Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Society, Social Inequality and Social Change [10-0F-SSI] Semestr zimowy 2017/2018
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Society, Social Inequality and Social Change [10-0F-SSI]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 3139 (aula C)
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 280
Limit miejsc: 286
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Anna Odrowąż-Coates
Literatura:

Obligatory:

Symbolic violence in socio-educational contexts. A post-colonial critique” Edited by Anna Odrowąż- Coates & Sribas Goswami, Warsaw: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej 2017.

Odrowąż-Coates, A. An ethnographic study about women - The female researcher’s perspective. IN: U. Markowska-Manista, J. Pilarska, An Introspective Approach to Women’s Intercultural Fieldwork, Warszawa 2017: 9-48.

Odrowąż-Coates, A. Lessons on social justice: a pedagogical reflection on the educational message of The Boxtrolls, Education as Change 2016, vol. 20 nr 2, pp. 67-85.

Odrowąż-Coates, A. Is gender neutrality a post-human phenomenon? The concept of ‘gender neutral’ in Swedish education, Journal of Gender and Power, 3 (1) 2015, pp. 113-133.

Odrowąż-Coates A. (2015) A gated community as a ‘soft’ and gendered total institution, International Sociology, 30(3), pp. 233-249, Sage. doi: 10.1177/0268580915578759 [In English]

Provided to choose from:

1. Estelle B. Freedman, No turning back. The history of feminism and the future of women. New York, Ballantine Books, 2002.

2. Arlie Hochschild, The Second shift. Working parents and the revolution at home, 1989.

3. Margret Walters. Feminism: A Very Short Introduction, New York, Oxford University Press 2005.

4. Odrowąż-Coates, A. Is gender neutrality a post-human phenomenon? The concept of 'gender neutral' in Swedish education, Journal of Gender and Power, 3 (1) 2015, s. 113-133.

5. Odrowąż-Coates, A. Autobiographical experience as a tool of ethnographic study into the hidden world of Saudi women, Pedagogika Społeczna 2014, 1(51), s. 45-56.

6. Odrowąż-Coates, A. Why is tertiary education more important for women in the twenty first century? Journal of Modern Science, 3 (22) 2014, s. 53-73.

The above will be supplied by email.

To analyze online:

7. Universal Declaration of Human Rights

8. Gender Equality Index - GEI

Additional readings (not obligatory):

Anna Odrowaz-Coates,Sribas Goswami (eds.) Symbolic violence in socio-educational contexts. A post-colonial critique. Warszawa 2017

Odrowąż-Coates, A. Women’s status and western European civilisation development, in: Hevelius, Science - Technology – Philosophy, book 2, Oktawian Nawrot (ed.), Gdańsk 2004, s. 296-319.

Odrowąż-Coates, A. Gender Crisis in Poland, Catholic Ideology and the Media.

Sociology Mind (5) 2015, s. 27-34. doi: 10.4236/sm.2015.51004.

Odrowąż-Coates, A. The paradox of religious diversity and human rights in Europe, w: E. Januszewska, S. Rullac (red.) Social work and social problems in Europe: description, dilemmas and possible solutions, L'Harmattan, Paris 2013 s. 207-228.

Zakres tematów:

Social inequalities vs utopia

Discrimation and prejudice

Critial thiniking

Cultural issues

Diversity of religion

Diversity of social strata

Matters related to sexuality

Global issues

Postcolonial theories

Human Rights, Children Rights, Minority Rights

Metody dydaktyczne:

Lecture with audio and visual aids, self-study, e-learning platform

Metody i kryteria oceniania:

e-learning platform, obligatory participation

Uwagi:

grupa wykładowa II DUPE, II DUPC

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)