Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PC-5S-DDT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla 6 sem. PC, terapia pedagogiczna, (5-l) nstacj. jedn. mag.
Obowiązkowe dla 6 sem. PC, terapia pedagogiczna, (5-l) stacj. jedn. mag.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Pojęcie „dziecko z grupy ryzyka specyficznych trudności”, symptomy, skala zjawiska.

- Konstruowanie arkusza wywiadu z rodzicem dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.

- Obserwacja w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się – arkusz obserwacji.

- Przegląd wybranych narzędzi diagnostycznych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

W pogłębionym stopniu zna proces rozwoju dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.

Zna specyfikę diagnozy pedagogicznej dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i rozumie jej implikacje praktyczne dla nauki i terapii.

Zna wybrane narzędzia diagnostyczne do diagnozy pedagogicznej przeprowadzanej w przedszkolu wobec dziecka z grupy ryzyka.

Zna zasady prowadzenia dokumentacji diagnostycznej dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.

Umiejętności

Rozpoznaje potrzeby oraz możliwości dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i na tej podstawie umie przeprowadzić diagnozę.

Potrafi wykorzystywać wybrane narzędzia diagnostyczne do diagnozy pedagogicznej przeprowadzanej w przedszkolu.

Potrafi tworzyć dokumentację diagnostyczną dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.

Kompetencje społeczne

Jest gotowy do krytycznej oceny własnych kompetencji w zakresie planowania i realizowania diagnozy oraz terapii dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadetta Kosewska
Prowadzący grup: Bernadetta Kosewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- pisemne przygotowanie kwestionariusza wywiadu i obserwacji (praca w małych grupach projektowych).

- pisemne kolokwium (pytania otwarte i/lub zamknięte)

Pełny opis:

Pojęcie „dziecko z grupy ryzyka specyficznych trudności”,

symptomy, skala zjawiska.

- Konstruowanie arkusza wywiadu z rodzicem dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.

- Obserwacja w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się - arkusz obserwacji.

- Przegląd wybranych narzędzi diagnostycznych:

Skala Ryzyka Dysleksji, Skala Ryzyka Dyskalkulii, Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat według A. Niesłuchowskiej, KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego, arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych K. Skarbek, I. Wrońska.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Biała, M. (2008). Przedszkolaki. Co każdy rodzic i nauczyciel wiedzieć powinien. Warszawa : Wydaw. Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o. (s. 82-100).

Bogdanowicz, M. (2012). Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dyskleksji, dysortografii i dysgrafii : skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012.

Bogdanowicz, M., Adryjanek, A., Rożyńska, M. (2014). Uczeń z dysleksją w domu : poradnik nie tylko dla rodziców. Gdynia : Wydawnictwo Pedagogiczne Operon. (s. 11-71).

Brejank, W. (2006). Czy twój przedszkolak dojrzał do nauki? Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL. (s. 47-63).

Domagała-Zyśk, E. (2015). Wczesne wspieranie rozwoju dzieci ryzyka dysleksji. W: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i w praktyce. Lublin : Wydawnictwo KUL. (s. 107-121).

Hudson, D. (2019). Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela. Gdańsk : Harmonia Universalis.

Krasowicz-Kupis, G. (2019). Nowa psychologia dysleksji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN.

Rudzińska-Rogoża, A. (2014). (red.) Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 11-33).

Skarbek, K. Wrońska, I. (2018). Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym. Wyd. Bliżej przedszkola, Kraków.

Szkolak-Stępień, A. (2017). Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej. (s. 5-47).

Wiatrowska, L. (2013). Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 49-111, 150-161).

Uwagi:

Link do zespołu w aplikacji MS Teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aP_4Xo4wdbrT_qZ148G5HEVai9cgOJ9-hsphHjjGupWI1%40thread.tacv2/conversations?groupId=5cc88c1d-a50f-4b44-a8d0-8d8b7250bc68&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, studium przypadku, projekt, dyskusja.

Godziny kontaktowe - 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15h

Przygotowanie narzędzi: kwestionariusz wywiadu, arkusz obserwacji - 10h

Przegotowanie się do kolokwium - 5h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadetta Kosewska
Prowadzący grup: Bernadetta Kosewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- pisemne przygotowanie kwestionariusza wywiadu i obserwacji (praca w małych grupach projektowych).

- pisemne kolokwium (pytania otwarte i/lub zamknięte)

Literatura:

Literatura podstawowa:

Biała, M. (2008). Przedszkolaki. Co każdy rodzic i nauczyciel wiedzieć powinien. Warszawa : Wydaw. Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o. (s. 82-100).

Bogdanowicz, M. (2012). Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dyskleksji, dysortografii i dysgrafii : skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012.

