Diagnoza dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-5S-DDT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 6 sem. PC, terapia pedagogiczna, (5-l) nstacj. jedn. mag. Obowiązkowe dla 6 sem. PC, terapia pedagogiczna, (5-l) stacj. jedn. mag. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Pojęcie „dziecko z grupy ryzyka specyficznych trudności”, symptomy, skala zjawiska. - Konstruowanie arkusza wywiadu z rodzicem dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. - Obserwacja w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się – arkusz obserwacji. - Przegląd wybranych narzędzi diagnostycznych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza W pogłębionym stopniu zna proces rozwoju dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. Zna specyfikę diagnozy pedagogicznej dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i rozumie jej implikacje praktyczne dla nauki i terapii. Zna wybrane narzędzia diagnostyczne do diagnozy pedagogicznej przeprowadzanej w przedszkolu wobec dziecka z grupy ryzyka. Zna zasady prowadzenia dokumentacji diagnostycznej dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. Umiejętności Rozpoznaje potrzeby oraz możliwości dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i na tej podstawie umie przeprowadzić diagnozę. Potrafi wykorzystywać wybrane narzędzia diagnostyczne do diagnozy pedagogicznej przeprowadzanej w przedszkolu. Potrafi tworzyć dokumentację diagnostyczną dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. Kompetencje społeczne Jest gotowy do krytycznej oceny własnych kompetencji w zakresie planowania i realizowania diagnozy oraz terapii dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bernadetta Kosewska | |
Prowadzący grup: | Bernadetta Kosewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - pisemne przygotowanie kwestionariusza wywiadu i obserwacji (praca w małych grupach projektowych). - pisemne kolokwium (pytania otwarte i/lub zamknięte) |
|
Pełny opis: |
Pojęcie „dziecko z grupy ryzyka specyficznych trudności”, symptomy, skala zjawiska. - Konstruowanie arkusza wywiadu z rodzicem dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. - Obserwacja w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się - arkusz obserwacji. - Przegląd wybranych narzędzi diagnostycznych: Skala Ryzyka Dysleksji, Skala Ryzyka Dyskalkulii, Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat według A. Niesłuchowskiej, KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego, arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych K. Skarbek, I. Wrońska. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Biała, M. (2008). Przedszkolaki. Co każdy rodzic i nauczyciel wiedzieć powinien. Warszawa : Wydaw. Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o. (s. 82-100). Bogdanowicz, M. (2012). Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dyskleksji, dysortografii i dysgrafii : skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. Bogdanowicz, M., Adryjanek, A., Rożyńska, M. (2014). Uczeń z dysleksją w domu : poradnik nie tylko dla rodziców. Gdynia : Wydawnictwo Pedagogiczne Operon. (s. 11-71). Brejank, W. (2006). Czy twój przedszkolak dojrzał do nauki? Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL. (s. 47-63). Domagała-Zyśk, E. (2015). Wczesne wspieranie rozwoju dzieci ryzyka dysleksji. W: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i w praktyce. Lublin : Wydawnictwo KUL. (s. 107-121). Hudson, D. (2019). Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela. Gdańsk : Harmonia Universalis. Krasowicz-Kupis, G. (2019). Nowa psychologia dysleksji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Rudzińska-Rogoża, A. (2014). (red.) Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 11-33). Skarbek, K. Wrońska, I. (2018). Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym. Wyd. Bliżej przedszkola, Kraków. Szkolak-Stępień, A. (2017). Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej. (s. 5-47). Wiatrowska, L. (2013). Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 49-111, 150-161). |
|
Uwagi: |
Link do zespołu w aplikacji MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aP_4Xo4wdbrT_qZ148G5HEVai9cgOJ9-hsphHjjGupWI1%40thread.tacv2/conversations?groupId=5cc88c1d-a50f-4b44-a8d0-8d8b7250bc68&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, studium przypadku, projekt, dyskusja. Godziny kontaktowe - 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15h Przygotowanie narzędzi: kwestionariusz wywiadu, arkusz obserwacji - 10h Przegotowanie się do kolokwium - 5h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bernadetta Kosewska | |
