Współpraca szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym [10-1S-WSZ]
Semestr letni 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Współpraca szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym [10-1S-WSZ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2014/2015 [2014L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Pawlak | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Babiuch Małgorzata, Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów, Warszawa 2002 Kawula Stanisław, Brągiel Józefa, Janke Andrzej W., Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki,. Toruń 2002 Mendel Maria, Rodzice i szkoła. Jak współuczestniczyć w edukacji dzieci?, Toruń cop. 2001 Seweryńska Anna Maria, Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej. Przewodnik dla wychowawców i nauczycieli, Warszawa 2004 Sawicka Antonina, Współpraca przedszkola z rodzicami, Warszawa 1991 Rogala Stanisław, Partnerstwo rodziców i nauczycieli, Warszawa, Wrocław 1989 Trempała Edmund, Środowisko rodzinne dziecka a sytuacja szkolna ucznia, Włocławek, 2003 Współpraca szkoły z rodzicami, red. Grażyna Łaniewska; Białystok 2001 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia są kontynuacją przedmiotu Metodyka wychowania, bardziej jednak niż na problematyce dziecka - skupiają się na jego otoczeniu (kwestiach wychowania na poziomie osób podejmujących działania znaczące dla wychowania i na odpowiedzialności dorosłych). Zajęcia prowadzone są w formie konwersatorium (z koniecznymi w niektórych sytuacjach elementami wykładu): prawa rodziców i ich obowiązki, prawa nauczyciela w kontaktach z rodzicami i jego obowiązki, planowanie i przygotowanie spotkania nauczyciela z rodzicami, kontrola przebiegu spotkania, wykorzystanie informacji zwrotnej dla doskonalenia swojego warsztatu pedagogicznego, umiejętności komunikacyjne przydatne w kontaktach z rodzicami. Osobne zagadnienie stanowi problematyka źródeł konfliktów szkoła-dom, sposoby zapobiegania i ich rozwiązywanie, poszukiwanie pomocy w sytuacjach konfliktowych w środowisku. Zajęcia opierają się na materiale poglądowym: aktualne i głośne w mediach przypadki trudne, doświadczenia studentów i zaprzyjaźnionych nauczycieli, analiza przypadku konkretnej rodziny (materiał filmowy). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, analiza przypadku |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
kolokwium z literatury, aktywność studenta |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
ćwiczeniowa dla III roku DZ-PE, PWK gr. 2 Nakład pracy: godz. kontaktowych 15h przygotowanie do zajęć, przygotowanie do kolokwium: 15h punktów ECTS: 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.