Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy przedsiębiorczości [10-2F-PPI1] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości [10-2F-PPI1]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019 [2018Zn] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 108
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marek Pawłowski, Tomasz Telep
Literatura:

Literatura obowiązkowa

D.F. Abell, Dualizm w zarządzaniu. Dziś i jutro firmy, Poltext, Warszawa 2000

J. Abraham, Odkryj swój potencjał. 21 sposobów na prześcignięcie konkurencji w myśleniu, działaniu i zarabianiu pieniędzy, Helion, Gliwice 2010

T. Buczyńska, Podstawy przedsiębiorczości, Wydawnictwa Szkolne PWN, Warszawa 2003

K. Dzierżawski, Krótki kurs ekonomii praktycznej, Zysk i S-ka Wyd., Poznań 2006

Literatura uzupełniająca

C. Hall, Przedsiębiorca odpowiedzialny, California Fitness Polska, Warszawa 2002

R.E. Hall, J.B. Taylor, Makroekonomia, PWN, Warszawa 2005

W. Kobyliński, Podstawy współczesnego zarządzania, Kolegium Wydawnicze Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź - Warszawa 2005

E. Mansfeld, Podstawy mikroekonomii. Zasady, przykłady, zadania, Agencja Wyd. Placet, Warszawa 2002

D. Marcum, S. Smith, Egonomia. Jak nasze ego niszczy i buduje nasze finanse, MT Biznes, Warszawa 2010

Metody organizacji i zarządzania. Teoria i praktyka, red. naukowa S. Duchniewicz, Wyd. PTM, Warszawa 2010

R. Normann, Zarządzanie usługami. Style i przywództwo w biznesie, GWP, Gdańsk 2012

A.J. Silk, Czym jest marketing? Rebis, Poznań 2008

R. Sobiecki (red.), Podstawy przedsiębiorczości w pytaniach i odpowiedziach, Difin, Warszawa 2003

Zakres tematów:

Przedsiębiorczość – pojęcia, podstawowe definicje oraz nauka o przedsiębiorczości

Zróżnicowanie świata organizacji - przedsiębiorstwa a instytucje

Analiza strategiczna przedsiębiorstwa /organizacji (analiza: SWOT, konkurencji, portfelowa)

Podstawy ekonomiczne podejmowanych decyzji w przedsiębiorstwie

Gospodarstwo domowe – problemy ekonomiczne

Rynek pracy, jego podmioty i instytucje ochrony pracowników

Marketing a przedsiębiorczość

Osobowość i kompetencje przedsiębiorcy. Zarządzanie kompetencjami

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Współczesne metody i techniki zarządzania

Biznes plan. Organizacja i prowadzenie firmy

Strategia rozwoju firmy.

Metody dydaktyczne:

Wykorzystywane metody dydaktyczne: metody asymilacji wiedzy (praca z tekstem, dyskusja); metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda problemowa, metoda przypadków, giełda pomysłów).

Metody i kryteria oceniania:

Praca na zajęciach i pozytywny wynik pracy zaliczeniowej

Uwagi:

grupa wykładowa dla I ZZPC

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)