus, M. (2016) (red.). Dyskryminacja seniorów w Polsce: diagnoza i przeciwdziałanie. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.

Sawiński, Z. (2017). Płeć, merytokracja a zmiana systemowa. W: Kiersztyn, A., Życzyńska-Ciołek, D., Słomczyński, K., (red.). Rozwarstwienie społeczne. Zasoby, szanse, bariery. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.

M. Zahorska (2011),Polski „boom” edukacyjny i jego następstwa, [w:] Polska po 20 latach wolności, Warszawa, wyd. UW.

Zakres tematów:

Omówienie realizacji badań w terenie (omówienie programu zajęć i zasad zaliczenia, doświadczenia z pobytu w terenie, podsumowanie realizacji badania w Wołominie).

Przygotowanie do analizy zebranego materiału jakościowego (streszczenia przeprowadzonych wywiadów, sprawozdanie z realizacji projektu badawczego w poprzednich grupach – INSPIRACJE, powrót do pytań badawczych i scenariuszy, wprowadzenie do analizy danych jakościowych, identyfikacja wątków tematycznych, podział na grupy i organizacja pracy).

Kolejne rundy prezentacji wyników przeprowadzonej analizy jakościowej - dyskusja nad rezultatami analizy, interpretacją danych oraz sposobem prezentacji uzyskanych wyników.

Prezentacje i dyskusje dotyczące teorii oraz istniejących badań nad wyzwaniami demograficznego starzenia się, jakości życia osób starszych oraz ich aktywności społecznej i zawodowej.

Prezentacje i dyskusje dotyczące teorii oraz istniejących badań nad skutkami reform edukacji przeprowadzanych w różnych krajach.

Metody dydaktyczne:

Praca w zespołach badawczych:

- analiza zebranego materiału;

- opracowanie zadanego wątku w formie raportu z badania;

- opracowanie zadanego wątku w formie prezentacji konferencyjnej.

Praca z książką, praca z tekstem (analiza tekstów transkrypcji), burza mózgów, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia na ocenę:

- frekwencja,

- udział w dyskusjach,

- sporządzenie raportu końcowego z badania,

- prezentowanie bieżących informacji dotyczących miasta i gminy Wołomin,

- przygotowanie referatu (praca w grupie)

- sporządzenie prezentacji na konferencję.

Uwagi:

gr ćwiczeniowa III DZ/SC-SKP

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.