Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Модель выявления познавательного потенциала детей дошкольного возраста

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-MWP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Модель выявления познавательного потенциала детей дошкольного возраста
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: rosyjski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Konwersatorium w języku obcym - II rok PC

- Rozbudowana terminologia specjalistyczna z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej,

psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym.

- Doskonalenie konstrukcji gramatycznych stosowanych w językach obcych.

- Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania

swobodnych wypowiedzi.

- Analiza tekstów naukowych w językach obcych.

- Doskonalenie własnych umiejętności językowych.

Efekty uczenia się:

Konwersatorium w języku obcym - II rok PC

Wiedza

K_W01 Zna specjalistyczną terminologię obcojęzyczną używaną w

pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i

medycynie.

Umiejętności

K_U08 Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na

zróżnicowane tematy dotyczące swojej dziedziny studiów,

wykorzystując rozbudowany zasób słownictwa specjalistycznego.

K_U08 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności

językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii.

Kompetencje społeczne

K_K03e Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych,

rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kulesza, Paulina Zalewska
Prowadzący grup: Ewa Kulesza, Paulina Zalewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów kształcenia:

Wykonanie wszystkich zadań indywidualnych i grupowych realizowanych na zajęciach:

1. zadania indywidualne (1, 3, 4): autoprezentacja, udział w dyskusji

2. zadania w podgrupie (2, 5 i 6)

(dokumentacja wykonania zadania 2. w postaci PP)

Pełny opis:

1. Представление программы, форм реализации, критерий оценки.

Авто-презентация на русском языке, педагогические увлечения студентов.

2. Жизнь и деятельность Л.С. Выготского, Робби Кейсa и Альфреда Бандуры (подготовка презентаций (Power Point) в подгруппах).

3. Mодель оценки потенциала основанная на теориях Лва С. Выготского, Робби Кейсa и Альфреда Бандуры, разработанная Эвой М. Кулешoй.

4. Оценка с учетом зон развития, алгоритм диагностической процедуры (задача- помощь 1-задача- помощь 2-задача), условия диагностики потенциала ребенка.

5.-6. Применение диагностической процедуры задача-помощь-задача (мастер-класc).

7. Демонстрация процедуры выполнения конкретной задачи (моделирование в подгруппах) и обсуждение оценки выполнения задачи (распределение по зонам развития в зависимости от объема оказанной помощи).

Szczegółowy program:

1. Przedstawienie programu, form realizacji, kryteriów oceny.

Zadanie 1: Autoprezentacja w jęz. rosyjskim, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogicznych zainteresowań studentów.

2. Życie i działalność Lwa S. Wygotskiego, Robbiego Case’a i Alfreda Bandury

Zadanie 2: przygotowanie 20 minutowych prezentacji w PP w podgrupach.

3. Teoretyczny model oceny potencjału oparty na teoriach L.S. Wygotskiego, R. Case’a i A. Bandury autorstwa Ewy M. Kuleszy (wykład - prezentacja PP, analiza teoretycznego modelu diagnozy; dyskusja).

Task 3: udział w dyskusji na temat roli każdej teorii w modelu diagnozy na podstawie rekomendowanej literatury.

4. Ocena uwzględniająca strefy rozwojowe i algorytm postępowania diagnostycznego (zadanie-pomoc 1-zadanie-pomoc 2-zadanie), warunki diagnozy przyjaznej dziecku (wykład – prezentacja PP, film; dyskusja).

Zadanie 4: udział w dyskusji na temat warunków diagnozy przyjaznej dziecku na podstawie rekomendowanej literatury.

5.-6. Aplikacja procedury diagnostycznej zadanie-pomoc-zadanie (zajęcia warsztatowe).

Warsztat: wyjaśnienie i demonstracja procedury diagnostycznej przez prowadzącego.

Zadanie 5: ćwiczenie w zespołach 3-osobowych procedury diagnostycznej. Opis procedury w języku polskim. Instrukcje werbalne i ocena tłumaczone będą na rosyjski.

7. Demonstracja diagnozy dynamicznej wybranych zadań w oparciu o algorytm zadanie-pomoc-zadanie, omówienie oceny wykonania zadania, rozmieszczenie w strefach rozwojowych w zależności od wielkości udzielanej pomocy (zajęcia warsztatowe).

Zadanie 6: Symulacja diagnozy wybranego zadania w zespołach 3-osobowych wraz z oceną wykonania zadania w różnych strefach rozwojowych.

Literatura:

1. Венгер, А.А., Выгодскaя, Г.Л., Леонгард Е. И. (1972). Отбор детей в специальные дошкольные учреждения. Москва: Просвещение.

2. Выготский, Л.С. (2006). Психология развития ребенка. Издательство: Эксмо.

Подробнее: https://www.labirint.ru/books/121812/

3. Kulesza, E.M. (2016). Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2do 6 lat. Warszawa: Wydawnictwo APS.

4. Wybrane strony internetowe z informacjami na temat L.S. Wygotskiego, R. Case'a, A. Bandury oraz diagnozy dynamicznej.

Uwagi:

Metody (typologia Cz. Kupisiewicza):

-oparte na słowie: wykład (prezentacja w Power Point), dyskusja, praca z tekstem;

-oparte na obserwacji: pokaz (demostracja procedury w trakcie zajęć, film – procedura diagnozy dynamicznej z udziałem dziecka);

-oparte na działalności praktycznej: zajęcia warsztatowe – ćwiczenia procedury w podgrupach, symulacja diagnozy

Nakład pracy studenta ogółem – 35 godz., w tym:

15 godz. – bezpośredni kontakt z wykładowcą

10 godz. – samodzielna lektura

5 godz. – przygotowanie procedury diagnostycznej

5 godz. – przygotowanie sylwetki uczonego

2 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)