Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Dydaktyka szkoły wyższej - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SD-1D-DYS1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka szkoły wyższej - 1
Jednostka: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Grupy: Obowiązkowe dla I roku DD-SD, stacjonarne III stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Wiedza

Zna główne współczesne teorie uczenia się i nauczania.

Ma wiedzę na temat specyfiki edukacji dorosłych i specyfiki kształcenia w szkole wyższej.

Umiejętności

Potrafi do określonego celu kształcenia dopasować odpowiednie treści, formę zajęć, metody kształcenia, sposób oceny, z uwzględnieniem różnorodnych czynników.

Projektuje i realizuje aktywności dydaktyczne z wykorzystaniem różnych metod kształcenia.

Udziela wartościowej informacji zwrotnej (ustnie i na piśmie).

Projektuje i przeprowadza ewaluację swojej pracy nauczycielskiej.

Pełny opis:

1. Uczenie się i nauczanie – ujęcia teoretyczne i praktyka edukacyjna.

2. Edukacja dorosłych i specyfika kształcenia w szkole wyższej.

3. Cele kształcenia a dobór treści i formy zajęć dydaktycznych.

4. Metody kształcenia w szkole wyższej – wykład, zajęcia warsztatowe z małą grupą,

e-learning, metoda tutoringu, konwersatorium.

5. Udzielanie informacji zwrotnej i ocenianie.

6. Refleksja nad własną pracą nauczycielską i jej ewaluacja.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Uryga
Prowadzący grup: Danuta Uryga, Marta Wiatr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ

Bieżąca ocena przygotowania do zajęć, realizacji zadań w ramach pracy własnej, aktywności w trakcie zajęć.

Kryteria oceny: adekwatność wobec stawianych wymagań, aktywność i zaangażowanie w realizację zadań, terminowość wykonywanych zadań w ramach pracy własnej.

Pełny opis:

1. „Uczenie się” jako zjawisko psychospołeczne i umiejętność (style uczenia się, czynniki efektywnego uczenie się). Identyfikacja własnego stylu uczenia się

2. Rola nauczyciela akademickiego w kontekście osobistych doświadczeń edukacyjnych

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA: konwersatorium z elementami wykładu, rozmowy w parach, praca zespołowa.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

>b> FORMA AKTYWNOŚCI:

Godziny kontaktowe: 10 godz.

Przygotowanie do zajęć: 10 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Uryga, Anna Zajenkowska
Prowadzący grup: Danuta Uryga, Marta Wiatr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ

Bieżąca ocena przygotowania do zajęć, realizacji zadań w ramach pracy własnej, aktywności w trakcie zajęć.

Kryteria oceny: adekwatność wobec stawianych wymagań, aktywność i zaangażowanie w realizację zadań, terminowość wykonywanych zadań w ramach pracy własnej.

Pełny opis:

1. „Uczenie się” jako zjawisko psychospołeczne i umiejętność (style uczenia się, czynniki efektywnego uczenie się). Identyfikacja własnego stylu uczenia się

2. Rola nauczyciela akademickiego w kontekście osobistych doświadczeń edukacyjnych

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA: konwersatorium z elementami wykładu, rozmowy w parach, praca zespołowa.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

>b> FORMA AKTYWNOŚCI:

Godziny kontaktowe: 10 godz.

Przygotowanie do zajęć: 10 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (w trakcie)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-25
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Uryga
Prowadzący grup: Danuta Uryga, Marta Wiatr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ

Bieżąca ocena przygotowania do zajęć, realizacji zadań w ramach pracy własnej, aktywności w trakcie zajęć.

Kryteria oceny: adekwatność wobec stawianych wymagań, aktywność i zaangażowanie w realizację zadań, terminowość wykonywanych zadań w ramach pracy własnej.

Pełny opis:

„Uczenie się” jako zjawisko psychospołeczne i umiejętność (style uczenia się, czynniki efektywnego uczenie się). Identyfikacja własnego stylu uczenia się

Rola nauczyciela akademickiego w kontekście osobistych doświadczeń edukacyjnych

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA: konwersatorium z elementami wykładu, rozmowy w parach, praca zespołowa.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

>b> FORMA AKTYWNOŚCI:

Godziny kontaktowe: 10 godz.

Przygotowanie do zajęć: 10 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.