Literatura: |
Literatura obowiązkowa
D.F. Abell, Dualizm w zarządzaniu. Dziś i jutro firmy, Poltext, Warszawa 2000
J. Abraham, Odkryj swój potencjał. 21 sposobów na prześcignięcie konkurencji w myśleniu, działaniu i zarabianiu pieniędzy, Helion, Gliwice 2010
T. Buczyńska, Podstawy przedsiębiorczości, Wydawnictwa Szkolne PWN, Warszawa 2003
K. Dzierżawski, Krótki kurs ekonomii praktycznej, Zysk i S-ka Wyd., Poznań 2006
Literatura uzupełniająca
C. Hall, Przedsiębiorca odpowiedzialny, California Fitness Polska, Warszawa 2002
R.E. Hall, J.B. Taylor, Makroekonomia, PWN, Warszawa 2005
W. Kobyliński, Podstawy współczesnego zarządzania, Kolegium Wydawnicze Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź - Warszawa 2005
E. Mansfeld, Podstawy mikroekonomii. Zasady, przykłady, zadania, Agencja Wyd. Placet, Warszawa 2002
D. Marcum, S. Smith, Egonomia. Jak nasze ego niszczy i buduje nasze finanse, MT Biznes, Warszawa 2010
Metody organizacji i zarządzania. Teoria i praktyka, red. naukowa S. Duchniewicz, Wyd. PTM, Warszawa 2010
R. Normann, Zarządzanie usługami. Style i przywództwo w biznesie, GWP, Gdańsk 2012
A.J. Silk, Czym jest marketing? Rebis, Poznań 2008
R. Sobiecki (red.), Podstawy przedsiębiorczości w pytaniach i odpowiedziach, Difin, Warszawa 2003
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza
Zna podstawowe pojęcia, koncepcje teoretyczne, podstawy metodologiczne oraz najważniejsze wyniki badań z następujących dziedzin: socjologia, pedagogika społeczna, psychologia społeczna, psychologia rozwoju człowieka, psychopatologia, pedagogika specjalna, filozofia, ekonomia i statystyka [S2A_W01; S2A_W02; S2A_W03; S2A_W04; S2A_W05; S2A_W06; S2A_W07; S2A_W08].
Ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach [S2A_W02].
Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów [S2A_W11] Ocena raportu
(praca indywidualna)
Umiejętności
Potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje
między zjawiskami społecznymi [S2A_U01].
Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach,
rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy [S2A_U06].
Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu
i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć w tym zakresie [S2A_U07]. Ocena raportu
(praca indywidualna)
Kompetencje społeczne
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
[S2A_K03].
Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar
interdyscyplinarny [S2A_K06].
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy [S2A_K02; S2A_K04; S2A_05; S2A_K06; S2A_K07]. Ocena raportu
(praca indywidualna)
|
Zakres tematów: |
Przedsiębiorczość – pojęcia, podstawowe definicje oraz nauka o przedsiębiorczości
Zróżnicowanie świata organizacji - przedsiębiorstwa a instytucje
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa /organizacji (analiza: SWOT, konkurencji, portfelowa)
Podstawy ekonomiczne podejmowanych decyzji w przedsiębiorstwie
Gospodarstwo domowe – problemy ekonomiczne
Rynek pracy, jego podmioty i instytucje ochrony pracowników
Marketing a przedsiębiorczość
Osobowość i kompetencje przedsiębiorcy. Zarządzanie kompetencjami
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Współczesne metody i techniki zarządzania
Biznes plan. Organizacja i prowadzenie firmy
Strategia rozwoju firmy.
|