Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

How Can a Teacher Recognize Proximate Possibilities in Young Children?

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-HCT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: How Can a Teacher Recognize Proximate Possibilities in Young Children?
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Konwersatorium w języku obcym - IV rok, 8 sem. PC (st. jedn. mgr. niestac.) - 1 obow.
Konwersatorium w języku obcym - IV rok, 8 sem. PC (st. jedn. mgr. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 28 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kulesza
Prowadzący grup: Ewa Kulesza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kryteria zaliczenia:

1. aktywny udział na zajęciach (autoprezentacja, udział w dyskusji i ćwiczeniach symulacji diagnozy).

2. wykonanie w podgrupie zadań opisanych w programie.

(dokumentacja zadania 2. w postaci PP)

Pełny opis:

Charakterystyka działalności naukowej L.S. Wygotskiego, R. Case'a, A. Bandury i R. Feuersteina.

Model diagnozy ujawniania potencjału poznawczego dzieci przedszkolnych opracowany przez E. M. Kuleszę.

Koncepcja strefy najbliższego rozwoju L. S. Wygotskiego w diagnostyce pedagogicznej.

Praktyczna aplikacja koncepcji strefy najbliższego rozwoju.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Kulesza, E.M. (2011). Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Szkoła Specjalna, 1.

Kulesza, E.M. (2016). Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.

Wybrane strony internetowe o życiu i działalności L.S. Wygotskiego, R. Case’a, A. Bandury, R. Feuersteina

Smrokowska-Reichmann, A. (2015). Instrumental Enrichment – metoda Feuersteina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych intelektualnie. Wspólne tematy, 2015, s. 17-25, ISSN 1506-3690.

Literatura uzupełniająca

Kulesza, E.M. (2011, 2012). Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym (pięć części). Szkoła Specjalna, 2, 3, 4, 5 (2011), 1 (2012).

Uwagi:

Metody według typologii Cz. Kupisiewicza:

-oparte na słowie: wykład, dyskusja, praca z tekstem;

-oparte na obserwacji: pokaz;

-oparte na działalności praktycznej: zajęcia warsztatowe

Nakład pracy:

15 godz. – bezpośredni kontakt z wykładowcą

10 godz. – samodzielna lektury

10 godz. – przygotowanie się do zaliczenia

2 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 17 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)