Выявление потенциала развития дошкольников на основе теории Л.С. Выготского
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-UPR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Выявление потенциала развития дошкольников на основе теории Л.С. Выготского |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Poznanie podstaw dynamicznej oceny potencjału dziecka w wieku przedszkolnym opartej na koncepcji strefy najbliższego rozwoju L.S. Wygotskiego autorstwa E. M. Kuleszy. |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność, aktywność, wykonanie zadanych prac, w tym m.in. - przygotowanie info o Wygotskim i strefie najbliższego rozwoju, - opracowanie swojego słowniczka terminologii specjalistycznej, - przygotowanie procedury wybr. zadania, - przygotowanie pomocy do diagnozy (1 zadanie), - przeprowadzenie diagnozy (1 zadanie), - ocena zadania zgodnie z punktacją w strefach rozwojowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kulesza | |
Prowadzący grup: | Ewa Kulesza, Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie na ocenę. Pomiar efektów kształcenia na podstawie: 1) prezentacji w PP i 2) przeprowadzonej próby diagnostycznej w jęz. rosyjskim z podręcznika E. M. Kuleszy (2016) pt. Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2do 6 lat. Warszawa: Wydawnictwo APS. |
|
Pełny opis: |
Sylwetka L.S. Wygotskiego. Koncepcja strefy najbliższego rozwoju. Pojęcie diagnozy dynamicznej. Model teoretyczny diagnozy dynamicznej. Warunki przeprowadzenia diagnozy. Algorytm postępowania diagnostycznego. Ocena wykonania zadania. Opracowanie procedury oceny wybranego zadania. Symulacja: przeprowadzenie diagnozy wg opracowanej procedury. |
|
Literatura: |
1. Венгер А.А., Выгодскaя Г.Л., Леонгард Е. И. (1972). Отбор детей в специальные дошкольные учреждения. Москва: Просвещение. 2. Выготский Л.С. (2006). Психология развития ребенка. Издательство: Эксмо. Подробнее: https://www.labirint.ru/books/121812/ 3. Kulesza E. M. (2016). Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2do 6 lat. Warszawa: Wydawnictwo APS. Literatura angielska (dla anglojęzycznych uczestników): 1. Haywood H.C., D. Tzuriel D. (2013). Interactive Assessment. Springer Science & Business Media. 2. Kulesza E.M. (e-book w zasobach prowadzącej zajęcia). Dynamic assessment of cognitive development in children from 2 to 6 years of age. Wskazane przez prowadzącą strony internetowe, np. https://en.wikipedia.org/wiki/Zone_of_proximal_development |
|
Uwagi: |
Zajęcia są prowadzone z wykorzystaniem aplikacji MS Teams synchronicznie z planem zajęć. Link do Zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa5397a1a2ac1454d849839a24e595309%40thread.tacv2/conversations?groupId=9da771d3-4eb8-458a-b547-3c076e3ffcf8&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kulesza, Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Ewa Kulesza, Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie na ocenę. Pomiar efektów kształcenia na podstawie: 1) prezentacji w PP i 2) przeprowadzonej próby diagnostycznej w jęz. rosyjskim z podręcznika E. M. Kuleszy (2016) pt. Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2do 6 lat. Warszawa: Wydawnictwo APS. |
|
Pełny opis: |
Sylwetka L.S. Wygotskiego. Koncepcja strefy najbliższego rozwoju. Pojęcie diagnozy dynamicznej. Model teoretyczny diagnozy dynamicznej. Warunki przeprowadzenia diagnozy. Algorytm postępowania diagnostycznego. Ocena wykonania zadania. Opracowanie procedury oceny wybranego zadania. Symulacja: przeprowadzenie diagnozy wg opracowanej procedury. |
|
Literatura: |
1. Венгер, А.А., Выгодскaя, Г.Л., Леонгард Е. И. (1972). Отбор детей в специальные дошкольные учреждения. Москва: Просвещение. 2. Выготский, Л.С. (2006). Психология развития ребенка. Издательство: Эксмо. Подробнее: https://www.labirint.ru/books/121812/ 3. Kulesza, E.M. (2016). Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2do 6 lat. Warszawa: Wydawnictwo APS. 4. Wybrane strony internetowe z informacjami na temat L.S. Wygotskiego, R. Case'a, A. Bandury oraz diagnozy dynamicznej. |
|
Uwagi: |
Metody (typologia Cz. Kupisiewicza): -oparte na obserwacji: pokaz (demostracja procedury w trakcie zajęć, film – procedura diagnozy dynamicznej z udziałem dziecka); -oparte na działalności praktycznej: zajęcia warsztatowe – ćwiczenia procedury w podgrupach, symulacja diagnozy Nakład pracy studenta ogółem – 35 godz., w tym: 15 godz. – bezpośredni kontakt z wykładowcą 10 godz. – samodzielna lektura 5 godz. – przygotowanie procedury diagnostycznej 5 godz. – przygotowanie sylwetki uczonego 2 ECTS Zajęcia są prowadzone z wykorzystaniem aplikacji MS Teams synchronicznie z planem zajęć. Link do Zespołu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aNo8jLWH7UmA8gU5w0sBNEr1He9DVE-1yxwOzVC6rYok1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=99915745-2173-455a-a619-10acafdcfd8e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.