Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Monitorowanie rozwoju dziecka [10-0S-MRD] Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Monitorowanie rozwoju dziecka [10-0S-MRD]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 8:00 - 9:35
sala 1023/1024
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Mirosława Pleskot
Literatura:

1) Cieszyńska-Rożek J., Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków 2007.

2) Czabaj R., Diagnoza nauczycielska. Narzędzia pomiaru pedagogicznego, Operon, Warszawa 2012.

3) Dix P. Jak oceniać postępy uczniów, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2014.

4) Goddard Blythe S. Jak osiągać sukcesy w nauce? Uwaga, równowaga i koordynacja, PWN, Warszawa 2011.

5) http://eduentuzjasci.pl/publikacje-ee-lista/214-niezbednik-dobrego nauczyciela: Seria I Rozwój w okresie dzieciństwa i dorastania TOM 2, Matejczuk J., Rozwój dziecka Wiek przedszkolny; TOM 3, Kamza A., Rozwój dziecka Wczesny wiek szkolny.

6) http://eduentuzjasci.pl/publikacje-ee-lista/225-niezbednik-dobrego nauczyciela/ Seria IV Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania TOM 2 Ratajczyk A., Mielcarek M., Rozpoznanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju Wiek przedszkolny, TOM 3 Rękosiewicz M., Kram A., Rozpoznanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju Wczesny wiek szkolny

8) Karwowska-Struczyk M., Hajnicz W. (1998). Obserwacja w poznawaniu dziecka, WSiP, Warszawa 1998.

9) Pelamatti L., Rusz głową. Jak wspierać rozwój dziecka, zachęcać je do nauki i pomagać mu budować poczucie własnej wartości, eSPe, Kraków 2007.

10) Praca zbiorowa, Doradca nauczyciela sześciolatków. Materiały metodyczne dla nauczycieli opracowane w wyniku projektu Badanie gotowości szkolnej sześciolatków zrealizowanego przez CMP P-P współfinansowanego

z Europejskiego Funduszu Społecznego, CMP P-P, Warszawa 2006.

Zakres tematów:

1. Monitorowanie przebiegu rozwoju dziecka (w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej) - istota i zakres, terminologia, podstawowe pojęcia.

2. Oczekiwane rozwojowo możliwości dziecka w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej – prawidłowości i dysfunkcje rozwojowe.

3. Obserwacja indywidualnej specyfiki rozwoju dziecka a monitorowanie osiągnięć szkolnych.

a) kompetencje dziecka wg wymagań zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej

4. Warsztat diagnostyczny nauczyciela:

a) metody i techniki rozpoznawania możliwości dziecka,

b) standardy tworzenia własnych narzędzi monitorujących rozwój dziecka, np. arkuszy obserwacyjnych,

5. Analiza wybranych narzędzi diagnostycznych z uwzględnieniem wykorzystania różnych środków dydaktycznych.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, dyskusja, analiza materiału, analiza przypadków, działania praktyczne

Metody i kryteria oceniania:

• Prezentacja prac studentów, wypowiedź ustna.

• Aktywność na zajęciach - udział w dyskusji, w ćwiczeniach indywidualnych, grupowych - zachowanie, postawa, jakość pracy.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa II TYF-ED

Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do zaliczenia 5

Inne formy 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)