Prowadzący grup: | Bernadetta Kosewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - pisemne przygotowanie kwestionariusza wywiadu i obserwacji (praca w małych grupach projektowych). - pisemne kolokwium (pytania otwarte i/lub zamknięte) |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Biała, M. (2008). Przedszkolaki. Co każdy rodzic i nauczyciel wiedzieć powinien. Warszawa : Wydaw. Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o. (s. 82-100). Bogdanowicz, M. (2012). Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dyskleksji, dysortografii i dysgrafii : skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. Bogdanowicz, M., Adryjanek, A., Rożyńska, M. (2014). Uczeń z dysleksją w domu : poradnik nie tylko dla rodziców. Gdynia : Wydawnictwo Pedagogiczne Operon. (s. 11-71). Brejank, W. (2006). Czy twój przedszkolak dojrzał do nauki? Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL. (s. 47-63). Domagała-Zyśk, E. (2015). Wczesne wspieranie rozwoju dzieci ryzyka dysleksji. W: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i w praktyce. Lublin : Wydawnictwo KUL. (s. 107-121). Hudson, D. (2019). Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela. Gdańsk : Harmonia Universalis. Krasowicz-Kupis, G. (2019). Nowa psychologia dysleksji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Rudzińska-Rogoża, A. (2014). (red.) Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 11-33). Szkolak-Stępień, A. (2017). Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej. (s. 5-47). Wiatrowska, L. (2013). Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 49-111, 150-161). |
|
Uwagi: |
Link do zespołu w aplikacji MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aeBpiT51zU1PHaQhybd4s-JnY1K7AbTbW3F1t7BBx2IA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=66069bed-b663-4e91-bb6f-df6ad01703ed&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, studium przypadku, projekt, dyskusja. Godziny kontaktowe - 10h Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20h Przygotowanie narzędzi: kwestionariusz wywiadu, arkusz obserwacji - 20h Przegotowanie się do kolokwium - 5h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bernadetta Kosewska | |
Prowadzący grup: | Bernadetta Kosewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - pisemne przygotowanie kwestionariusza wywiadu i obserwacji (praca w małych grupach projektowych). - pisemne kolokwium (pytania otwarte i/lub zamknięte) |
|
Pełny opis: |
Pojęcie „dziecko z grupy ryzyka specyficznych trudności”, symptomy, skala zjawiska. - Konstruowanie arkusza wywiadu z rodzicem dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. - Obserwacja w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się - arkusz obserwacji. - Przegląd wybranych narzędzi diagnostycznych: Skala Ryzyka Dysleksji, Skala Ryzyka Dyskalkulii, Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat według A. Niesłuchowskiej, KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego, arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych K. Skarbek, I. Wrońska. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Biała, M. (2008). Przedszkolaki. Co każdy rodzic i nauczyciel wiedzieć powinien. Warszawa : Wydaw. Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o. (s. 82-100). Bogdanowicz, M. (2012). Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dyskleksji, dysortografii i dysgrafii : skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. Bogdanowicz, M., Adryjanek, A., Rożyńska, M. (2014). Uczeń z dysleksją w domu : poradnik nie tylko dla rodziców. Gdynia : Wydawnictwo Pedagogiczne Operon. (s. 11-71). Brejank, W. (2006). Czy twój przedszkolak dojrzał do nauki? Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL. (s. 47-63). Domagała-Zyśk, E. (2015). Wczesne wspieranie rozwoju dzieci ryzyka dysleksji. W: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i w praktyce. Lublin : Wydawnictwo KUL. (s. 107-121). Hudson, D. (2019). Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela. Gdańsk : Harmonia Universalis. Krasowicz-Kupis, G. (2019). Nowa psychologia dysleksji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. Rudzińska-Rogoża, A. (2014). (red.) Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 11-33). Skarbek, K. Wrońska, I. (2018). Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym. Wyd. Bliżej przedszkola, Kraków. Szkolak-Stępień, A. (2017). Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej. (s. 5-47). Wiatrowska, L. (2013). Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 49-111, 150-161). |
|
Uwagi: |
Kod do zespołu w aplikacji MS Teams: 75q2p1o Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, studium przypadku, projekt, dyskusja. Godziny kontaktowe - 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15h Przygotowanie narzędzi: kwestionariusz wywiadu, arkusz obserwacji - 10h Przegotowanie się do kolokwium - 5h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - pisemne przygotowanie kwestionariusza wywiadu (praca parach) - pisemne kolokwium (pytania otwarte i/lub zamknięte) - przeprowadzenie diagnozy pedagogicznej dziecka w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem kryteriów ryzyka dysleksji. |
|
Pełny opis: |
