Praktyka pedagogiczna dyplomowa w szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym (20 godz.)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-2P-ERI2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna dyplomowa w szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym (20 godz.) |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Praktyki studenckie realizowane w wymiarze 20 godzin stanowią integralną część programu studiów. - Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz sposobami ich realizacji. - Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy zespołu w spierającego rozwój ucznia, m.in. pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów. - Poznanie metod i narzędzi dokonywania wieloprofilowej oceny funkcjonalnej dziecka oraz wytycznych do konstruowania indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych. - Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych – ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych zamieszczonych. - Poznanie zespołu klasowego oraz przeprowadzenie wywiadu z nauczycielem. - Student, jako asystent nauczyciela i wychowawcy hospituje zajęcia zgodnie z programem praktyki. Hospitując zajęcia student powinien poznać organizację nauczania oraz przebieg procesu nauczania oraz wsparcia ucznia na poszczególnych etapach kształcenia oraz swoistość przebiegu lekcji poszczególnych przedmiotów lub innych form wsparcia ucznia. - Student dokonuje analizy diagnozy funkcjonalnej wybranego dziecka oraz wytycznych do indywidualnego programu edukacyjno- terapeutycznego. - Student samodzielnie przeprowadza zajęcia w zakresie: rewalidacji indywidualnej. - Do obowiązków studenta w miejscu praktyki należy: • godne reprezentowanie uczelni i postępowanie wg regulaminów placówki, w której realizowana jest praktyka; • wykonywanie zadań praktyki; • prowadzenie dokumentacji oraz dbałość o kompletność dokumentacji przewidzianej programem oraz uzyskanie potwierdzeń wykonywanych czynności (stosowne podpisy i pieczęcie w miejscu odbywanej praktyki wskazane w dokumentacji). DRUKI DO POBRANIA Dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna dokumentację placówki oraz organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym w szkole podstawowej specjalnej Zna specyfikę pracy z uczniami z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej specjalnej: formy, rodzaje i etapy zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rewalidacyjnym, podstawowe cele, metody pracy, formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo - wychowawczej i rewalidacyjnej Zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój ucznia, m.in. pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów. Umiejętności Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charterze rewalidacyjnym Potrafi dokonać anonimowej charakterystyki ucznia z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną – na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno - wychowawczych (konspekt) dla uczniów z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną na poziomie szkoły podstawowej Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia dla uczniów z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji, dostosowując proces nauczania do potrzeb i możliwości uczniów Kompetencje społeczne Przejawia pozytywny stosunek do uczniów Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności. Wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych i zdobywania nowych praktycznych umiejętności pedagogicznych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Diana Aksamit | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Iwona Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Uwagi: |
link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6fdf9ba5fc5342b89832d5f5b9cf31a8%40thread.tacv2/conversations?groupId=3a4ec7d9-8372-4693-b74d-57bc17dcc4dc&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Diana Aksamit | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Iwona Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Iwona Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Żabińska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Żabińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Iwona Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Żabińska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Żabińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Konieczna | |
Prowadzący grup: | Iwona Konieczna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.