Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika przedszkolna, poziom zaawansowany [10-4S-PDP1] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika przedszkolna, poziom zaawansowany [10-4S-PDP1]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Kierzkowska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

W. Borowska-Nowak, Zarys dziejów wychowania przedszkolnego

D. Waloszek,Pedagogika przedszkolna

E. Gruszczyk-Kolczyńska, O blaskach i cieniach zawodu nauczyciela przedszkola... Co zniszczyły decyzje polityczne z dorobku 170 lat wychowania przedszkolnego w Polsce [W:] H. Moroz (red.), Problemy doskonalenia systemu edukacyjnego w Polsce

J. Bałachowicz, Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością

M. Karwowska-Struczyk, Edukacja przedszkolna. W poszukiwaniu nowych rozwiązań

G. Dahlberg, P. Mossa, A. Pence, Poza dyskursem jakości

w instytucjach wczesnej edukacji i opieki

Zakres tematów:

1. Pedagogika przedszkolna jako nauka - początki, status, przedmiot, podstawowe orientacje badawcze.

2. Wychowanie przedszkolne w Polsce:

- dorobek myśli pedagogicznej i psychologicznej na podstawie, której kształtowały się koncepcje wychowania przedszkolnego w Polsce i na świecie w XIX w.;

- sytuacja wychowania przedszkolnego po uzyskaniu niepodległości i kształtowanie się wychowania przedszkolnego do II wojny światowej;

- wychowanie przedszkolne od II wojny światowej po czasy współczesne ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia się subdyscypliny – wychowanie przedszkolne

3. Dziecko i dzieciństwo - metamorfoza głównych pojęć pedagogiki przedszkolnej

4. Zagadnienie jakości w edukacji (znaczenie, rodzaje, współczesne podejście do definiowania, badania i osiągania jakości).

Metody dydaktyczne:

Kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl

Metody i kryteria oceniania:

Sposobem pomiaru zakładanych efektów będzie egzamin pisemny.

Uwagi:

grupa - różnice programowe

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)