How Can a Teacher Recognize Proximate Possibilities in Young Children?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-HCT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | How Can a Teacher Recognize Proximate Possibilities in Young Children? |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Konwersatorium w języku obcym - IV rok, 8 sem. PC (st. jedn. mgr. niestac.) - 1 obow. Konwersatorium w języku obcym - IV rok, 8 sem. PC (st. jedn. mgr. stac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 28 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kulesza | |
Prowadzący grup: | Ewa Kulesza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Kryteria zaliczenia: 1. aktywny udział na zajęciach (autoprezentacja, udział w dyskusji i ćwiczeniach symulacji diagnozy). 2. wykonanie w podgrupie zadań opisanych w programie. (dokumentacja zadania 2. w postaci PP) |
|
Pełny opis: |
Charakterystyka działalności naukowej L.S. Wygotskiego, R. Case'a, A. Bandury i R. Feuersteina. Model diagnozy ujawniania potencjału poznawczego dzieci przedszkolnych opracowany przez E. M. Kuleszę. Koncepcja strefy najbliższego rozwoju L. S. Wygotskiego w diagnostyce pedagogicznej. Praktyczna aplikacja koncepcji strefy najbliższego rozwoju. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Kulesza, E.M. (2011). Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Szkoła Specjalna, 1. Kulesza, E.M. (2016). Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Wybrane strony internetowe o życiu i działalności L.S. Wygotskiego, R. Case’a, A. Bandury, R. Feuersteina Smrokowska-Reichmann, A. (2015). Instrumental Enrichment – metoda Feuersteina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych intelektualnie. Wspólne tematy, 2015, s. 17-25, ISSN 1506-3690. Literatura uzupełniająca Kulesza, E.M. (2011, 2012). Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym (pięć części). Szkoła Specjalna, 2, 3, 4, 5 (2011), 1 (2012). |
|
Uwagi: |
Metody według typologii Cz. Kupisiewicza: -oparte na słowie: wykład, dyskusja, praca z tekstem; -oparte na obserwacji: pokaz; -oparte na działalności praktycznej: zajęcia warsztatowe Nakład pracy: 15 godz. – bezpośredni kontakt z wykładowcą 10 godz. – samodzielna lektury 10 godz. – przygotowanie się do zaliczenia 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 17 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.