Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika przedszkolna, poziom zaawansowany 10-4S-PDP1
Wykład (WYK) Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

W. Borowska-Nowak, Zarys dziejów wychowania przedszkolnego

D. Waloszek,Pedagogika przedszkolna

E. Gruszczyk-Kolczyńska, O blaskach i cieniach zawodu nauczyciela przedszkola... Co zniszczyły decyzje polityczne z dorobku 170 lat wychowania przedszkolnego w Polsce [W:] H. Moroz (red.), Problemy doskonalenia systemu edukacyjnego w Polsce

J. Bałachowicz, Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością

M. Karwowska-Struczyk, Edukacja przedszkolna. W poszukiwaniu nowych rozwiązań

G. Dahlberg, P. Mossa, A. Pence, Poza dyskursem jakości

w instytucjach wczesnej edukacji i opieki

LITERATURA ONLINE:

Literatura online:

http://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-WYCHOWANIE-W-PRZEDSZKOLU-Rola-zabawy1.pdf

http://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-ŚWIAT-LAT-DZIECIĘCYCH-

Zabawa-czyli-co-i-po-co.pdf

http://www.czasdziecinstwa.com.pl/wp-content/uploads/2016/04/Anna-Florek-M-1-2016.pdf

http://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2012-EDUKACJA-Adaptacja-dziecka-3-l-do-przedszkola.pdf

Metody i kryteria oceniania:

Sposobem pomiaru efektów będzie egzamin pisemny.

Zakres tematów:

1. Pedagogika przedszkolna jako nauka - początki, status, przedmiot, podstawowe orientacje badawcze.

2. Wychowanie przedszkolne w Polsce:

- dorobek myśli pedagogicznej i psychologicznej na podstawie, której kształtowały się koncepcje wychowania przedszkolnego w Polsce i na świecie w XIX w.;

- sytuacja wychowania przedszkolnego po uzyskaniu niepodległości i kształtowanie się wychowania przedszkolnego do II wojny światowej;

- wychowanie przedszkolne od II wojny światowej po czasy współczesne ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia się subdyscypliny – wychowanie przedszkolne

3. Dziecko i dzieciństwo - metamorfoza głównych pojęć pedagogiki przedszkolnej

4. Zagadnienie jakości w edukacji (znaczenie, rodzaje, współczesne podejście do definiowania, badania i osiągania jakości).

Metody dydaktyczne:

Kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Kierzkowska 0/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)