Bogdanowicz, M., Adryjanek, A., Rożyńska, M. (2014). Uczeń z dysleksją w domu : poradnik nie tylko dla rodziców. Gdynia : Wydawnictwo Pedagogiczne Operon. (s. 11-71).

Brejank, W. (2006). Czy twój przedszkolak dojrzał do nauki? Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL. (s. 47-63).

Domagała-Zyśk, E. (2015). Wczesne wspieranie rozwoju dzieci ryzyka dysleksji. W: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i w praktyce. Lublin : Wydawnictwo KUL. (s. 107-121).

Hudson, D. (2019). Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela. Gdańsk : Harmonia Universalis.

Krasowicz-Kupis, G. (2019). Nowa psychologia dysleksji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN.

Rudzińska-Rogoża, A. (2014). (red.) Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 11-33).

Szkolak-Stępień, A. (2017). Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej. (s. 5-47).

Wiatrowska, L. (2013). Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 49-111, 150-161).

Uwagi:

Link do zespołu w aplikacji MS Teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aeBpiT51zU1PHaQhybd4s-JnY1K7AbTbW3F1t7BBx2IA1%40thread.tacv2/conversations?groupId=66069bed-b663-4e91-bb6f-df6ad01703ed&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, studium przypadku, projekt, dyskusja.

Godziny kontaktowe - 10h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20h

Przygotowanie narzędzi: kwestionariusz wywiadu, arkusz obserwacji - 20h

Przegotowanie się do kolokwium - 5h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadetta Kosewska
Prowadzący grup: Bernadetta Kosewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- pisemne przygotowanie kwestionariusza wywiadu i obserwacji (praca w małych grupach projektowych).

- pisemne kolokwium (pytania otwarte i/lub zamknięte)

Pełny opis:

Pojęcie „dziecko z grupy ryzyka specyficznych trudności”,

symptomy, skala zjawiska.

- Konstruowanie arkusza wywiadu z rodzicem dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.

- Obserwacja w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się - arkusz obserwacji.

- Przegląd wybranych narzędzi diagnostycznych:

Skala Ryzyka Dysleksji, Skala Ryzyka Dyskalkulii, Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat według A. Niesłuchowskiej, KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego, arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych K. Skarbek, I. Wrońska.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Biała, M. (2008). Przedszkolaki. Co każdy rodzic i nauczyciel wiedzieć powinien. Warszawa : Wydaw. Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o. (s. 82-100).

Bogdanowicz, M. (2012). Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dyskleksji, dysortografii i dysgrafii : skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012.

Bogdanowicz, M., Adryjanek, A., Rożyńska, M. (2014). Uczeń z dysleksją w domu : poradnik nie tylko dla rodziców. Gdynia : Wydawnictwo Pedagogiczne Operon. (s. 11-71).

Brejank, W. (2006). Czy twój przedszkolak dojrzał do nauki? Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL. (s. 47-63).

Domagała-Zyśk, E. (2015). Wczesne wspieranie rozwoju dzieci ryzyka dysleksji. W: A. Bujnowska, B. Sidor-Piekarska, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i w praktyce. Lublin : Wydawnictwo KUL. (s. 107-121).

Hudson, D. (2019). Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela. Gdańsk : Harmonia Universalis.

Krasowicz-Kupis, G. (2019). Nowa psychologia dysleksji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN.

Rudzińska-Rogoża, A. (2014). (red.) Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 11-33).

Skarbek, K. Wrońska, I. (2018). Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym. Wyd. Bliżej przedszkola, Kraków.

Szkolak-Stępień, A. (2017). Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej. (s. 5-47).

Wiatrowska, L. (2013). Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls. (s. 49-111, 150-161).

Uwagi:

Kod do zespołu w aplikacji MS Teams:

75q2p1o

Metody kształcenia: metoda zajęć praktycznych, studium przypadku, projekt, dyskusja.

Godziny kontaktowe - 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15h

Przygotowanie narzędzi: kwestionariusz wywiadu, arkusz obserwacji - 10h

Przegotowanie się do kolokwium - 5h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Zalewska
Prowadzący grup: Paulina Zalewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- pisemne przygotowanie kwestionariusza wywiadu (praca parach)

- pisemne kolokwium (pytania otwarte i/lub zamknięte)

- przeprowadzenie diagnozy pedagogicznej dziecka w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem kryteriów ryzyka dysleksji.

Pełny opis:

1. Pojęcie „dziecko z grupy ryzyka specyficznych trudności”,

symptomy, skala zjawiska.

