Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizacja kształcenia zintegrowanego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-OKZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Organizacja kształcenia zintegrowanego
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Efekty dla roku akademickiego 2017/2018 - III rok:

WIEDZA

PE1_W15

- posiada podstawową wiedzę o dziecku jako uczestniku działalności wychowawczej, edukacyjnej, kulturalnej i pomocowej,

PE1_W22

- zna podstawowe założenia instytucjonalnego kształcenia i wychowania dziecka w wieku wczesnoszkolnym.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U06

- umie w sposób spójny wypowiedzieć się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej,

PE1_U08

- posiada w stopniu podstawowym umiejętność prezentowania własnych poglądów, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i ujęć różnych autorów,

PE1_U11

- potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w procesie zdobywania wiedzy.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K07

- posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań na etapie edukacji wczesnoszkolnej.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

PE1_W15 ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej. Posiada podstawową wiedzę o dziecku jako uczestniku działalności wychowawczej, edukacyjnej, kulturalnej i pomocowej.

PE1_W22 Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych w zakresie określonym specjalnością studiów. Zna podstawowe założenia instytucjonalnego kształcenia i wychowania dziecka w wieku wczesnoszkolnym.

PE1_U08 Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów. Posiada w stopniu podstawowym umiejętność prezentowania własnych poglądów, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i ujęć różnych autorów.

PE1_U11 Potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie. Potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w procesie zdobywania wiedzy.

PE1_K07 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. Posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań na etapie edukacji wczesnoszkolnej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Piechowicz, Beata Rola
Prowadzący grup: Agnieszka Gąstoł, Agnieszka Piechowicz, Beata Rola
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Od. 13.03 2020r. kontakt ze studentami będzie odbywał się asynchronicznie, drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl oraz pracy synchronicznej z wykorzystaniem platformy TEAMS.

Zaliczenie przedmiotu: Od 13.03.2020 r. studenci na bieżąco (w związku z aktualnie przerabianym materiałem), będą otrzymywać wraz z udostępnionymi materiałami literaturą zagadnienia do samodzielnego opracowania. Każdy student będzie musiał odesłać "pracę domową" we wskazanym terminie.

Zaliczenie ćwiczeń wstawiane będzie na podstawie wykonanych prac zaliczeniowych.

Egzamin: Opracowanie w grupach zagadnień problemowych i przesłanie prac w korespondencji mailowej.

Pełny opis:

Podczas wykładu studenci są zapoznawani z następującymi problemami:

1. Problematyka integracji w pedagogice i edukacji wczesnoszkolnej - koncepcje teoretyczne i rozwiązania praktyczne. Rodzaje integracji: scalająca, inkluzyjna, sieciowa.

2. Konstruktywizm poznawczy i społeczny jako podstawa rozumienia uczenia się dziecka. Istota kształcenia skoncentrowanego na uczniu.

3. Program nauczania i jego wzorce. Rodzaje programów zintegrowanych. Realizacja idei integracji poprzez zintegrowane zadania szkolne.

4. Założenia i realizacja Collaborative Learning i uczenia się kooperacyjnego (Cooperative Learning)

5. Efekty kształcenia zintegrowanego. Ewaluacja i formy oceniania osiągnięć ucznia. Istota oceniania kształtującego i opisowego.

Podczas ćwiczeń studenci są zapoznawani z następującymi problemami:

• Cele i zadania kształcenia zintegrowanego w świetle organizacji wychowania i nauczania dzieci w młodszym wieku szkolnym.

• Metody i formy pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (zgodnie z koncepcją kształcenia zintegrowanego) - aktywizujące metody nauczania, ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju małych uczniów, np. metoda projektu

• Programy edukacji wczesnoszkolnej, podręczniki i pomoce dydaktyczne – wybrane aspekty/ zasady organizowania zajęć zintegrowanych

• Teoretyczne i praktyczne problemy diagnozowania oraz oceniania opisowego osiągnięć edukacyjnych uczniów w klasach 1-3.

• Różne aspekty i obszary pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, np. współpraca z rodzicami, organizowanie wycieczek, spacerów, współpraca ze specjalistami, itp.

