Literatura: |
Bellack, A.S., Hersen, M. (2010). Diagnoza behawioralna. Rozdziały 4 i 5 (str.105-163).
Corey, G. (2001). Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwa. (str.70 – 95),
DLA CHĘTNYCH: (str.31 – 34), (str.136 – 145), (str.218 – 224), (str.293 – 299),(str.428 – 438),
Filipiak, M., Paluchowski, W. J., Zalewski, B., Tarnowska, M. (2015). Diagnoza psychologiczna: kompetencje i standardy, wybrane zagadnienia: „Standardy diagnozy psychologicznej” i „Kontekst odkrycia i uzasadnienia” (str.57-104); „Rozwój kompetencji diagnostycznych u młodych psychologów- doniesienie z badań”(106-131);
DLA CHĘTNYCH: Analiza przypadku-studium psychobiograficzne umysłów niepospolitych” (271-292).
Fronczyk, K. (red.)(2009). Psychometria - podstawowe zagadnienia Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, rozdział 2 „Przegląd wybranych testów psychologicznych” i rozdział 3 „Co to jest pomiar psychologiczny?” (str. 24-64), rozdział 5 „Jakich informacji o teście dostarcza testowanie?” (str. 111-140)
Stemplewska-Żakowicz K. (2009), Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Część II Wiedza, Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej (str. 27-157). Gdańsk: GWP.
|
Zakres tematów: |
Wprowadzenie w indywidualną diagnozę człowieka dorosłego.
Przegląd możliwych narzędzi diagnostycznych – Mocne i słabe strony obserwacji i wywiadu.
Przegląd możliwych narzędzi diagnostycznych – Mocne i słabe strony technik kwestionariuszowych, testowych.
Perspektywy teoretyczne w indywidualnej diagnozie osobowości człowieka dorosłego - wybrane paradygmaty (genetyczny; wielozmiennowy ; psychodynamiczny; interpersonalny; personologiczny; empiryczny) i charakterystyczne dla nich narzędzia diagnozy.
Refleksyjne spojrzenie na narzędzia diagnozy psychologicznej (aspekty etyczne diagnozy psychologicznej).
|
Metody dydaktyczne: |
zajęcia prowadzone w trybie synchronicznym,
ponadto studentom zostały udostępnione materiały m.in. lektury do egzaminu
LINK do ZESPOŁU w TEAMs wykład Narzędzi diagnozy dla studentów stacjonarnych
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a767f02920891434d938200c9a22ec9b0%40thread.tacv2/conversations?groupId=9c061add-b25a-4923-9568-8bb2dcf6f4ac&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
LINK do ZESPOŁU w TEAMs do wykładu Narzędzi diagnozy dla studentów niestacjonarnych
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a33a31520b6b44fd5bae4d08a9cf5def7%40thread.tacv2/conversations?groupId=3ce76ec7-c13e-4b2b-b18f-993e308cd3d2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
|