(in Polish) Rodzina z dzieckiem o zaburzonym rozwoju
General data
Course ID: | SP-RDZ1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Rodzina z dzieckiem o zaburzonym rozwoju |
Organizational unit: | Institute of Special Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA: - Zna cykl życia rodziny i różnice w rodzinach z dzieckiem zdrowym i z niepełnosprawnością - Zna modelową procedurę informowania rodziców o zaburzeniach rozwoju dziecka - Zna i potrafi scharakteryzować zachowanie rodziców reprezentujących negatywne postawy rodzicielskie: unikającą, nadmiernie wymagającą, - Zna i potrafi scharakteryzować zachowanie rodziców reprezentujących pozytywne postawy rodzicielskie: akceptacja, uznanie praw dziecka w rodzinie jako równych, współdziałanie z dzieckiem, rozumna swoboda; Zna „ wybrane techniki i narzędzia do badania środowiska rodzinnego. UMIEJĘTNOŚCI: - Potrafi przeanalizować cykl życia rodziny i różnice w rodzinach z dzieckiem zdrowym i z niepełnosprawnością - Potrafi informować rodziców o zaburzeniach rozwoju dziecka; Umie skonstruować informację zwrotną z diagnozy informującą o zaburzeniach w rozwoju dziecka - Potrafi scharakteryzować zachowanie rodziców reprezentujących negatywne bądź pozytywne postawy rodzicielskie; Umie napisać kontrakt współpracy z rodzicami dziecka z zaburzeniami w rozwoju reprezentującymi negatywne postawy rodzicielskie - Zna i potrafi scharakteryzować zachowanie rodziców reprezentujących pozytywne postawy rodzicielskie: akceptacja, uznanie praw dziecka w rodzinie jako równych, współdziałanie z dzieckiem, rozumna swoboda; potrafi zastosować wybrane techniki i narzędzia do badania środowiska rodzinnego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - Jest gotów zainicjować i przeprowadzić rozmowę z rodzicami dziecka. |
Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)
Time span: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 5 hours
Lecture, 5 hours
|
|
Coordinators: | Grażyna Walczak | |
Group instructors: | Agnieszka Wołowicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)
Time span: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 5 hours
Lecture, 5 hours
|
|
Coordinators: | Grażyna Walczak | |
Group instructors: | Agnieszka Wołowicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading | |
Short description: |
(in Polish) zaliczenie z oceną na podstawie wykonanych prac |
|
Full description: |
(in Polish) Zna i potrafi przeanalizować cykl życia rodziny i wskazać różnice w rodzinach z dzieckiem zdrowym i z niepełnosprawnością Zna modelową procedurę informowania rodziców o zaburzeniach rozwoju dziecka Zna i potrafi scharakteryzować zachowanie rodziców reprezentujących negatywne postawy rodzicielskie: unikającą, nadmiernie wymagającą, Wie, jak pracować z rodzicami reprezentującymi różne postawy rodzicielskie Zna i potrafi scharakteryzować zachowanie rodziców reprezentujących pozytywne postawy rodzicielskie: akceptacja, uznanie praw dziecka w rodzinie jako równych, współdziałanie z dzieckiem, rozumna swoboda |
|
Bibliography: |
(in Polish) Kielin J. / 2002 /; Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk Pisula E. ( 2004): Potrzeby rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju. W: Dykcik W., Twardowski A.(red.): Wspomaganie rozwoju i rehabilitacja dzieci z genetycznie uwarunkowanymi zespołami zaburzeń. GEN, Poznań Pohorecka A. 1992) Rodzina w tereapii, Warszawa WSiP. Skynner R., Cleese J. (1992), Żyć I przetrwać w rodzinie, Warszwa: Jacek Santorski & CO. Twardowski A. (1991), Sytuacja rodzin niepełnosprawnych W: I.Obuchowska (red.) Dziecko niepełnosprawne w rodzinie (str. 18-55), Warszawa: WSiP Wyczesany J. ( 2005 ): Problem rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia. w: Twardowski A.(red.): Wspomaganie rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń. GEN, Poznań |
|
Notes: |
(in Polish) Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury 40 Przygotowanie się do egzaminu 15 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 Inne formy 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.