Literatura:

Literatura podstawowa

Cichocki A. (red.), Edukacja elementarna szansą nowej jakości wychowania, Trans Humana, Białystok 2005

Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, ZW SFS, Kielce 2000

Duraj-Nowakowa K., Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej, IMPULS, Kraków 1998

Dzierzgowska I., Jak uczyc metodami aktywnymi, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007

Literatura uzupełniająca

Klus– Stańska D., Szczepska- Pustkowska M.; Pedagogika wczesnoszkolna- dyskursy, problemy, rozwiązania,. WAiP. Warszawa 2009

Literatura dostępna on-line:

Metoda pracy projektem - https://www.nowaera.pl/o-nas/programy-edukacyjne/ucze-i-wychowuje/metoda-pracy-projektem/krok-za-krokiem-przez-projek

Cyfeowy piórnik - https://cyfrowypiornik.jimdofree.com/o-mnie-i-o-tym-blogu/

Widoczne uczenie się - materiały do pobrania dla nauczycieli https://sus.ceo.org.pl/sus/publikacje/widoczne-uczenie-sie-dla-nauczycieli

Nowoczesna edukacja - https://www.youtube.com/watch?v=yQhyJLh2-3s

Uwagi:

Praca synchroniczna i asynchroniczna z wykorzystaniem platformy TEAMS:

• zajęcia będą realizowane synchronicznie zgodnie z planem zajęć ustalonym na początku semestru,

• materiały będą przekazywane online w formie prezentacji multimedialnych, materiałów uzupełniających i literatury w formie skanów lub plików pdf.

• instrukcje wykonania zadań będą przesyłane mailem na dres grupowy lub umieszczone w aplikacji Microsoft Teams w zakładce „Zadania”. Wybrane treści będą dostępne w aplikacji On Drive.

Metody kształcenia/uczenia się:

• wykład w postaci prezentacji z komentarzami,

• zdalna praca zespołowa nad podanymi zagadnieniami,

• konsultacje indywidualne z wykorzystaniem czatu lub spotkań online na platformie TEAMS.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: wykład 15 godz.+ ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40

Przygotowanie się do egzaminu - 30

Przygotowanie pracy na ćwiczenia - 40

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 5.00

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Piechowicz, Beata Rola
Prowadzący grup: Agnieszka Piechowicz, Beata Rola
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Od. 13.03 2020r. kontakt ze studentami będzie odbywał się asynchronicznie, drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl oraz pracy synchronicznej z wykorzystaniem platformy TEAMS.

Zaliczenie przedmiotu: Od 13.03.2020r.studenci na bieżąco (w związku z aktualnie przerabianym materiałem), będą dostawać wraz z udostępnionymi materiałami literaturą zagadnienia do samodzielnego opracowania. Każdy student będzie musiał odesłać "pracę domową" we wskazanym terminie. Zaliczenie wstawiane będzie na podstawie wykonanych prac zaliczeniowych.

Egzamin: Opracowanie w grupach zagadnień problemowych i przesłanie prac w korespondencji mailowej.

Zaliczenie ćwiczeń: Opracowanie wybranego zagadnienia metodą projektu edukacyjnego i przesłanie pracy w korespondencji mailowej

Pełny opis:

Podczas wykładu studenci są zapoznawani z następującymi problemami:

1. Problematyka integracji w pedagogice i edukacji wczesnoszkolnej - koncepcje teoretyczne i rozwiązania praktyczne. Rodzaje integracji: scalająca, inkluzyjna, sieciowa.

2. Konstruktywizm poznawczy i społeczny jako podstawa rozumienia uczenia się dziecka. Istota kształcenia skoncentrowanego na uczniu.

3. Program nauczania i jego wzorce. Rodzaje programów zintegrowanych. Realizacja idei integracji poprzez zintegrowane zadania szkolne.

4. Założenia i realizacja Collaborative Learning i uczenia się kooperacyjnego (Cooperative Learning)

5. Efekty kształcenia zintegrowanego. Ewaluacja i formy oceniania osiągnięć ucznia. Istota oceniania kształtującego i opisowego.

Podczas ćwiczeń studenci są zapoznawani z następującymi problemami:

• Cele i zadania kształcenia zintegrowanego w świetle organizacji wychowania i nauczania dzieci w młodszym wieku szkolnym.

• Metody i formy pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (zgodnie z koncepcją kształcenia zintegrowanego) - aktywizujące metody nauczania, ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju małych uczniów, np. metoda projektu

• Programy edukacji wczesnoszkolnej, podręczniki i pomoce dydaktyczne – wybrane aspekty/ zasady organizowania zajęć zintegrowanych

• Teoretyczne i praktyczne problemy diagnozowania oraz oceniania opisowego osiągnięć edukacyjnych uczniów w klasach 1-3.

• Różne aspekty i obszary pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, np. współpraca z rodzicami, organizowanie wycieczek, spacerów, współpraca ze specjalistami, itp.

