Модель выявления познавательного потенциала детей дошкольного возраста
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-MWP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Модель выявления познавательного потенциала детей дошкольного возраста |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Konwersatorium w języku obcym - II rok PC - Rozbudowana terminologia specjalistyczna z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym. - Doskonalenie konstrukcji gramatycznych stosowanych w językach obcych. - Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania swobodnych wypowiedzi. - Analiza tekstów naukowych w językach obcych. - Doskonalenie własnych umiejętności językowych. |
Efekty uczenia się: |
Konwersatorium w języku obcym - II rok PC Wiedza K_W01 Zna specjalistyczną terminologię obcojęzyczną używaną w pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i medycynie. Umiejętności K_U08 Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na zróżnicowane tematy dotyczące swojej dziedziny studiów, wykorzystując rozbudowany zasób słownictwa specjalistycznego. K_U08 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii. Kompetencje społeczne K_K03e Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kulesza, Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Ewa Kulesza, Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Pomiar efektów kształcenia: Wykonanie wszystkich zadań indywidualnych i grupowych realizowanych na zajęciach: 1. zadania indywidualne (1, 3, 4): autoprezentacja, udział w dyskusji 2. zadania w podgrupie (2, 5 i 6) (dokumentacja wykonania zadania 2. w postaci PP) |
|
Pełny opis: |
1. Представление программы, форм реализации, критерий оценки. Авто-презентация на русском языке, педагогические увлечения студентов. 2. Жизнь и деятельность Л.С. Выготского, Робби Кейсa и Альфреда Бандуры (подготовка презентаций (Power Point) в подгруппах). 3. Mодель оценки потенциала основанная на теориях Лва С. Выготского, Робби Кейсa и Альфреда Бандуры, разработанная Эвой М. Кулешoй. 4. Оценка с учетом зон развития, алгоритм диагностической процедуры (задача- помощь 1-задача- помощь 2-задача), условия диагностики потенциала ребенка. 5.-6. Применение диагностической процедуры задача-помощь-задача (мастер-класc). 7. Демонстрация процедуры выполнения конкретной задачи (моделирование в подгруппах) и обсуждение оценки выполнения задачи (распределение по зонам развития в зависимости от объема оказанной помощи). Szczegółowy program: 1. Przedstawienie programu, form realizacji, kryteriów oceny. Zadanie 1: Autoprezentacja w jęz. rosyjskim, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogicznych zainteresowań studentów. 2. Życie i działalność Lwa S. Wygotskiego, Robbiego Case’a i Alfreda Bandury Zadanie 2: przygotowanie 20 minutowych prezentacji w PP w podgrupach. 3. Teoretyczny model oceny potencjału oparty na teoriach L.S. Wygotskiego, R. Case’a i A. Bandury autorstwa Ewy M. Kuleszy (wykład - prezentacja PP, analiza teoretycznego modelu diagnozy; dyskusja). Task 3: udział w dyskusji na temat roli każdej teorii w modelu diagnozy na podstawie rekomendowanej literatury. 4. Ocena uwzględniająca strefy rozwojowe i algorytm postępowania diagnostycznego (zadanie-pomoc 1-zadanie-pomoc 2-zadanie), warunki diagnozy przyjaznej dziecku (wykład – prezentacja PP, film; dyskusja). Zadanie 4: udział w dyskusji na temat warunków diagnozy przyjaznej dziecku na podstawie rekomendowanej literatury. 5.-6. Aplikacja procedury diagnostycznej zadanie-pomoc-zadanie (zajęcia warsztatowe). Warsztat: wyjaśnienie i demonstracja procedury diagnostycznej przez prowadzącego. Zadanie 5: ćwiczenie w zespołach 3-osobowych procedury diagnostycznej. Opis procedury w języku polskim. Instrukcje werbalne i ocena tłumaczone będą na rosyjski. 7. Demonstracja diagnozy dynamicznej wybranych zadań w oparciu o algorytm zadanie-pomoc-zadanie, omówienie oceny wykonania zadania, rozmieszczenie w strefach rozwojowych w zależności od wielkości udzielanej pomocy (zajęcia warsztatowe). Zadanie 6: Symulacja diagnozy wybranego zadania w zespołach 3-osobowych wraz z oceną wykonania zadania w różnych strefach rozwojowych. |
|
Literatura: |
1. Венгер, А.А., Выгодскaя, Г.Л., Леонгард Е. И. (1972). Отбор детей в специальные дошкольные учреждения. Москва: Просвещение. 2. Выготский, Л.С. (2006). Психология развития ребенка. Издательство: Эксмо. Подробнее: https://www.labirint.ru/books/121812/ 3. Kulesza, E.M. (2016). Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2do 6 lat. Warszawa: Wydawnictwo APS. 4. Wybrane strony internetowe z informacjami na temat L.S. Wygotskiego, R. Case'a, A. Bandury oraz diagnozy dynamicznej. |
|
Uwagi: |
Metody (typologia Cz. Kupisiewicza): -oparte na słowie: wykład (prezentacja w Power Point), dyskusja, praca z tekstem; -oparte na obserwacji: pokaz (demostracja procedury w trakcie zajęć, film – procedura diagnozy dynamicznej z udziałem dziecka); -oparte na działalności praktycznej: zajęcia warsztatowe – ćwiczenia procedury w podgrupach, symulacja diagnozy Nakład pracy studenta ogółem – 35 godz., w tym: 15 godz. – bezpośredni kontakt z wykładowcą 10 godz. – samodzielna lektura 5 godz. – przygotowanie procedury diagnostycznej 5 godz. – przygotowanie sylwetki uczonego 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.