2. Konstruowanie arkusza wywiadu z rodzicem dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.

3. Znaczenie obserwacja w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się . Omówienie arkuszy obserwacji.

4. Przegląd wybranych narzędzi diagnostycznych:

Skala Ryzyka Dysleksji, Skala Ryzyka Dyskalkulii, BATERIA-5/6S, Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat według A. Niesłuchowskiej, KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego, Arkusze diagnostyczne K. Skarbek, I. Wrońska.

Literatura:

Literatura:

1. Bogdanowicz, M. (2012). Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dyskleksji, dysortografii i dysgrafii : skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk : Harmonia Universalis.

2. Krasowicz-Kupis, G. (2019). Nowa psychologia dysleksji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN.

3. Rudzińska-Rogoża, A. (2017), (red.) Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls.

4. Skarbek, K. Wrońska, I. (2018). Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym. Kraków: Wydawnictwo Bliżej Przedszkola.

5. Sikorski, J. (2021), Wczesna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu - modele oraz formy wsparcia dziecka z grupy ryzyka. W: K. Plutecka, A.K. Czyż (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci konteksty teoretyczne i praktyczne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP.

6. Klim-Klimaszewska, A. (2015). Praca z dzieckiem ryzyka dysleksji i dysgrafii na zajęciach terapeutycznych w przedszkolu. Warszawa: Instytut Wydawniczy ERICA, s. 9-56.

7.Chojak, M. (2021). Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Warszawa: Difin SA.

8. Wójtowicz-Szefler, M. (2020). Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 2. Warszawa: Difin SA.

9. Bogdanowicz, K.M., Krasowicz-Kupis, G., Kwiatkowska, D., Wiejak, K., Weremiuk, A. (2014). Czy moje dziecko jest zagrożone dysleksją? Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Uwagi:

Metody kształcenia:

dyskusja, pogadanka, burza mózgów, prezentacja, film, symulacja, ćwiczenie, praca indywidualna i grupowa

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: 15 h

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 5 h

Przygotowanie się do kolokwium: 5 h

Przygotowanie arkusza wywiadu: 10 h

Przygotowanie diagnozy pedagogicznej: 20 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Zalewska
Prowadzący grup: Paulina Zalewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- pisemne przygotowanie kwestionariusza wywiadu (praca parach)

- pisemne kolokwium (pytania otwarte i/lub zamknięte)

- przeprowadzenie diagnozy pedagogicznej dziecka w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem kryteriów ryzyka dysleksji (praca w parach)

Pełny opis:

1. Pojęcie „dziecko z grupy ryzyka specyficznych trudności”,

symptomy, skala zjawiska.

2. Konstruowanie arkusza wywiadu z rodzicem dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.

3. Znaczenie obserwacja w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się . Omówienie arkuszy obserwacji.

4. Przegląd wybranych narzędzi diagnostycznych:

Skala Ryzyka Dysleksji, Skala Ryzyka Dyskalkulii, BATERIA-5/6S, Zeszyt informacji na temat rozwoju dziecka 3-6 lat według A. Niesłuchowskiej, KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego, Arkusze diagnostyczne K. Skarbek, I. Wrońska.

Literatura:

Literatura:

1. Bogdanowicz, M. (2012). Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dyskleksji, dysortografii i dysgrafii : skala ryzyka dysleksji wraz z normami dla klas I i II. Gdańsk : Harmonia Universalis.

2. Krasowicz-Kupis, G. (2019). Nowa psychologia dysleksji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN.

3. Rudzińska-Rogoża, A. (2017), (red.) Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls.

4. Skarbek, K. Wrońska, I. (2018). Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym. Kraków: Wydawnictwo Bliżej Przedszkola.

5. Sikorski, J. (2021), Wczesna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu - modele oraz formy wsparcia dziecka z grupy ryzyka. W: K. Plutecka, A.K. Czyż (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci konteksty teoretyczne i praktyczne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP.

6. Klim-Klimaszewska, A. (2015). Praca z dzieckiem ryzyka dysleksji i dysgrafii na zajęciach terapeutycznych w przedszkolu. Warszawa: Instytut Wydawniczy ERICA, s. 9-56.

7.Chojak, M. (2021). Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Warszawa: Difin SA.

8. Wójtowicz-Szefler, M. (2020). Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 2. Warszawa: Difin SA.

9. Bogdanowicz, K.M., Krasowicz-Kupis, G., Kwiatkowska, D., Wiejak, K., Weremiuk, A. (2014). Czy moje dziecko jest zagrożone dysleksją? Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Uwagi:

Metody kształcenia:

dyskusja, pogadanka, burza mózgów, prezentacja, film, symulacja, ćwiczenie, praca indywidualna i grupowa

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: 10 h

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 h

Przygotowanie się do kolokwium: 5 h

Przygotowanie arkusza wywiadu: 10 h

Przygotowanie diagnozy pedagogicznej: 20 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-22 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-22 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)