Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PC-2S-MPG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla 4 sem. PC, edukacja integracyjna i włączająca, (2-l) niestacj. II st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 7.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Grupa, jako zbiorowość jednostek, jej prawa w społeczeństwie w kwestii przyjmowania pewnych pozycji i zależności jednostek. Role w grupie. Wielokierunkowe porozumiewanie się w grupie. Trudności / wady pracy grupowej: Praca w grupach – organizacja zespołów oraz ich ocena.

- Etapy uczenia się w klasie w małych grupach, organizacja klasy, kierowanie małymi grupami. Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

- Praca w małych grupach i uczenie się kooperacyjne jako strategia dialogowej edukacji, aranżacja przestrzeni do pracy w grupach.

- Ocenianie włączające i ocenianie kształtujące w grupie zróżnicowanej.

- Analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych pod kątem dostosowania zawartych w niej treści do zróżnicowanych potrzeb uczniów.

- Analiza przykładowego programu nauczania (jego celów lub planowanych efektów) pod kątem trudności w jego realizacji przez uczniów o specjalnych bądź specyficznych potrzebach edukacyjnych.

- Zadania nauczyciela w kształceniu włączającym. Zespół wspierający i zasady dobrej współpracy. Współpraca z rodzicami.

- Organizacja klasy w kształceniu włączającym z uwzględnieniem klimatu klasy. Elastyczność doboru i stosowania metod w kształceniu włączającym.

- Omówienie wybranych metod aktywizujących krąg praca w małych grupach (zasady doboru par i grup oraz różne techniki pracy grupowej) rysunek, linia czasu. gry i zabawy dydaktyczne, burza mózgów, dyskusja, za i przeciw”, drama, metoda projektów, mapa pojęciowa, meta plan, piramida priorytetów.

- Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym. Dostosowanie form i warunków sprawdzania wiedzy i umiejętności do zdiagnozowanych u uczniów zaburzeń.

- Ocenianie i motywowanie uczniów, umiejętne stosowanie pochwał.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna zasady uniwersalnego projektowania zajęć edukacyjnych

Zna podstawowe cechy koncepcji nauczania otwartego

Zna programy tutoringu rówieśniczego

Zna podstawę programową kształcenia ogólnego i jej zastosowania w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Zna zadania nauczyciela wspierającego (nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym) pracującego w klasie integracyjnej

Umiejętności

Potrafi zmodyfikować karty pracy do specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia

Umie stosować poznane metody aktywne i umiejętnie dobierać je do zaistniałej na lekcji sytuacji

Opracowuje scenariusz zajęć w klasach integracyjnych z uwzględnieniem możliwości ich indywidualizacji w konwencji nauczania otwartego

Kompetencje społeczne

Rozumie potrzebę doskonalenia sposobów kształcenia w Polsce w celu lepszego dostosowania nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kulesza
Prowadzący grup: Danuta Al-Khamisy, Magda Lejzerowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Osiągnięcie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie przygotowanej prezentacji wybranej metody pracy w grupie zróżnicowanej oraz prac cząstkowych: dostosowanie karty pracy do potrzeb uczniów z grupy zróżnicowanej, aktywności w trakcie zajęć, dyskusja w grupach zdalnych na wskazane tematy, wykonywania ćwiczeń na bieżąco w trakcie zajęć zdalnych na platformie Ms Teams.

Wykład: Egzamin pisemny po zaliczeniu ćwiczeń.

Pełny opis:

Wykład:

Zastosowanie dialogu edukacyjnego w planowaniu pracy w grupie zróżnicowanej

Grupa, jako zbiorowość jednostek, jej prawa w społeczeństwie w kwestii przyjmowania pewnych pozycji i zależności jednostek. Role w grupie.

Etapy uczenia się w klasie w małych grupach, organizacja klasy, kierowanie małymi grupami. Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Praca w małych grupach i uczenie się kooperacyjne jako strategia dialogowej edukacji, aranżacja przestrzeni do pracy w grupach.

