Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zabawa w pracy z grupą - warsztat 10-1F-ZPG
Ćwiczenia (CW) Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kędzior- Niczyporuk E. red. „Wprowadzenie do pedagogiki zabawy” Wydawnictwo KLANZA Lublin 2003

Kędzior- Niczyporuk E. red. „O metodzie Klanzy. Teoria i praktyka ” Wydawnictwo KLANZA Lublin 2010

Baer U.: Gry dyskusyjne. Wydawnictwo KLANZA

Reichel R., Rabenstein R., Thanhoffer M., Grupa i ruch. Wydawnictwo KLANZA

Pacewicz A.. (red.) Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe.

Literatura uzupełniająca:

Tokarczuk O. (red.) Grupa bawi się i pracuje.

UNUS Bowkett S. „Wyobraź sobie, że…” WSIP

Griesbeck J. „Zabawy dla grup” Wydawnictwo Jedność

Hamer H. „Klucz do efektywności nauczania- poradnik dla nauczycieli”Wydawnictwo Veda

Taraszkiewicz M. „Jak uczyć lepiej?” CODN,

Thanhoffer M., Reichel R., Rabenstein R. „Nauczanie kreatywne“. Wydawnictwo KLANZA

Tokarczuk O. (red.) Grupa bawi się i pracuje.

UNUS „Porządek i przygoda. Lekcje twórczości”. WSIP

Vopel K. „Poradnik dla prowadzących grupy”. Wydawnictwo Jedność, Vopel K.W. „Zabawy interakcyjne”, Wyd. Jedność

Vopel K. „Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży”. Wydawnictwo Jedność

Fleming I. „Zabawy na chwilkę” Wydawnictwo Jedność,

Fleming I. „Zabawy na uspokojenie” Wydawnictwo Jedność,

Fleming I. „Zabawy na wspołpracę” Wydawnictwo Jedność,

Fleming I. „Zabawy na spostrzeganie” Wydawnictwo Jedność,

Storms G. „Gry przy muzyce”

Akademos Płyta: Tańce dla grupy. Opis: Tańce i zabawy dla grupy. Wyd. KLANZA

Efekty kształcenia:

PEP1_W15 Ma uporządkowaną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, procedurach stosowanych w wybranych obszarach działalności pedagogicznej związanych ze studiowaną specjalnością.

PEP1_ W17 – Posiada wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju w obszarze

Umiejętności

PEP1_U03 Potrafi wykorzystać podstawowa wiedze teoretyczną z zakresu pedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin oraz praktyki do diagnozowania, projektowania i realizowania działań pedagogicznych związanych ze studiowaną specjalnością

PEP1_U08 Potrafi dokonać analizy własnych działań i dokonać modyfikacji w przyszłym działaniu

PEP1_U09 Potrafi zaprojektowac plan własnego rozwoju zawodowego

Kompetencje społeczne

PEP1_K02 Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje się aktywnością, kreatywnością i determinacją w realizacji zadań.

PEP1_K05 Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z działalnością wychowawczą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki

PEP1_K07 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiotem oceny jest przygotowanie i poprowadzenie zabaw, w których uczestnikami są studenci z grupy ćwiczeniowej oraz przygotowanie teczki (portfolio) z wykazem zabaw i scenariuszy skonstruowanych w oparciu o zasady pedagogiki zabawy. W ocenie uwzględnia się odniesienia do treści teoretycznych omawianych na ćwiczeniach z przedmiotu , umiejętność analizy i interpretacji zdobytej wiedzy w zakresie pracy metodami pedagogiki zabawy w konkretnych sytuacjach zadaniowych oraz kompetencje społeczne – zachowania i postawy studentów podczas pracy na zajęciach.

Zakres tematów:

Zasady zawierania kontraktu grupowego oraz reguły jego przestrzegania.

Omówienia poznanych metod -tworzenie katalogu metod, dostosowywanie znanych metod do potrzeb konkretnej grupy.

Teoretyczne podstawy pedagogiki zabawy- źródła, definicja, cele.

Metody i techniki pedagogiki zabawy- metody ułatwiające integrację grupy (szybkie poznanie imion, poznanie nowego otoczenia), budujące zaufanie w grupie, ułatwiające sytuacje początkowe, ćwiczenia umożliwiające samopoznanie i poznanie innych, gry dydaktyczne i symulacyjne ułatwiające rozpoznanie problemu, jego uwarunkowań, metody ułatwiające wymianę myśli, gry dyskusyjne, zabawy rozluźniające, odprężające, oparte o ruch, taniec, gest, metody informacji zwrotnej, ułatwiające opracowanie tematu, integrujące duże grupy, umożliwiające wszystkim wspólną aktywna zabawę, bez rywalizacji, proste techniki plastyczne.

Międzynarodowy ruch animacyjny „Spielmobile”.

Działalność Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA.

Metody dydaktyczne:

Metoda ćwiczeń praktycznych. Metody aktywizujące.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Grażyna Hennel 20/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Grażyna Hennel 20/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.