Metody badań zachowań politycznych [20-4S-MBP]
Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody badań zachowań politycznych [20-4S-MBP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Matysiak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. CBOS, „Opinie o demokracji”, komunikat z badań nr 100/2016; CBOS, „Stosunek do demokracji”, komunikat z badań nr 168/2015. 2. J. Raciborski (2011), „Obywatel jako wyborca”, w: J. Raciborski, Obywatelstwo w perspektywie socjologicznej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 3. J. Czapiński (2015), „Identyfikacja i aktywność polityczna”, w: J. Czapiński, T. Panek, (red.), Diagnoza społeczna 2015. Warunki i jakość życia Polaków, Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego, str. 345-353. 4. J. Wasilewski, K. Drogowska (2013), „Czy warto rozmawiać?”, w: A. Giza i in. (red.), Gabinet luster. O kształtowaniu samowiedzy Polaków w dyskursie publicznym, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. 5. E. Rekosz (2013), „Kobiety i mężczyźni w telewizyjnej kampanii wyborczej. Wybory parlamentarne 2011”, w: M. Fuszara (red.), Kobiety, wybory, polityka, Warszawa: ISP. 6. F. Raciborski (2005), „Czy wyborcy preferują mężczyzn?”, w: R. Siemieńska (red.), Płeć, wybory, władza, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. 7. K. Pankowski (2012), „Poglądy, sympatie i wybory polityczne mieszkańców wsi”, w: J. Wilkin, I. Nurzyńska (red.), Polska wieś 2012. Raport o stanie wsi, Warszawa: FDPA. 8. A. Jasiewicz-Betkiewicz, W. Betkiewicz (2012), „Kanały rekrutacji do wielkomiejskiej elity politycznej”, Studia Polityczne nr 30, str. 251-285. 9. K. Wojnicka, E. Zierkiewicz (2014), „Emocje w ruchach społecznych na przykładzie ruchów obrony praw ojców i Amazonek w Polsce”, Studia Socjologiczne 4 (215), str. 209-232. 10. A. Piotrowski (2010), „Tożsamość zbiorowa jako temat dyskursu polityki”, w: M. Czyżewski, S. Kowalski, A. Piotrowski (red.), Rytualny chaos. Studium dyskursu publicznego, Warszawa: WAiP. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do problematyki zachowań politycznych. 2. Badanie postaw wobec demokracji. 3. Badanie zachowań wyborczych - wzory zachowań wyborczych w polskim społeczeństwie. 4. Analiza identyfikacji i aktywności politycznej w Polsce. 5. Badanie zachowań wyborczych: Internet a kampania wyborcza. 6. Badanie zachowań wyborczych: telewizja a kampania wyborcza. 7. Aktywność kobiet w polityce: wizerunek polityczek w mediach. 8. Badanie zachowań wyborczych: preferencje wyborcze a płeć. 9. Badanie zachowań wyborczych: przestrzenne zróżnicowania preferencji wyborczych. 10. Rekrutacja lokalnych elit politycznych. 11. Badania zaangażowania w ruchy protestu. 12. Zachowania polityczne a dyskurs polityki. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia, samodzielne przygotowywanie opracowań wybranych elementów literatury przedmiotu, praca w grupach, dyskusja |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
referat i zagajenie dyskusji, zaangażowanie w dyskusje w czasie zajęć, przygotowanie oraz zaprezentowanie koncepcji badania wybranego typu zachowań politycznych (ramy teoretyczne, pytanie/pytania badawcze i hipotezy, metodologia, metody i techniki analizy danych oraz uzasadnienie celowości proponowanego badania) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla II DUSC/ SPP |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.