Ocenianie włączające i ocenianie kształtujące w grupie zróżnicowanej.

Organizacja klasy w kształceniu włączającym z uwzględnieniem klimatu klasy. Elastyczność doboru i stosowania metod w kształceniu włączającym.

Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym. Dostosowanie form i warunków sprawdzania wiedzy i umiejętności do zdiagnozowanych u uczniów zaburzeń.

Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym.

Ćwiczenia:

Grupa - role w grupie. Praca w grupach – organizacja zespołów, małe grupy, uczenie się kooperacyjne, aranżacja przestrzeni do pracy w grupach.

Analiza podstawy programowej pod kątem dostosowania zawartych w niej treści do zróżnicowanych potrzeb uczniów.

Analiza przykładowego programu nauczania pod kątem trudności w jego realizacji przez uczniów o specjalnych bądź specyficznych potrzebach edukacyjnych.

Omówienie wybranych metod aktywizujących krąg praca w małych grupach (zasady doboru par i grup oraz różne techniki pracy grupowej) rysunek, linia czasu, gry i zabawy dydaktyczne, burza mózgów, dyskusja, za i przeciw, drama, metoda projektów, mapa pojęciowa, meta plan, piramida priorytetów.

Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym.

Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Al-Khamisy D., Edukacja włączająca edukacją dialogu. W poszukiwaniu modelu edukacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym,. Wyd. APS, Warszawa 2013.

2. Szczepkowska K., Edukacja włączająca w szkole - szanse i wyzwania, Warszawa, ORE, 2019 https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=24183

3. Lejzerowicz, M. (2016). Włączanie i integracja a stygmatyzacja osób

z niepełnosprawnością w polskiej edukacji. Forum Oświatowe, 28(1), s. 133-157.

4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.

5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.

6. Reid J, Forrestal P, Cook J; " Uczenie się w małych grupach w klasie "; WSiP, W-wa 1996

7. Szumski G., Firkowska-Mankiewicz A., Wokół edukacji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca:

1. Rau K., Ziętkiewicz E.: Jak aktywizować uczniów. „Burza mózgów” i inne techniki w edukacji. Oficyna E.Brudnik, A.Moszyńska, B.Owczarska Wydawnicza G&P, Poznań 2000."Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie" Zakład Wydawniczy SFS Kielce 2000.

2. Florek A.: Dziecko w grupie. Warszawa, Wyd. Pedagog, 2010

3. Zacharuk T., Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów. Meritum. Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny Nr 1(20) 2011

4. Kształcenie nauczycieli przygotowujące do edukacji włączającej. Profil nauczyciela edukacji włączającej. Europejska Agencja Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami.

Uwagi:

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe (wykład 10 godz., ćwiczenia 20 godz.) - 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20 godz.

Inne formy (prace pisemne) - 15 godz.

Liczba punktów ECTS: 7

Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w aplikacji Teams. Linki do zespołów:

GR. ĆWICZENIOWA I ZU/PC-EIWw1

Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów w aplikacji Teams link do zespołu https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa3c77868da834652a3861401fff1a954%40thread.tacv2/conversations?groupId=8feb33aa-102c-4813-b90a-d0d4ead3dfa5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

kod do zespołu: djfdzex

GR. ĆWI II ZU/PC-EIWw1

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa3c77868da834652a3861401fff1a954%40thread.tacv2/conversations?groupId=8feb33aa-102c-4813-b90a-d0d4ead3dfa5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

kod do zespołu: djfdzex

GR. WYKŁADOWA II ZU/PC-EIW

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3058abcb5ce046d7886215f7ba130a4a%40thread.tacv2/conversations?groupId=af6a66d6-fcb6-40c7-b528-870b3b4d6869&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magda Lejzerowicz
Prowadzący grup: Danuta Al-Khamisy, Magda Lejzerowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Wykład: Egzamin pisemny.

