Strategie i techniki w modelu behawioralno-poznawczo-rozwojowym w pracy z małym dzieckiem i jego rodziną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-TEG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Strategie i techniki w modelu behawioralno-poznawczo-rozwojowym w pracy z małym dzieckiem i jego rodziną |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna podstawowe koncepcje rehabilitacji, edukacji, terapii małego dziecka akcentujące znaczenie zaburzeń percepcyjno-motorycznych w rozwoju małego dziecka Zna psychopedagogiczne metody wspomagania rozwoju percepcyjno-motorycznego wykorzystywane w procesie terapeutycznym dziecka z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego Zna metodykę edukacji banalnej, stymulacji i integracji sensorycznej. Zna rolę wspomagania rozwoju intelektualnego małego dziecka. Zna i rozumie metodykę wczesnej edukacji. Zna i rozumie metodykę wieloprofilowego usprawniania i organizacji współpracy w zespole trans dyscyplinarnym. Zna i rozumie rolę warsztatu pracy specjalisty z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju. Umiejętności Potrafi scharakteryzować okresy rozwojowe dziecka oraz wskazań kluczowe obszary wspomagania rozwoju percepcyjno-motorycznego I poznawczego. Potrafi określać rolę wspomagania rozwoju intelektualnego. Potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć stymulujących rozwój z dzieckiem w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa. Potrafi planować i realizować metodykę wczesnej edukacji. Potrafi planować metodykę edukacji bazalnej, stymulacji i integracji sensorycznej. Potrafi planować i stosować metody pedagogiczne we wczesnym wspomaganiu rozwoju. Potrafi organizować sytuacje dydaktyczne prowokujące do samo aktywności i twórczego poszukiwania rozwiązań edukacyjnych oraz wspierające rodziców jak i dzieci w samodzielności w zdobywaniu wiedzy. Potrafi planować metodykę wieloprofilowego usprawniania i organizacji współpracy w zespole trans dyscyplinarnym. Potrafi określać rolę warsztatu pracy specjalisty z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju. Kompetencje społeczne Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego. Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka. Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022 POD2" (zakończony)
Okres: | 2022-08-01 - 2022-12-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023 POD2" (zakończony)
Okres: | 2023-08-01 - 2023-12-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Walkiewicz-Krutak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.