Literatura:

Literatura podstawowa

Duraj-Nowakowa K., Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej, IMPULS, Kraków 1998

Dzierzgowska I., Jak uczyc metodami aktywnymi, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007

Literatura uzupełniająca

Klus– Stańska D., Szczepska- Pustkowska M.; Pedagogika wczesnoszkolna- dyskursy, problemy, rozwiązania,. WAiP. Warszawa 2009

Literatura dostępna on-line:

Metoda pracy projektem - https://www.nowaera.pl/o-nas/programy-edukacyjne/ucze-i-wychowuje/metoda-pracy-projektem/krok-za-krokiem-przez-projek

Cyfeowy piórnik - https://cyfrowypiornik.jimdofree.com/o-mnie-i-o-tym-blogu/

Widoczne uczenie się - materiały do pobrania dla nauczycieli https://sus.ceo.org.pl/sus/publikacje/widoczne-uczenie-sie-dla-nauczycieli

Nowoczesna edukacja - https://www.youtube.com/watch?v=yQhyJLh2-3s

Uwagi:

Praca synchroniczna z wykorzystaniem platformy TEAMS:

• zajęcia będą realizowane synchronicznie i asynchronicznie zgodnie z planem zajęć ustalonym na początku semestru,

• materiały będą przekazywane online w formie prezentacji multimedialnych, materiałów uzupełniających i literatury w formie skanów lub plików pdf.

• instrukcje wykonania zadań będą przesyłane mailem na dres grupowy lub umieszczone w aplikacji Microsoft Teams w zakładce „Zadania”. Wybrane treści będą dostępne w aplikacji On Drive.

Metody kształcenia/uczenia się:

• wykład w postaci prezentacji z komentarzami,

• zdalna praca zespołowa nad podanymi zagadnieniami,

• konsultacje indywidualne z wykorzystaniem czatu lub spotkań online na platformie TEAMS.

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe: wykład 15 godz.+ ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40

Przygotowanie się do egzaminu - 30

Przygotowanie pracy na ćwiczenia - 40

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 5.00

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Rola
Prowadzący grup: Anna Falkowska, Grażyna Hennel, Adamina Korwin-Szymanowska, Beata Rola
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Kontakt ze studentami będzie odbywał się asynchronicznie, drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl oraz pracy synchronicznej z wykorzystaniem platformy TEAMS.

Metody kształcenia:

wykład interaktywny, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, praca w zespołach, praca z tekstem, prezentacja multimedialna, film;

Formy zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie ćwiczeń wstawiane będzie na podstawie wykonanych prac zaliczeniowych oraz aktywności podczas zajęć: studenci na bieżąco (w związku z aktualnie przerabianym materiałem), będą otrzymywać wraz z udostępnionymi materiałami literaturą zagadnienia do samodzielnego opracowania. Każdy student będzie musiał odesłać "pracę domową" we wskazanym terminie.

Zaliczenie egzaminu- uzyskanie pozytywnej oceny z testu wykonanego w formie pisemnej

Pełny opis:

Na wykładach zostanie poruszona następująca problematyka:

1. Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna w warunkach przemian na początku XXI wieku.

2. Teoretyczne podstawy edukacji zintegrowanej.

3.Istota, uwarunkowania, koncepcje. Prekursorzy integracji w edukacji.

4. Organizacja kształcenia zintegrowanego.

5. Planowanie procesu zintegrowanego uczenia się i nauczania.

Na ćwiczeniach zostanie poruszona następująca problematyka:

1. Aktywizujące metody nauczania, ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym np. uniwersalne projektowanie, zajęcia kreatywne, elementy pedagogiki zdolności, itp.

2. Projektowanie scenariusza zajęć zintegrowanych w klasach I-III

3. Programy edukacji wczesnoszkolnej - podręczniki i pomoce dydaktyczne

4. Innowacje pedagogiczne a unowocześnianie procesu edukacyjnego w e w perspektywie kształcenia zintegrowanego.

Literatura:

Zasoby online:

Podręczniki do kształcenia zintegrowanego MEN

Przewodniki metodyczne dla nauczycieli klas I-III – oferty wydawnictw.

Czasopisma pedagogiczne: ,, Życie Szkoły”, ,,Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” i inne.

Literatura obowiązkowa:

1.Dzierzgowska I., Jak uczyć metodami aktywnymi, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007.

2.Jaroni, E. Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Wydawnictwo Impuls, Kraków 2008.

3.Laska, E. I., Piątek, T. Wokół zintegrowanego kształcenia uczniów w młodszym wieku szkolnym. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2005.