Osiągnięcie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie przygotowanej prezentacji wybranej metody pracy w grupie zróżnicowanej oraz prac cząstkowych: dostosowanie karty pracy do potrzeb uczniów z grupy zróżnicowanej, aktywności w trakcie zajęć, dyskusja w grupach na wskazane tematy, wykonywania ćwiczeń na bieżąco w trakcie zajęć.

Pełny opis:

Wykład:

Zastosowanie dialogu edukacyjnego w planowaniu pracy w grupie zróżnicowanej

Grupa, jako zbiorowość jednostek, jej prawa w społeczeństwie w kwestii przyjmowania pewnych pozycji i zależności jednostek. Role w grupie.

Etapy uczenia się w klasie w małych grupach, organizacja klasy, kierowanie małymi grupami. Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Praca w małych grupach i uczenie się kooperacyjne jako strategia dialogowej edukacji, aranżacja przestrzeni do pracy w grupach.

Ocenianie włączające i ocenianie kształtujące w grupie zróżnicowanej.

Organizacja klasy w kształceniu włączającym z uwzględnieniem klimatu klasy. Elastyczność doboru i stosowania metod w kształceniu włączającym.

Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym. Dostosowanie form i warunków sprawdzania wiedzy i umiejętności do zdiagnozowanych u uczniów zaburzeń.

Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym.

Ćwiczenia:

Grupa - role w grupie. Praca w grupach – organizacja zespołów, małe grupy, uczenie się kooperacyjne, aranżacja przestrzeni do pracy w grupach.

Analiza podstawy programowej pod kątem dostosowania zawartych w niej treści do zróżnicowanych potrzeb uczniów.

Analiza przykładowego programu nauczania pod kątem trudności w jego realizacji przez uczniów o specjalnych bądź specyficznych potrzebach edukacyjnych.

Omówienie wybranych metod aktywizujących krąg praca w małych grupach (zasady doboru par i grup oraz różne techniki pracy grupowej) rysunek, linia czasu, gry i zabawy dydaktyczne, burza mózgów, dyskusja, za i przeciw, drama, metoda projektów, mapa pojęciowa, meta plan, piramida priorytetów.

Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym.

Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Al-Khamisy D., Edukacja włączająca edukacją dialogu. W poszukiwaniu modelu edukacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym,. Wyd. APS, Warszawa 2013.

2. Szczepkowska K., Edukacja włączająca w szkole - szanse i wyzwania, Warszawa, ORE, 2019 https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=24183

3. Lejzerowicz, M. (2016). Włączanie i integracja a stygmatyzacja osób

z niepełnosprawnością w polskiej edukacji. Forum Oświatowe, 28(1), s. 133-157.

4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.

5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.

6. Reid J, Forrestal P, Cook J; " Uczenie się w małych grupach w klasie "; WSiP, W-wa 1996

7. Szumski G., Firkowska-Mankiewicz A., Wokół edukacji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca:

1. Rau K., Ziętkiewicz E.: Jak aktywizować uczniów. „Burza mózgów” i inne techniki w edukacji. Oficyna E.Brudnik, A.Moszyńska, B.Owczarska Wydawnicza G&P, Poznań 2000."Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie" Zakład Wydawniczy SFS Kielce 2000.

2. Florek A.: Dziecko w grupie. Warszawa, Wyd. Pedagog, 2010

3. Zacharuk T., Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów. Meritum. Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny Nr 1(20) 2011

4. Kształcenie nauczycieli przygotowujące do edukacji włączającej. Profil nauczyciela edukacji włączającej. Europejska Agencja Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami.

Uwagi:

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe (wykład 10 godz., ćwiczenia 20 godz.) - 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20 godz.

Inne formy (prace pisemne) - 15 godz.

