Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-DDW3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: diagnoza i terapia z zaburzeniami integracji sensorycznej
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

- Zna teoretyczne podstawy psychopedagogicznej diagnozy dziecka w wieku przedszkolny

- Zna wybrane metody i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w psychopedagogicznej diagnozie dziecka

- Zna zasady konstruowania arkuszy obserwacyjnych

- Zna zasady przeprowadzania wywiadu.

UMIEJĘTNOŚCI:

- Potrafi opracować kwestionariusz wywiadu

- Potrafi opracować arkusze obserwacyjne

- Potrafi interpretować dane diagnostyczne.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- Jest świadomy zasad etycznych w diagnozie.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Aksamit
Prowadzący grup: Paulina Zalewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób zaliczenia przedmiotu: kolokwium

Pełny opis:

Teorie, koncepcje i modele rozpoznawania cech rozwoju i funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym jako podstawy diagnozy rozwoju dziecka na etapie wczesnej edukacji.

Podstawy prawne, cele, funkcje i rodzaje oceniania jako diagnozy rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym oraz zasady konstruowania narzędzi oceny pedagogicznej umiejętności dzieci w wieku przedszkolnym.

Dominujące rodzaje zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym oraz sposoby i metody rozwijania ich zainteresowań. Rozpoznawanie wymiernych i niewymiernych rezultatów pracy nauczyciela.

Literatura:

M. Karwowska-Struczyk (2012), Edukacja przedszkolna, Wyd. UW, Warszawa (libra ibuk)

M. Kotarba-Kańczugowska (2013), Wyzwania współczesnej edukacji przedszkolnej, Wyd. APS, Warszawa (libra ibuk)

I. Sikorska (2010), Rozwój dziecka w przedszkolu. Stymulujące wartości wybranych systemów edukacyjnych. Wyd. UJ, Kraków (libra ibuk)

Uwagi:

Metody:

prezentacja, wykład, projekt, analiza tekstu, praktyczne działanie.

Liczba punktów ECTS- 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)