Drama - techniki i strategie w pracy wychowawczej [10-FF-DTS]
Semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Drama - techniki i strategie w pracy wychowawczej [10-FF-DTS] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2016/2017 [2016L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Hennel | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawowa Królica M., Drama i happening w edukacji przedszkolnej, Kraków 2006 Matelska A., Zabawy dramowe w edukacji wczesnoszkolnej, Poznan 2001 Pankowska, K., Pedagogika dramy. Teoria i praktyka. Warszawa 2000 Witerska K., Drama na różnych poziomach kształcenia, Łódź 2010 uzupełniająca: Baranowska-Jojko E., Rozwojowa kreska. Ćwiczenia plastyczne z elementami arteterapii, Gdańsk 2013 Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczen pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2010 Gersie A., King, N., Tworzenie opowieści w edukacji i profilaktyce, Warszawa 1999 Hanford O., Karolak W., Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii, Łódź 2009 Hanford O., Karolak W., Zabawa (z) przedmiotami w twórczym rozwoju i arteterapii, Łódź 2008 Kubiczek B., Metody aktywizujące. Jak nauczyć uczniów uczenia się?2009 Pankowska, K., Jastrzębska-Gzella H., Madziara, A. (2006). Drama w przekraczaniu granic niepełnosprawności, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej Pędzich Z.(red.), Psychoterapia tańcem i ruchem. Teoria i praktyka, Sopot 2014 Schejbal M.(red.), Słowo i działanie. Bibliodrama w dialogu międzykulturowym, Bielsko-Biała 2013 Szmidt K.J., Pedagogika twórczości, Sopot 2013 Witerska K., Drama. Techniki, strategie, scenariusze, Warszawa 2011 Witerska K., Drama. Przewodnik po koncepcjach, technikach i miejscach, Warszawa 2014 |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rys historyczny dramy Drama – jej specyfika, elementy, klasyfikacja, funkcje i znaczenie Rodzaje technik dramowych Zabawy dramowe Drama w dydaktyce Drama w pracy wychowawczej i terapeutycznej Rozwój twórczości i kreatywności ucznia. Wybrane przykłady zastosowania dramy w pracy wychowawczo – dydaktycznej Typowe trudności w pracy metodąmi dramowymi. Umiejętności dramowe nauczyciela |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: Metody poszukujące - klasyczna metoda problemowa Ćwiczeniowo - praktyczne -oparte na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza SWOT Eksponujące- drama,symulacyjna (gier symulacyjnych) |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny i sposoby weryfikacji zakładanych efektów kształcenia: Ocena bardzo dobra: student zna wszystkie wymagane pojęcia związane z dramą, jej funkcje, elementy, poziomy i znaczenie, potrafi zastosować wszystkie poznane techniki i gry dramowe, odnosii zdobytą wiedzę do projektowania własnych działań Ocena dobra: student zna większość pojęć związanych z dramą, jej funkcje, elementy i poziomy, potrafi zastosować techniki i gry dramowe, zna sposoby pracy w pracy w grupie Ocena dostateczna: student zna wybrane pojęcia związane z dramą, jej funkcje i elementy, potrafi zastosować niektóre techniki i gry dramowe, rozumie potrzebę organizacji własnego warsztatu pracy ale nie potrafi go zorganizować Ocena niedostateczna: student nie zna podstawowych pojęć związanych z dramą, jej funkcji, elementów, poziomów i znaczenia,nie potrafi zastosować podstawowych technik i gier dramowych ani zorganizować własnego warsztatu pracy |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
ćwiczeniowa, II i III rok pedagogiki o profilu praktycznym NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie prezentacji na zaliczenie 20 Inne formy 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.