Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-DIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 2 sem. PE, pedagogika korekcyjna, (2-l) niestacj. II st. Obowiązkowe dla 2 sem. PE, pedagogika korekcyjna, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Przyczyny i przejawy trudności w rozwoju i uczeniu się dzieci w wieku przedszkolnym z zakresu kształtowania się umiejętności językowych – rozumienia, mówienia, czytania i pisania. Strategie wspomagania dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie rozwoju umysłowego i kształtowania umiejętności matematycznych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma uporządkowaną i podbudowana teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczącej rozpoznawania i przezwyciężania trudności w nabywaniu umiejętności językowych na etapie wczesnej edukacji jako przedmiotu pedagogiki; zna teorie dotyczące rozwoju umiejętności językowych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym Umiejętności posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat trudności w nabywaniu umiejętności językowych przez dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym przy użyciu różnych źródeł oraz technik w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych Kompetencje społeczne jest wrażliwy na problemy społeczne i edukacyjne dzieci i uczniów z trudnościami w nabywaniu umiejętności językowych, jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz interesu publicznego w tym osób wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski ze względu na trudności językowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
LAB
N CW
LAB
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lewandowska | |
Prowadzący grup: | Barbara Pietrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
egzamin, zaliczenie |
|
Pełny opis: |
• Przyczyny i przejawy trudności w rozwoju i uczeniu się dzieci w wieku przedszkolnym z zakresu kształtowania się umiejętności językowych – rozumienia, mówienia, czytania i pisania. • Strategie wspomagania dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie rozwoju umysłowego i kształtowania umiejętności matematycznych. |
|
Literatura: |
Bąbka J., Brzezińska A. I. (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w polskiej i międzynarodowej. Toruń 2016. Brzezińska A.I. (red.) Rozwój dziecka. Wczesne dzieciństwo. Tom 1. IBE, Warszawa 2014, Brzezińska A. I. (red.) Rozwój dziecka. Wiek przedszkolny. Tom II. IBE, Warszawa 2014 Brzezińska A. I. (red.) Rozwój dziecka. Wczesny wiek szkolny. Tom III. IBE, Warszawa 2014. |
|
Uwagi: |
metody problemowe, studium przypadku |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
CW
N LAB
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lewandowska | |
Prowadzący grup: | Barbara Pietrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
egzamin, zaliczenie |
|
Pełny opis: |
• Przyczyny i przejawy trudności w rozwoju i uczeniu się dzieci w wieku przedszkolnym z zakresu kształtowania się umiejętności językowych – rozumienia, mówienia, czytania i pisania. • Strategie wspomagania dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie rozwoju umysłowego i kształtowania umiejętności matematycznych. |
|
Literatura: |
Bąbka J., Brzezińska A. I. (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w polskiej i międzynarodowej. Toruń 2016. Brzezińska A.I. (red.) Rozwój dziecka. Wczesne dzieciństwo. Tom 1. IBE, Warszawa 2014, Brzezińska A. I. (red.) Rozwój dziecka. Wiek przedszkolny. Tom II. IBE, Warszawa 2014 Brzezińska A. I. (red.) Rozwój dziecka. Wczesny wiek szkolny. Tom III. IBE, Warszawa 2014. |
|
Uwagi: |
Metody: studium przypadku, problemowe, praca w grupach Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. ćwiczenia - 12 i warsztaty- 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 Przygotowanie się zaliczenia: 20 Przygotowanie do wykonywania zadań: 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.