Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (1) [10SD-1A-KON1] Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konwersatorium pedagogiczne w języku obcym (1) [10SD-1A-KON1]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 3090/3092
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Renata Siemieńska-Żochowska
Literatura:

Literatura obowiązkowa: 

Fragmenty następujących publikacji:

Publikacje przetłumaczone w całości lub części na j. polski:

Beck, Ulrich (2000) Risk Society. Sage.

Putnam, Robert D. (2001) Bowling Alone. Touchstone.

Inglehart, Ronald , Pippa Norris (2003) Rising Tide. Princeton.

Phillips, Anne (1993) Democracy and Difference. Pennsylvania State University Press.

Maddock, Su (1999) Challenging Women, Gender, Culture and Organization. Sage

Hochschild, Arlie R. (2003) The Commercialization of Intimate Life. U-ty of California Press.

Tibbals, Geof (2008) Dirty,sick, X-rated & politically Incorrect jokes. Running Press. (tylko w j.ang.)

Coles, Robert (1986) The Moral Life of Children. Houghton Mifflin Company

Snyder. T. (2017) On Tyranny , New York (O tyranii. Znak Horyzont)

Putnam, Robert D. and Lewis M. Feldstein (2003) Better Together. Restoring American Community. Simon & Schuster Paperback. (tylko w j. ang.)

Lieratura uzupełniająca:

Raporty Komisji Europejskiej I UNESCO (przykłady):

Women in Science and Technology- The Business Perspective (2006) European Commission

Reaching the Marginalized. Education for All. UNESCO. Oxford University Press (2010)

Goffman, Erving (1963) Stigma. Simon &Schuster Inc.

Tylko w j. ang.:

Vianello, M., Hawkesworth , M. (eds.)(2015) Gender and Power. Palgrave

Desivilya, H., Costea , C.E, (eds.) (2015) Women’s Voices in Management. Palgrave

Ranci, C., Brandsen, T., Sabatinelli (eds.) (2014) Social Volnurability in European Cities. The Role of Local Welfare in Times of Crisis. Palgrave

Freise, M. Hallmann, T. (eds) Modernizing Democracy. Associations and Associating in the 21st Century. Springer.

Zakres tematów:

Zapoznanie doktorantów z aktualną literaturą anglojęzyczną oraz wynikami współczesnych badań prowadzonych w różnych krajach, a także badań porównawczych na temat problemów uważanych współcześnie za szczególnie ważne, jeśli chodzi o warunki i konsekwencje procesów globalizacji świata , dylematy związane z kształtowaniem się systemów demokratycznych, podobieństwa i różnice pomiędzy krajami Unii Europejskiej. Problemy , które będą przedmiotem analiz to zagadnienia nierównego dostępu do edukacji i ich uwarunkowania , kształtowanie się postaw i systemów wartości w różnych krajach, nierówności w sytuacji ekonomicznej, społecznej i politycznej kobiet i mężczyzn , problemy sekularyzacji i wzrostu fundamentalizmów religijnych na świecie, kształtowanie się społeczeństw obywatelskich , dokonujące się przemiany społeczne w Polsce. Rola stereotypów w kształtowaniu się relacji międzyludzkich w dobie masowych migracji i głębokich przeobrażeń społecznych i kulturowych.

The goal of the course is to make doctoral students familiar with new English and American sociological literature and results of contemporary studies conducted in different countries, as well as cross-cultural studies focused on social problems considered actually as specially serious. The following problems will be discussed :conditions and consequences of processes of globalization; transformation of democratic systems; similarities and differences among EU countries concerning access to education and its determinants; attitudes and values and their transformation in different countries; economic, social and political inequality between men and women; secularization and growth of religious fundamentalisms; civic societies; social changes in Poland. Role of stereotypes in shaping social relations at the time of mass migrations and deep social and cultural changes.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia będą mieć charakter interaktywny, na który będą składać się wykłady w j. angielskim, a także prezentacje doktorantów na podstawie wybranych tekstów anglojęzycznych oraz dyskusje. Relacje pomiędzy w/w typami aktywności w ramach zajęć będą dostosowane do znajomości języka angielskiego posiadanej przez uczestników. Części zaleconej literatury angielskojęzycznej będą towarzyszyły ich przetłumaczone, polskie wersje, co ułatwi zrozumienie i przyswojenie sobie treści. Poza tym, będą omawiane raporty sporządzane na zlecenie Komisji Europejskiej i UNESCO dotyczące omawianych problemów.

Interactive course consisting of lectures in English, presentations of papers by doctoral students and discussions. Proportions among those three forms of activities will be adjusted to skills of students to use/work in English. Some recommended English texts will be accompanied by their Polish versions what will be significant help for students. Beside, some reports of the European Commission and UNESCO focused on the social problems will be discussed .

Metody i kryteria oceniania:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 45

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa prof. R. Siemieńska-Żochowska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)