Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Współpraca szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym 10-1F-WSZ2
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Współpraca szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym 10-1F-WSZ2
Zajęcia Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017 (2016Zn) (zakończony)
Laboratorium/warsztaty (LAB), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 40
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

Andrzejewska J., Wspieranie rozwoju dziecka poprzez współpracę nauczyciela z rodziną, W.:S.Guz, J.Andrzejewska, Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole, 2005

Christopcher C. J., Nauczyciel-rodzic. Skuteczne porozumiewanie się,

Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów,

Mendel M., Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcyLulek B., Współpraca szkoły, rodziny i środowiska.

Pawlak B., Jak współpracować z rodzicami uczniów klas początkowych.

Żłobicki W., Rodzice i nauczyciele w edukacji wczesnoszkolnej,

Zakres tematów:

Prawa rodziców i ich obowiązki, prawa nauczyciela w kontaktach z rodzicami i jego obowiązki. -Prawne uwarunkowania współpracy rodzice - nauczyciele. Planowanie i przygotowanie spotkania nauczyciela z rodzicami, kontrola przebiegu spotkania, wykorzystanie informacji zwrotnej dla doskonalenia swojego warsztatu pedagogicznego, umiejętności komunikacyjne przydatne w kontaktach z rodzicami.

Kim są trudni rodzice? Jak radzić sobie z nimi?

Aktywne słuchanie jako podstawowa umiejętność.

Efektywna komunikacja interpersonalna.

Czynniki determinujące i zakłócające współpracę. Rozpoznawanie wzajemnych oczekiwań rodziców i nauczycieli. Trudne sytuacje w kontaktach z rodzicami - efektywne strategie komunikacyjne.

Sposoby włączania rodziców w życie grupy przedszkolnej/klasy szkolnej; formy współpracy.

Projektowanie i planowanie współpracy z rodzicami.Samoświadomość i dbanie o siebie jako obowiązek nauczyciela i każdej osoby pomagającej innym.

Współdziałanie pedagogiczne placówek oświatowych ze środowiskiem lokalnym. Modele współpracy przedszkola/szkoły ze środowiskiem lokalnym.

Metody dydaktyczne:

warsztaty

Metody i kryteria oceniania:

- Opracowanie dokumentu wewnątrzszkolnego regulującego współpracę rodziców z placówką edukacyjno - wychowawczą.

-Obecność na zajęciach

-Przygotowanie do zajęć

Uwagi:

grupa warsztatowa dla III ZZ/PE-PRAKTYCZNA 1

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

zajęcia: 20h

przygotowanie do zajęć: 20h

literatura (przygotowanie do zaliczenia): 25h

przygotowanie pracy zaliczeniowej: 25h

SUMA: 90h = 3 punkty ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.