Psychologia społeczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PW-5F-PYS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia społeczna |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag. Obowiązkowe dla 2 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone wprowadzeniu studentów w problematykę psychologii społecznej, przybliżenie zjawisk i mechanizmów, których znajomość jest przydatna w pracy zawodowej pedagoga - nauczyciela. W sytuacji zawieszenia zajęć na uczelni, realizacja przedmiotu odbywa się w aplikacji Teams. |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/-ka zna i rozumie teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania; sytuację interpersonalną; zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów; reguły współdziałania; procesy i role grupowe; bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem, mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Umiejętności Student/-ka potrafi obserwować procesy uczenia się dzieci lub uczniów i ich konteksty, mając na uwadze ustalenia psychologiczne. Potrafi skutecznie i świadomie komunikować się z użyciem właściwej terminologii psychologicznej. Kompetencje społeczne Student/-ka jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach, kolokwium końcowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela, Agnieszka Gąstoł | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela, Agnieszka Gąstoł | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Od 12.03.2020 r. zajęcia prowadzone są poprzez kontakt mailowy: studenci otrzymują teksty (wraz z pytaniami), prezentacje, filmy dokumentalne. Prace pisemne są dowodem aktywności studenta. Podstawą zaliczenia jest przygotowanie i przesłanie prezentacji oraz prace pisemne. Studenci wysyłają prace na adres: adciazela@aps.edu.pl |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w sposób asynchroniczny za pomocą poczty elektronicznej w domenie aps.edu.pl Nakład pracy studenta 30 godzin (1 punkt ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Gogacz | |
Prowadzący grup: | Emilia Gogacz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl Mail Wykładowcy: egogacz@aps.edu.pl SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena prezentacji multimedialnej przygotowanej w małych podgrupach, - przygotowanie wypowiedzi pisemnej na wskazany temat podczas edukacji zdalnej - ocena jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
Studenci w ramach zajęć opracowują zagadnienia (w formie prezentacji). Listę zagadnień wraz z literaturą podstawową i terminem realizacji Studenci uzyskali drogą mailową. Wobec zaleceń Rektora Uczelni do podjęcia edukacji na odległość Studenci opracowane zagadnienia przesyłają na adres mailowy Wykładowcy, Starosty grupy i całej grupy ćwiczeniowej z zachowaniem domeny aps.edu.pl Wykładowca po zapoznaniu się z prezentacjami podkreśla i rozszerza najważniejsze elementy zawarte w prezentacjach - istotne z punktu widzenia realizowanego tematu. Podaje wskazania metodyczne do pracy z dzieckiem (w formie rozszerzonego komentarza do prezentacji lub dodatkowego dokumentu word). W razie potrzeby Wykładowca przesyła: dodatkową literaturę, prezentację, materiał filmowy i ćwiczenia do pracy własnej. Zakres tematyczny ćwiczeń 1. Komunikacja interpersonalna - wprowadzenie 2. Komunikacja w duchu empatii - jako płaszczyzna do budowania dialogu w pracy nauczyciela 3. Stereotypy i uprzedzenia 4. Socjalizacja i wpływ społeczny 5. Empatia i prospołeczność |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Studenci w czasie edukacji na odległość korzystają ze zbiorów biblioteki APS – IBUK libra – książki elektroniczne. Literatura, która nie jest dostępna w zbiorach elektronicznych i w zbiorach własnych Studentów, a jest niezbędna do podjęcia pracy zdalnej zostanie przesłana w formie elektronicznej (skany): Rosenberg, M.R (2009). Porozumienie bez przemocy. O języku serca. Warszawa: Jacek Santorski&Agencja Wydawnicza Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Schaffer H., R. (2005). Psychologia dziecka: Warszawa: Wydawnictwo PWN. Schaffer H., R. (2006). Rozwój społeczny. Kraków: WUJ Strelau, J. i Doliński, D. (red.). (2011). Psychologia akademicka. Podręcznik. Tom 2. Gdańsk: GWP Literatura i materiały w wersji elektronicznej: Mowa ciała – klucz do ludzkich emocji https://www.youtube.com/watch?v=1O3I-46Lg_8 Wykład M.Rozenberga dot. komunikacji w duchu empatii https://www.youtube.com/watch?v=Q-Si2l8-jxo Eksperyment Jane Elliott pt. Niebieskoocy dot. stereotypów i uprzedzeń https://dokumentalne.net/niebieskoocy-film-online/ |
