Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe magisterskie - 4 i złożenie pracy [PC-5F-MR4] Semestr letni 2024/2025
Seminarium, grupa nr 13

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe magisterskie - 4 i złożenie pracy [PC-5F-MR4]
Zajęcia: Semestr letni 2024/2025 [2024L] (w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 13 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący:
Literatura:

Literatura:

Angrosino, M. (2010). Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Bereźnicki, F. (2008). Prace magisterskie z pedagogiki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra)

Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (2014). Metody badań jakościowych, tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Flick, U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Gibas, Graham (2015). Analizowanie danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Metody i narzędzia. T. 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Podejścia i teorie. T. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Kozinets, R. V. (2012). Netnografia. Badania etnograficzne online. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kvale, S. (2012). Prowadzenie wywiadów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Łobocki, M. (1999). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra)

Łobocki, M. (2010). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Wydawnictwo Impuls. (IBUK Libra)

Muszyński, H. (2018). Metodologiczne vademecum badacza pedagoga. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. (IBUK Libra)

Rapley, T. (2013). Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Silverman, D. (2012). Interpretacja danych jakościowych: metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Silverman, D. (2012). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra)

Węglińska, M. (2013). Jak pisać pracę magisterską? Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra)

Zakres tematów:

1. Redagowanie poszczególnych części pracy dyplomowej zgodnie ze standardami przyjętymi dla prac dyplomowych magisterskich z zakresu pedagogiki specjalnej.

2. Jakościowe metody i techniki gromadzenia informacji badawczych.

3. Analiza i interpretacja wyników badań zgodnie z jakościową orientacją metodologiczną.

4. Prezentacja wyników badań własnych w postaci raportu.

Metody dydaktyczne:

Konsultacje indywidualne stacjonarne zgodnie z harmonogramem spotkań zamieszczonym na grupie seminaryjnej MS Teams, ocena merytoryczna i korekta przesyłanych rozdziałów prac dyplomowych.

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria zaliczenia seminarium: aktywna obecność podczas konsultacji indywidualnych; systematyczna realizacja kolejnych etapów postępowania badawczego: ramy teoretyczne badanego zagadnienia oraz założenia metodologiczne badań własnych (Rozdziały 1-3: ostateczny termin oddania 01.2025 r.); gromadzenie i analiza jakościowego materiału badawczego (termin: 02-03.2025 r.); przygotowanie raportu z badań wraz z nienumerowanymi częściami pracy dyplomowej (04-05.2025 r.); złożenie pracy dyplomowej i uzyskanie oceny jej oryginalności w badaniu antyplagiatowym do 30.06.2025 r.

liczba godzin kontaktowych – 5 godz. (konsultacje indywidualne dla dwóch dyplomantek)

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć – 100 godz.

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia – 100 godz.

liczba godzin przeznaczona na inne zadania – 95 godz.

sumaryczna liczba godzin (12 pkt. ECTS) – 300 godz.

Kontakt z promotorem:

dr Magdalena Wałachowska (mwalachowska@aps.edu.pl)

Link do kanału grupy seminaryjnej na MS Teams:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AmHjpVraBqS9rFnvOp-FAxlxtxFuo-qykgrwZoTNj0o01%40thread.tacv2/conversations?groupId=c8283df7-a061-4f64-a225-c1ee739d85a2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Uwagi:

grupa seminaryjna V DMPC - dr M Wałachowska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)