Liczba punktów ECTS: 7

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Żabińska
Prowadzący grup: Marta Strzelczyk, Agnieszka Żabińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Osiągnięcie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie przygotowanej prezentacji wybranej metody pracy w grupie zróżnicowanej oraz prac cząstkowych: dostosowanie karty pracy do potrzeb uczniów z grupy zróżnicowanej, aktywności w trakcie zajęć, dyskusja w grupach zdalnych na wskazane tematy, wykonywania ćwiczeń na bieżąco w trakcie zajęć zdalnych na platformie Ms Teams.

Wykład: Egzamin pisemny po zaliczeniu ćwiczeń.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Grupa, jako zbiorowość jednostek, jej prawa w społeczeństwie w kwestii przyjmowania pewnych pozycji i zależności jednostek. Role w grupie. Wielokierunkowe porozumiewanie się w grupie. Trudności / wady pracy grupowej: Praca w grupach – organizacja zespołów oraz ich ocena.

- Etapy uczenia się w klasie w małych grupach, organizacja klasy, kierowanie małymi grupami. Tutoring rówieśniczy jako forma wsparcia dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

- Praca w małych grupach i uczenie się kooperacyjne jako strategia dialogowej edukacji, aranżacja przestrzeni do pracy w grupach.

- Ocenianie włączające i ocenianie kształtujące w grupie zróżnicowanej.

- Analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych pod kątem dostosowania zawartych w niej treści do zróżnicowanych potrzeb uczniów.

- Analiza przykładowego programu nauczania (jego celów lub planowanych efektów) pod kątem trudności w jego realizacji przez uczniów o specjalnych bądź specyficznych potrzebach edukacyjnych.

- Zadania nauczyciela w kształceniu włączającym. Zespół wspierający i zasady dobrej współpracy. Współpraca z rodzicami.

- Organizacja klasy w kształceniu włączającym z uwzględnieniem klimatu klasy. Elastyczność doboru i stosowania metod w kształceniu włączającym.

- Omówienie wybranych metod aktywizujących krąg praca w małych grupach (zasady doboru par i grup oraz różne techniki pracy grupowej) rysunek, linia czasu. gry i zabawy dydaktyczne, burza mózgów, dyskusja, za i przeciw”, drama, metoda projektów, mapa pojęciowa, meta plan, piramida priorytetów.

- Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym. Dostosowanie form i warunków sprawdzania wiedzy i umiejętności do zdiagnozowanych u uczniów zaburzeń.

- Ocenianie i motywowanie uczniów, umiejętne stosowanie pochwał.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Al-Khamisy D., Edukacja włączająca edukacją dialogu. W poszukiwaniu modelu edukacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym,. Wyd. APS, Warszawa 2013.

2. Szczepkowska K., Edukacja włączająca w szkole - szanse i wyzwania, Warszawa, ORE, 2019 https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=24183

3. Lejzerowicz, M. (2016). Włączanie i integracja a stygmatyzacja osób

z niepełnosprawnością w polskiej edukacji. Forum Oświatowe, 28(1), s. 133-157.

4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.

5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.

6. Reid J, Forrestal P, Cook J; " Uczenie się w małych grupach w klasie "; WSiP, W-wa 1996

7. Szumski G., Firkowska-Mankiewicz A., Wokół edukacji włączającej. Efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, Wyd. APS, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca:

1. Rau K., Ziętkiewicz E.: Jak aktywizować uczniów. „Burza mózgów” i inne techniki w edukacji. Oficyna E.Brudnik, A.Moszyńska, B.Owczarska Wydawnicza G&P, Poznań 2000."Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie" Zakład Wydawniczy SFS Kielce 2000.

2. Florek A.: Dziecko w grupie. Warszawa, Wyd. Pedagog, 2010

3. Zacharuk T., Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów. Meritum. Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny Nr 1(20) 2011

4. Kształcenie nauczycieli przygotowujące do edukacji włączającej. Profil nauczyciela edukacji włączającej. Europejska Agencja Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami.

Uwagi:

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe (wykład 10 godz., ćwiczenia 20 godz.) - 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20 godz.

Inne formy (prace pisemne) - 15 godz.

Liczba punktów ECTS: 7

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)