Interwencja kryzysowa 20-3S-ITK
Laboratorium/warsztaty (LAB)
Semestr letni 2019/2020
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
James, R. K., Gilliland B. E.(2004). Strategie interwencji kryzysowej (I, II, rozdz.) Warszawa: PARPA Kubacka - Jasiecka, D. (2010). Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne część IV, rozdział V James, R. K., Gilliland B. E.(2004). Strategie interwencji kryzysowej (rozdz.VII) Warszawa: PARPA Kluczyńska, S., Wrona, G.(2013). Lekarzu, reaguj na przemoc! Przewodnik dla pracowników ochrony zdrowia. Kraków: Instytut Łukasiewicza na zlecenie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Kubacka - Jasiecka , D. (2010). Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne rozdział VI (Kryzysy emocjonalne powiązane z przemocą seksualną) James, R. K., Gilliland B. E.(2004). Strategie interwencji kryzysowej (rozdz.VI) Warszawa: PARPA Kubacka - Jasiecka , D. (2010). Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne rozdział IV 291-331(Kryzysy suicydalne) James, R. K., Gilliland B. E.(2004). Strategie interwencji kryzysowej (rozdz.V) Warszawa: PARPA wszystkie materiały oraz wytyczne do realizacji przedmiotu „ Interwencja kryzysowa 20-3S-ITK” (wykład i warsztaty) zostały przesłane na maila grupy w dn. 18.03.2020. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie samodzielnych prac wykonanych zgodnie z instrukcjami prowadzącego zajęcia |
||
Zakres tematów: |
1. Interwencja kryzysowa-zagadnienia wprowadzające- zajęcia przeprowadzone na terenie uczelni zgodnie z planem 2. 6 etapowy model IK -trenowanie praktycznych umiejętności budowania porozumienia z osobami w kryzysie- zajęcia przeprowadzone na terenie uczelni zgodnie z planem 3. Przemoc w rodzinie- wprowadzenie- zajęcia przeprowadzone na terenie uczelni zgodnie z planem 4. Interwencje kryzysowe w sytuacji przemocy w rodzinie-trenowanie praktycznych umiejętności- zajęcia przeprowadzone na terenie uczelni zgodnie z planem ZDALNA KONTYNUACJA zajęć - systematyczne udostępnianie autorskich prezentacji i materiałów, które stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) i podlegają ochronie prawnej. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Niedozwolone jest korzystanie z niniejszych materiałów (w tym w szczególności ich dalsza publikacja i udostępnianie) bez zgody autora poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów określonego przepisami ustawy. Studenci doktoranci i pracownicy APS są w szczególności uprawnieni są do korzystania z pojedynczych egzemplarzy utworu w zakresie własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym. 5. Interwencje kryzysowe w sytuacji przemocy w rodzinie Szczegółowy opis zajęć i zadań do wykonania znajdują się pod linkami: https://apsedupl-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/EX9mZ7rFkfhEngHIR6O3OpYBHmxuFx86xCDnnw3wHJjbqQ?e=myl83I https://apsedupl-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/EStAvdphZyBCok1vKhmX4OoBSw9JevAOD314IQOivgzH2g?e=Wsu88D https://apsedupl-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/EZUTBfdAgHRKsvocJKQaLUMBBJCAMw_KA57yMh_qalAqLQ?e=j9CSpQ 6. Konsekwencje krzywdzenia dzieci dla ich rozwoju i funkcjonowania w życiu dorosłym. Sprawcy przemocy w rodzinie. Szczegółowy opis zajęć i zadań do wykonania znajduje się pod linkami: https://apsedupl-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/EX9mZ7rFkfhEngHIR6O3OpYBHmxuFx86xCDnnw3wHJjbqQ?e=myl8 https://apsedupl-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/EbOQu4DvICxDtR1kHo3OnpABdbr-f8SlsBQnU0ahraTjUA?e=uYVaPD 7. Kryzys zagrożenia życia Szczegółowy opis zajęć i zadań do wykonania znajduje się pod linkiem: https://apsedupl-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/EfKWSuLgEBFKlw6-PQ0b36AB-Vj3se9QYIO47pGgIr8AIQ?e=kVQUX6 8. Stres traumatyczny -diagnoza ASD i PTSD Szczegółowy opis zajęć i zadań do wykonania znajduje się pod linkiem: https://apsedupl-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/EUWMpG3rSItOjWmzTZx5OLIBE8rX59NVHPZM8D447WQ-tg?e=JzbOqf |
||
Metody dydaktyczne: |
analiza wybranego materiału filmowego prace pisemne na podstawie materiału filmowego i literatury |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 8:00 - 11:25,
sala 3632 |
Sylwia Kluczyńska | 10/ |
szczegóły![]() |
2 |
każdy czwartek, 13:30 - 16:55,
sala 3628/3629 |
Sylwia Kluczyńska | 14/ |
szczegóły![]() |
3 |
każdy wtorek, 13:30 - 16:55,
sala 3632 |
Sylwia Kluczyńska | 14/ |
szczegóły![]() |
4 |
każdy wtorek, 13:30 - 16:55,
sala 3632 |
Sylwia Kluczyńska | 11/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek z aulami C |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.