Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA] Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Trening zastępowania agresji i kształtowania umiejętności prospołecznych wg A. Goldsteina [10-FF-TZA]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017 [2016Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

Literatura podstawowa:

Glick B., Gibbs J.A., Trening Zastępowania Agresji

Goldstein , ART.Program zastępowania agresji

McGinnis e.,Kształtowanie umiejętności małego dziecka

Mannix D., Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci z trudnościami wychowawczymi

Goldstein A., Martens B.K., Trwała zmiana

Literatura uzupełniająca:

Bloomquist M.L., Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi

Ellis A., Jak opanować złość zanim ona opanuje ciebie

Hammer H., Rozwój umiejętności społecznych

Zakres tematów:

Założenia teoretyczne TZA i TUS wg A.Goldsteina

Fundament aksjologiczny TZA i TUS

Różnice pomiedzy psychoterapią, socjoterapia i Treningiem Zastepowania Agresji

Tworzenie umowy grupowej, urealnienie oczekiwań uczestników treningu

Narzędzia pomiaru agresji indywidualnej, potrzeby szkoleniowe uczestników

Trening Zastępowania Agresji - ćwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Społecznych – Cwiczenia praktyczne, warsztatowe

Trening Umiejetności Wychowawczych – ćwiczeniapraktyczne, warsztatowe

TZA,TUS,TWM przystosowane do pracy z małymi dziećmi

Przegląd technik i strategii behawioralnych stosowanych w praktyce pedagogicznej.

Metody dydaktyczne:

metody warsztatowe, aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach.

Wykonanie prac domowych dotyczących wszystkich modułów TZA.

Osiągnięcie efektów kształcenia.

Uwagi:

fakultet - grupa ćwiczeniowa dla III r. ZZ/PE-Praktyczna

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 20h

Wykonanie ćwiczeń domowych utrwalających efekt pracy warsztatowej 20

Inne formy 20h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)