Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Interwencje kryzysowe w sytuacjach doświadczania przemocy w związku SP-IKS
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Badura-Madej,W., Dobrzyńska-Msterhazy, A. (2000). Przemoc w rodzinie. Interwencja kryzysowa i psychoterapia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Kluczyńska, S., Wrona, G.(2013). Lekarzu, reaguj na przemoc! Przewodnik dla pracowników ochrony zdrowia. Kraków: Instytut Łukasiewicza na zlecenie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Literatura uzupełniająca:

Browne, K., Herbert, M. (1999). Zapobieganie przemocy w rodzinie. Warszawa: WSiP.

Herman, J., L. (1998). Przemoc. Uraz psychiczny i powrót do równowagi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Herzberger, S, D. (2002). Przemoc domowa. Perspektywa psychologii społecznej. Warszawa: PARPA.

James, R.K.,Gilliland, B.E. (2004). Strategie interwencji kryzysowej. Warszawa: PARPA

Metody i kryteria oceniania:

praca pisemna

Zakres tematów:

Przemocy w rodzinie-charakterystyka zjawiska.

Psychologiczne mechanizmy przemocy domowej. Koncepcje wyjaśniające przyczyny przemocy w rodzinie.

Psychologiczny portret dorosłej ofiary przemocy ze strony partner.

Zasady i etapy pomocy psychologicznej dorosłym ofiarom.

Sprawca przemocy w rodzinie. Strategie pracy psychologicznej.

Programy korekcyjno-edukacyjne dla sprawców.

Metody dydaktyczne:

warsztat

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Kluczyńska 23/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.