|
Uwagi: |
Realizacja zajęć w trybie zdalnym odbywa się w sposób asynchroniczny za pomocą poczty elektronicznej w domenie aps.edu.pl Studenci są systematycznie informowani o ich postępach, mają możliwość zadawania pytań, zgłaszania wątpliwości lub niejasności względem realizowanych treści, a także zgłaszania potrzeb wynikających z podjęcia pracy zdalnej. Metody kształcenia: dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia, praca w zespołach, metody aktywizujące Nakłąd pracy Studenta: Godziny kontaktowe: 15 h ćwiczenia Przygotowanie studenta do zajęć, lektura: 5 godzin Przygotowanie prezentacji: 10 godzin Sumaryczna liczba punktów ćwiczenia ECTS – 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia odbywają się poprzez aplikację Teams. Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECTS Link dla grupy 1: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4c585f102774403ea816ca079f5a46fd%40thread.tacv2/conversations?groupId=9df9ce28-ebbd-4b0b-a553-182b07c6726b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link dla grupy 2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a915f53697ad8430eace3c1c737f53063%40thread.tacv2/conversations?groupId=37a7f12a-50ec-40e2-b94c-9ee152de13a8&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link dla grupy 3: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a651fece5360441dd8ee94210d255691c%40thread.tacv2/conversations?groupId=3feb4fa7-a9fe-4174-8b18-9b019d8a9748&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia odbywają się poprzez aplikację Teams. Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECTS Link dla gupy1 : https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aae5f7cd3698e4ccf91a514c32c35c9ce%40thread.tacv2/conversations?groupId=0689ad0f-7c8e-4f96-b7b3-5d4c70e94b0f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link dla grupy2: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a34b5621132bf44678376cf4a7f65d447%40thread.tacv2/conversations?groupId=a21b1ccd-da8c-40f2-9edf-9b1edab86c6e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECT |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
N CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 12 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 15 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECT |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Pomiar efektów: aktywny udział w zajęciach i przygotowanie pracy pisemnej na wybrany temat w ramach psychologii społecznej oraz kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji. Zachowania społeczne i ich uwarunkowania. Sytuacje interpersonalne. Zagadnienia: empatii, zachowań asertywnych, agresywnych i uległych, postaw, stereotypów, uprzedzeń, negocjacji i rozwiązywania konfliktów. Reguły współdziałania. Procesy i role grupowe. Bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z dzieckiem. Mechanizmy kształtowania się postaw dzieci lub uczniów. Przebieg i uwarunkowania procesów społecznych, mechanizmy kształtowania postaw. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Aronson, E., Wilson, T.,D., Akert, R. (2004). Psychologia Społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wojciszke B. (2013), Psychologia społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Aronson E., Pratkanis A. (2013), Wiek propagandy : używanie i nadużywanie perswazji na co dzień Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Eysenck, H., Eysenck, M. (2003). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak jak się zachowują?. Gdańsk: GWP. Mika, S., (1998). Psychologia społeczna dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
|
Uwagi: |
Metody: analiza problemów i dyskusja na bazie literatury naukowej i filmu dokumentalnego. Nakład pracy studenta: 12 h - zajęcia 15 h - przygotowanie do zajęć i przygotowanie pracy 1 punkt ECT |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ariadna Ciążela | |
Prowadzący grup: | Ariadna Ciążela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.