1. Pojęcie „dziecko z grupy ryzyka specyficznych trudności”, symptomy, skala zjawiska. 2. Konstruowanie arkusza wywiadu z rodzicem dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. 3. Znaczenie obserwacja w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się . Omówienie arkuszy obserwacji. 4. Przegląd wybranych narzędzi diagnostycznych: Skala Ryzyka Dysleksji, Skala Ryzyka Dyskalkulii, BATERIA-5/6S, Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat według A. Niesłuchowskiej, KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego, Arkusze diagnostyczne K. Skarbek, I. Wrońska. |
|
Literatura: |
Literatura: 1. Bogdanowicz, M. (2012). Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dyskleksji, dysortografii i dysgrafii : skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk : Harmonia Universalis. 2. Krasowicz-Kupis, G. (2019). Nowa psychologia dysleksji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. 3. Rudzińska-Rogoża, A. (2017), (red.) Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. 4. Skarbek, K. Wrońska, I. (2018). Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym. Kraków: Wydawnictwo Bliżej Przedszkola. 5. Sikorski, J. (2021), Wczesna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu - modele oraz formy wsparcia dziecka z grupy ryzyka. W: K. Plutecka, A.K. Czyż (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci konteksty teoretyczne i praktyczne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP. 6. Klim-Klimaszewska, A. (2015). Praca z dzieckiem ryzyka dysleksji i dysgrafii na zajęciach terapeutycznych w przedszkolu. Warszawa: Instytut Wydawniczy ERICA, s. 9-56. 7.Chojak, M. (2021). Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Warszawa: Difin SA. 8. Wójtowicz-Szefler, M. (2020). Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 2. Warszawa: Difin SA. 9. Bogdanowicz, K.M., Krasowicz-Kupis, G., Kwiatkowska, D., Wiejak, K., Weremiuk, A. (2014). Czy moje dziecko jest zagrożone dysleksją? Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: dyskusja, pogadanka, burza mózgów, prezentacja, film, symulacja, ćwiczenie, praca indywidualna i grupowa Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 15 h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 5 h Przygotowanie się do kolokwium: 5 h Przygotowanie arkusza wywiadu: 10 h Przygotowanie diagnozy pedagogicznej: 20 h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - pisemne przygotowanie kwestionariusza wywiadu (praca parach) - pisemne kolokwium (pytania otwarte i/lub zamknięte) - przeprowadzenie diagnozy pedagogicznej dziecka w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem kryteriów ryzyka dysleksji (praca w parach) |
|
Pełny opis: |
1. Pojęcie „dziecko z grupy ryzyka specyficznych trudności”, symptomy, skala zjawiska. 2. Konstruowanie arkusza wywiadu z rodzicem dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. 3. Znaczenie obserwacja w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się . Omówienie arkuszy obserwacji. 4. Przegląd wybranych narzędzi diagnostycznych: Skala Ryzyka Dysleksji, Skala Ryzyka Dyskalkulii, BATERIA-5/6S, Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat według A. Niesłuchowskiej, KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego, Arkusze diagnostyczne K. Skarbek, I. Wrońska. |
|
Literatura: |
Literatura: 1. Bogdanowicz, M. (2012). Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dyskleksji, dysortografii i dysgrafii : skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk : Harmonia Universalis. 2. Krasowicz-Kupis, G. (2019). Nowa psychologia dysleksji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. 3. Rudzińska-Rogoża, A. (2017), (red.) Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. 4. Skarbek, K. Wrońska, I. (2018). Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym. Kraków: Wydawnictwo Bliżej Przedszkola. 5. Sikorski, J. (2021), Wczesna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu - modele oraz formy wsparcia dziecka z grupy ryzyka. W: K. Plutecka, A.K. Czyż (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci konteksty teoretyczne i praktyczne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP. 6. Klim-Klimaszewska, A. (2015). Praca z dzieckiem ryzyka dysleksji i dysgrafii na zajęciach terapeutycznych w przedszkolu. Warszawa: Instytut Wydawniczy ERICA, s. 9-56. 7.Chojak, M. (2021). Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Warszawa: Difin SA. 8. Wójtowicz-Szefler, M. (2020). Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 2. Warszawa: Difin SA. 9. Bogdanowicz, K.M., Krasowicz-Kupis, G., Kwiatkowska, D., Wiejak, K., Weremiuk, A. (2014). Czy moje dziecko jest zagrożone dysleksją? Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: dyskusja, pogadanka, burza mózgów, prezentacja, film, symulacja, ćwiczenie, praca indywidualna i grupowa Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 10 h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 h Przygotowanie się do kolokwium: 5 h Przygotowanie arkusza wywiadu: 10 h Przygotowanie diagnozy pedagogicznej: 20 h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-22 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-22 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.