Podstawy przedsiębiorczości [10-2F-PPI1]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy przedsiębiorczości [10-2F-PPI1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Zn]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 108 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Marek Pawłowski, Tomasz Telep |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa D.F. Abell, Dualizm w zarządzaniu. Dziś i jutro firmy, Poltext, Warszawa 2000 J. Abraham, Odkryj swój potencjał. 21 sposobów na prześcignięcie konkurencji w myśleniu, działaniu i zarabianiu pieniędzy, Helion, Gliwice 2010 T. Buczyńska, Podstawy przedsiębiorczości, Wydawnictwa Szkolne PWN, Warszawa 2003 K. Dzierżawski, Krótki kurs ekonomii praktycznej, Zysk i S-ka Wyd., Poznań 2006 Literatura uzupełniająca C. Hall, Przedsiębiorca odpowiedzialny, California Fitness Polska, Warszawa 2002 R.E. Hall, J.B. Taylor, Makroekonomia, PWN, Warszawa 2005 W. Kobyliński, Podstawy współczesnego zarządzania, Kolegium Wydawnicze Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź - Warszawa 2005 E. Mansfeld, Podstawy mikroekonomii. Zasady, przykłady, zadania, Agencja Wyd. Placet, Warszawa 2002 D. Marcum, S. Smith, Egonomia. Jak nasze ego niszczy i buduje nasze finanse, MT Biznes, Warszawa 2010 Metody organizacji i zarządzania. Teoria i praktyka, red. naukowa S. Duchniewicz, Wyd. PTM, Warszawa 2010 R. Normann, Zarządzanie usługami. Style i przywództwo w biznesie, GWP, Gdańsk 2012 A.J. Silk, Czym jest marketing? Rebis, Poznań 2008 R. Sobiecki (red.), Podstawy przedsiębiorczości w pytaniach i odpowiedziach, Difin, Warszawa 2003 |
Zakres tematów: |
Przedsiębiorczość – pojęcia, podstawowe definicje oraz nauka o przedsiębiorczości Zróżnicowanie świata organizacji - przedsiębiorstwa a instytucje Analiza strategiczna przedsiębiorstwa /organizacji (analiza: SWOT, konkurencji, portfelowa) Podstawy ekonomiczne podejmowanych decyzji w przedsiębiorstwie Gospodarstwo domowe – problemy ekonomiczne Rynek pracy, jego podmioty i instytucje ochrony pracowników Marketing a przedsiębiorczość Osobowość i kompetencje przedsiębiorcy. Zarządzanie kompetencjami Zarządzanie zasobami ludzkimi Współczesne metody i techniki zarządzania Biznes plan. Organizacja i prowadzenie firmy Strategia rozwoju firmy. |
Metody dydaktyczne: |
Wykorzystywane metody dydaktyczne: metody asymilacji wiedzy (praca z tekstem, dyskusja); metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda problemowa, metoda przypadków, giełda pomysłów). |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca na zajęciach i pozytywny wynik pracy zaliczeniowej |
Uwagi: |
grupa wykładowa dla I ZZPC |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.