Literatura uzupełniająca:

1. Dzierzgowska I., Jak uczyć metodami aktywnymi, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007.

2. Cichocki A. (red.), Edukacja elementarna szansą nowej jakości wychowania, Trans Humana, Białystok 2005.

3. Czaja-Chudyba I.,Jak rozwijać zdolności dziecka? WSIP, Warszawa 2009

Uwagi:

Praca synchroniczna i asynchroniczna z wykorzystaniem platformy TEAMS:

• zajęcia będą realizowane synchronicznie zgodnie z planem zajęć ustalonym na początku semestru,

• materiały będą przekazywane online w formie prezentacji multimedialnych, materiałów uzupełniających i literatury w formie skanów lub plików pdf.

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3afe4f77fc084c4aba973bf53004bde87f%40thread.tacv2/conversations?groupId=1b1b2fde-97f8-487e-baeb-1effcbd909d6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Nakład pracy studenta:

• instrukcje wykonania zadań będą przesyłane mailem na adres grupowy lub umieszczone w aplikacji Microsoft Teams w zakładce „Zadania”.

Godziny kontaktowe: wykład 15 godz.+ ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40

Przygotowanie się do egzaminu - 30

Przygotowanie pracy na ćwiczenia - 40

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 5.00

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Rola
Prowadzący grup: Beata Rola
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Kontakt ze studentami będzie odbywał się asynchronicznie, drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl oraz pracy synchronicznej z wykorzystaniem platformy TEAMS.

Metody kształcenia:

wykład interaktywny, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, praca w zespołach, praca z tekstem, prezentacja multimedialna, film;

Formy zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie ćwiczeń wstawiane będzie na podstawie wykonanych prac zaliczeniowych oraz aktywności podczas zajęć: studenci na bieżąco (w związku z aktualnie przerabianym materiałem), będą otrzymywać wraz z udostępnionymi materiałami literaturą zagadnienia do samodzielnego opracowania. Każdy student będzie musiał odesłać "pracę domową" we wskazanym terminie.

Zaliczenie egzaminu- uzyskanie pozytywnej oceny z testu wykonanego w formie pisemnej

Pełny opis:

Na wykładach zostanie poruszona następująca problematyka:

1. Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna w warunkach przemian na początku XXI wieku.

2. Teoretyczne podstawy edukacji zintegrowanej. Istota, uwarunkowania, koncepcje. Prekursorzy integracji w edukacji.

3. Organizacja kształcenia zintegrowanego. Planowanie procesu zintegrowanego uczenia się i nauczania.

Na ćwiczeniach zostanie poruszona następująca problematyka:

1. Aktywizujące metody nauczania, ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym np. uniwersalne projektowanie, zajęcia kreatywne, elementy pedagogiki zdolności, itp.

2. Projektowanie scenariusza zajęć zintegrowanych w klasach I-III

3. Programy edukacji wczesnoszkolnej - podręczniki i pomoce dydaktyczne

4. Innowacje pedagogiczne a unowocześnianie procesu edukacyjnego w e w perspektywie kształcenia zintegrowanego.

Literatura:

Zasoby online:

Podręczniki do kształcenia zintegrowanego MEN

Przewodniki metodyczne dla nauczycieli klas I-III – oferty wydawnictw.

Czasopisma pedagogiczne: ,, Życie Szkoły”, ,,Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” i inne.

Literatura obowiązkowa:

1.Dzierzgowska I., Jak uczyć metodami aktywnymi, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007.

2.Jaroni, E. Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Wydawnictwo Impuls, Kraków 2008.

3.Laska, E. I., Piątek, T. Wokół zintegrowanego kształcenia uczniów w młodszym wieku szkolnym. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2005.

Literatura uzupełniająca:

1. Dzierzgowska I., Jak uczyć metodami aktywnymi, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007.

2. Cichocki A. (red.), Edukacja elementarna szansą nowej jakości wychowania, Trans Humana, Białystok 2005.

3. Czaja-Chudyba I.,Jak rozwijać zdolności dziecka? WSIP, Warszawa 2009

Uwagi:

Praca synchroniczna i asynchroniczna z wykorzystaniem platformy TEAMS:

• zajęcia będą realizowane synchronicznie zgodnie z planem zajęć ustalonym na początku semestru,

• materiały będą przekazywane online w formie prezentacji multimedialnych, materiałów uzupełniających i literatury w formie skanów lub plików pdf

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6aa4404bc01d4b4db8a2ecb52f08ab46%40thread.tacv2/conversations?groupId=fcd9ad0d-c1b6-48fb-8e36-6ab81ba36e12&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Nakład pracy studenta:

• instrukcje wykonania zadań będą przesyłane mailem na adres grupowy lub umieszczone w aplikacji Microsoft Teams w zakładce „Zadania”.

Godziny kontaktowe: wykład 15 godz.+ ćwiczenia 30 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40

Przygotowanie się do egzaminu - 30

Przygotowanie pracy na ćwiczenia - 40

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 5.00

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)