Literatura: |
Podstawowa
Królica M., Drama i happening w edukacji przedszkolnej, Kraków 2006
Matelska A., Zabawy dramowe w edukacji wczesnoszkolnej, Poznan 2001
Pankowska, K., Pedagogika dramy. Teoria i praktyka. Warszawa 2000
Witerska K., Drama na różnych poziomach kształcenia, Łódź 2010
uzupełniająca:
Baranowska-Jojko E., Rozwojowa kreska. Ćwiczenia plastyczne z elementami arteterapii, Gdańsk 2013
Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczen pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2010
Gersie A., King, N., Tworzenie opowieści w edukacji i profilaktyce, Warszawa 1999
Hanford O., Karolak W., Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii, Łódź 2009
Hanford O., Karolak W., Zabawa (z) przedmiotami w twórczym rozwoju i arteterapii, Łódź 2008
Kubiczek B., Metody aktywizujące. Jak nauczyć uczniów uczenia się?2009
Pankowska, K., Jastrzębska-Gzella H., Madziara, A. (2006). Drama w przekraczaniu granic niepełnosprawności, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej
Pędzich Z.(red.), Psychoterapia tańcem i ruchem. Teoria i praktyka, Sopot 2014
Schejbal M.(red.), Słowo i działanie. Bibliodrama w dialogu międzykulturowym, Bielsko-Biała 2013
Szmidt K.J., Pedagogika twórczości, Sopot 2013
Witerska K., Drama. Techniki, strategie, scenariusze, Warszawa 2011
Witerska K., Drama. Przewodnik po koncepcjach, technikach i miejscach, Warszawa 2014
|
Efekty uczenia się: |
PEP1_W17 - ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju
PEP1_U08 - potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu
PEP1_U18 - potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów i zadań pedagogicznych
PEP1_U20 - posiada umiejętności ruchowe z zakresu wybranych form aktywności fizycznej
PEP1_K01 - odpowiedzialnie przygotowuje się do swej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne
PEP1_K07 - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny i sposoby weryfikacji zakładanych efektów kształcenia:
Ocena bardzo dobra:
student zna wszystkie wymagane pojęcia związane z dramą, jej funkcje, elementy, poziomy i znaczenie, potrafi zastosować wszystkie poznane techniki i gry dramowe, odnosii zdobytą wiedzę do projektowania własnych działań
Ocena dobra:
student zna większość pojęć związanych z dramą, jej funkcje, elementy i poziomy, potrafi zastosować techniki i gry dramowe, zna sposoby pracy w pracy w grupie
Ocena dostateczna:
student zna wybrane pojęcia związane z dramą, jej funkcje i elementy, potrafi zastosować niektóre techniki i gry dramowe, rozumie potrzebę organizacji własnego warsztatu pracy ale nie potrafi go zorganizować
Ocena niedostateczna:
student nie zna podstawowych pojęć związanych z dramą, jej funkcji, elementów, poziomów i znaczenia,nie potrafi zastosować podstawowych technik i gier dramowych ani zorganizować własnego warsztatu pracy
|